Åndbarwaders??.
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #1
Åndbarwaders??.
Hejsa..

Jeg overvejer meget at anskaffe mig et par åndbar, da jeg på sidste tur svedte som en ½ hest i mine neopren. Er der nogle betemte ting jeg skal have for øje Huh.

Hvis i har nogle i kan anbefale, så må i meget gerne linke til dem.
Om de hedder det ene eller det andet går jeg ik så højt op i, de skal bare være fornuftige i både holdbarhed og pris.
Det skal være strømpe udgaven, da jeg selv har vadestøvler.
De skal kunne klare at jeg ik lige for skyllet dem ( der kan jo ske en smutter ), efter en overstået dag på kysten.

Som vi alle har lært så kan man købe for billigt, derfor har jeg heller ik besluttet mig for en min/max pris.

Uwe
15-12-2009 20:56
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #2
RE: Åndbarwaders??.
har haft udemærket erfaring med Scierra's CC4 waders

Har ikke vasket mine siden jeg købte dem i dec. sidste år... Tongue Tongue

og jeg har ikke opdaget nogle huller. Vil jeg bruger dem lettere hårdt... fisker en gang om ugen cirka. lige i øjeblikket er jeg så inde i en død periode men stadig. Mine har hvertfald 100 ture på samvittigheden efterhånden...

Og det er vel rimelig godt klaret...

Mvh
Daniel
(Denne besked var sidst ændret: 15-12-2009 af 23:11 Daniel Heinrichsen.)
15-12-2009 21:33
Sølvræven
Gæst

Besked: #3
(15-12-2009 20:56)Uwe Skrev:  Hejsa..

Jeg overvejer meget at anskaffe mig et par åndbar, da jeg på sidste tur svedte som en ½ hest i mine neopren. Er der nogle betemte ting jeg skal have for øje Huh.

Hvis i har nogle i kan anbefale, så må i meget gerne linke til dem.
Om de hedder det ene eller det andet går jeg ik så højt op i, de skal bare være fornuftige i både holdbarhed og pris.
Det skal være strømpe udgaven, da jeg selv har vadestøvler.
De skal kunne klare at jeg ik lige for skyllet dem ( der kan jo ske en smutter ), efter en overstået dag på kysten.

Som vi alle har lært så kan man købe for billigt, derfor har jeg heller ik besluttet mig for en min/max pris.

Uwe

Hej Uwe,

Der er lige så mange bud som fiskereSmile

Men skal jeg komme med et bud så kommer vi ikke uden om Simms Classic Guide..

Her er de til gode penge, dog ikke alle str.........

http://www.skibbyjagtogfiskeri.dk/produc...roduct=380

Jeg ved der er mange som nu vil påstå at der er mange andre fine waders på markedet, og det er der da osse, men ud fra personlige præferencer vil jeg anbefale dig disse, jeg har aldrig haft noget at klage over og jeg er en "Gris" ved mit udstyr det bliver BRUGTBig Grin og vedligehold er der tid til hvis der kommer isvinterTongue

Så herfra thumbs upCool

Ellers har jeg nyligt invisteret i (til de rigtig varme dage).

http://fiskegrej.dk/Varedetaljer.aspx?vareID=4912

Det er rørende billigtAngel kan de hold mere end et par sæsoner, ja så hva faenBig Grin

/Claus
15-12-2009 21:42
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #4
Hej Uwe

Jeg har rigtigt gode erfaringer med disse waders. De har fungeret fuldstændigt uden nogen form for problemer.

http://shop.leisuretime.dk/product.asp?product=2872

Disse er på bud og burde fungere ligeså godt.

http://shop.leisuretime.dk/product.asp?product=2889

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
15-12-2009 21:59
Sølvræven
Gæst

Besked: #5
(15-12-2009 21:59)janfensten Skrev:  Hej Uwe

Jeg har rigtigt gode erfaringer med disse waders. De har fungeret fuldstændigt uden nogen form for problemer.

http://shop.leisuretime.dk/product.asp?product=2872

Disse er på bud og burde fungere ligeså godt.

http://shop.leisuretime.dk/product.asp?product=2889

Venligst

Jan

Hej Uwe,

Som Jan her linker til så er der absolut value for money i Extreme modellen fra Vision! det er et hammer godt tilbud... Den gamle model uden Zip er der solgt mange af! jeg har selv forhandlet og solgt disse og kan ikke huske at have modtaget reklamation.......

OBS, man skal passe på dillerbassen på Zip modellen.........Big GrinBig GrinBig Grin

/Claus
15-12-2009 22:16
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #6
Bruger selv de Simms L2 som sølvræven også linker til ved fiskegrej.dk, og kan kun varmt anbefale dem.. Har mine på 2 seasson nu og har ikke fået dem vasket endnu, men vil snart have det gjort for min egen skyld Big Grin

Men de er kun skyllet efter hver tur og de ligner nye endnu. Der får du virkelig waders for dine penge og de er lækre at gå i også.: Vision kan jeg også kun give thumbs up til .. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
15-12-2009 23:16
Frederik

København N
Besked: #7
Hej
Mit ydmyge råd er modsat Daniel at holde sig fra scierra cc4, jeg tror at der ligger et fjerde par klar til mig nu. Det betyder jo så tilgengæld at de har været rigtig flinke til at bytte til nye ved reklamation så det er jo egentlig fint, men det er jo irriterende at skulle undvære dem hver gang de bliver sendt ind. det første par klarede ca. 10-20 ture, næste par var utætte efter få ture og det tredje har vel klaret en 80-100 ture så hvis det fjerde bare klarer det så er jeg tilfreds.

Efter hvad man læser så er simms ikke gode til reklamationer, men det betyder jo ikke noget hvis de holder. Jeg har hørt fra en i branchen at han ikke decideret vil anbefale et par åndbare waders, da der på alle mærkerr er en del reklamationer så det er et spørgsmål om at ramme det helt rigtige par om det så er fra simms, vision, scierra, kinetic eller ron thompson er ubetydeligt. Men man må da håbe at der er større chance for at ramme de langtidsholdbare når det er de dyre man køber.

god shopping
15-12-2009 23:25
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #8
(15-12-2009 23:22)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Uwe.

Kort og godt : Simms Gore-tex Lightweight !

De er udgået, men Grejbiksen, Trige har 2 par hængende (har lige tjekket idag...Smile ) på tilbud til kr 2000,-

Jeg har haft mine i 5 år til marts (de har nu fisket 5 hele sæsoner) uden nogen problemer - men neoprenstrømperne er slidt op efter ca 500 ture i dem over årene og skal skiftes. Har just idag indleveret dem idag og kan forvente dem tilbage inden for 3-4 uger - det koster kr 550,- alt incl.... Angel

Vær opmærksom på, at det kun er en 3-lags model - dvs at de er mere åndbare ift f.eks en 5-lags model - til gengæld ikke så varmeisolerende som waders i flere lag. Nogen vil påstå at slidstyrken ikke er den samme som fler-lags modellerne, men mine er jo på ingen måde slidte hverken på knæ eller bagdel, så de holder godt... Smile

Venligst,

Ole

Ole,

Du kan få et par nye for 1500Big Grin

/Claus
15-12-2009 23:31
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #9
Hejsa..

Frederik.. Det er jeg fuldt ud enig med dig i, at det ik altid er navnet det kommer an på. Jeg har nu et par neopren strømpe waders ( mener jeg det hedder ), det var nogle som Grejboxen havde som demo og de kostede 500kr med støvler til. Dem har jeg nu haft en 3 snart 4år, og der har ingen problemer været hverken med støvlerne eller waderserne.

Det jeg kan fornemme udfra de svar som er kommet, er det simms og vision som går igennem. Jeg vil dog ik fare ud nu og købe, for det kan jo være til januar at der stadig ligger et par gamle modeller som "SKAL" væk. Om det så bliver det ene eller noget andet, kommer også an på hvilke som jeg føler jeg hjemme i.

Uwe
15-12-2009 23:49
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #10
(15-12-2009 23:46)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Jeg tør ihvertfald godt købe Simms' Gore-Tex waders igen.... Cool

Venligst,

Ole

Jeg tør så ikke Dodgy

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
15-12-2009 23:50
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
Hej Ole

Har været der, og uden undtagelse er simms det mærke som har holdt kortest til det de var indkøbt til, selv et par rapala prowear holdt længereDodgy Altså til at holde mig tør når jeg står ude i vandet Big Grin

Jeg og et par af mine venner er sikkert bare møghamrende uheldige, men vi falder så ind under GB's 8 % og med så meget held til at ramme forkert, så skal jeg godt nok ikke prøve igen Blush

1. par holdt 3 måneder, 2. par som jeg fik efter 2 måneders rep tid hvor Sims besluttede sig til at skifte dem totalt, holdt 14 dage, igen et par måneders rep tid, nu var de lappet 3 andre steder end der hvor hullet var, samt den ene sok var skiftet selvom den sådan set var fin den der sad i forvejen. Her løb Karlssons tålmodighed ud i sandet, og jeg gad ikke reklamere mere...

Og ja vi snakker om Guide modellen Dodgy

Ok sidenhen er importøren skiftet, så skal ikke sige om det har hjulpet på reklamationstiden.....

Skal lige med at jeg har en god ven som er ovenud begejstret for hans G4, og de holder tæt hos ham, der skal bare mere til for at jeg gider simms igen.....

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
(Denne besked var sidst ændret: 16-12-2009 af 00:29 L.K..)
16-12-2009 00:27
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
Hej

Mine Scierra blackwater har været tætte i årevis - så dem beholder jeg gladeligt så længe det bliver ved.
Til dem, der ikke vil risikere det store, eller dem, der har brug for et ekstra par:

http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=11665

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
16-12-2009 01:20