Blankfisk, døde waders og Grejklipning
Thorsen

Århus C
Besked: #1
Blankfisk, døde waders og Grejklipning
Hvad er bedre end at bruge vore Kristne højtider til at svinge lidt med fluen? Ikke megetSmile, så jeg tog på Djursland i går aftes med overnatning i bilen og deraf tilhørende morgenfiskeri. Fangede et par hornfisk, nogle smolt, små torsk og overflod af fjæsinger. Fik også denne flotte blank fisk på 55cm og anslået 2kg. Da jeg fik den på land tog jeg en hurtig beslutning om at genudsætte alligevel, da jeg ikke var helt sikker på om Janus vil dukke op og den skulle ikke rådne op i bilen. Jeg har aldrig fanget en havørred med så få pletter, som den her og jeg havde i et kort øjeblik døbt den laksRolleyes

Beklager billedekvaliteten telefonkameraet er desværre noget gøglAngry.

Det sorte tørrestativ med sit sørgelige bytte af våde hoser mm.

På vej hjem var jeg lige i Grejbiksen for at hente lidt materialer og kigge på nye waders. Der mødte jeg Jan Fensten og som han sagde "jeg skulle lige til frisøren". Mik og Ronnie har åbenbart mange talenterBig Grin.

Brug gerne denne tråd til lidt fiskenyt fra de hellige dage.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
03-06-2011 12:39
Adversering
Janus H.

Djursland
Besked: #2
RE: Blankfisk, døde waders og Grejklipning
Godt at se du klarede skærene alene, den er super flot den ørred Smile

Hvad flue fik du den på, den sædvanlige? Cool

Der kommer ingen ferie-fisk-opdateringer fra min side, desværre Sad Igår var den eneste dag jeg ku fiske igennem aften/nat, men kl 22 (prime time på yderkysten) sad vi på skadestuen i randers med den lille Sad Det var dog ikke så slemt alligevel, og han er helt ovenpå igen nu, heldigvis Smile

Mvh Janus, der ikke fatter at man skal vente 5 timer for at kunnne blive tilset på en skadestue i danmark. Og JA vi ringede ind først Dodgy
03-06-2011 13:27
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
(03-06-2011 12:39)Thorsen Skrev:  Hvad er bedre end at bruge vore Kristne højtider til at svinge lidt med fluen? Ikke megetSmile, så jeg tog på Djursland i går aftes med overnatning i bilen og deraf tilhørende morgenfiskeri. Fangede et par hornfisk, nogle smolt, små torsk og overflod af fjæsinger. Fik også denne flotte blank fisk på 55cm og anslået 2kg. Da jeg fik den på land tog jeg en hurtig beslutning om at genudsætte alligevel, da jeg ikke var helt sikker på om Janus vil dukke op og den skulle ikke rådne op i bilen. Jeg har aldrig fanget en havørred med så få pletter, som den her og jeg havde i et kort øjeblik døbt den laksRolleyes

Beklager billedekvaliteten telefonkameraet er desværre noget gøglAngry.

Det sorte tørrestativ med sit sørgelige bytte af våde hoser mm.

På vej hjem var jeg lige i Grejbiksen for at hente lidt materialer og kigge på nye waders. Der mødte jeg Jan Fensten og som han sagde "jeg skulle lige til frisøren". Mik og Ronnie har åbenbart mange talenterBig Grin.

Brug gerne denne tråd til lidt fiskenyt fra de hellige dage.

Venligst
Lars

Heyyy Mester

Jeg var på vej til frisøren Wink Skulle bare lige se om de havde fået min kommende Lilleåstang på hylden.

Iøvrigt er Peder´s mor frisør, måske kan jeg overtale hende engang om 2 mdr. når "garnet" skal trimmes Cool

Desuden havde jeg en kan jeg berette om masser af horn syd for Glatved stenbrud (og sikkert mange andre steder på yderkysten), som sønnike på 5 år havde sit hyr med at krane på land, imellem vingummierne og colaslurkene Cool

Fin fisk.... Det betaler sig at ligge en gedigen indsats Smile

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 03-06-2011 af 22:11 Jan Fensten.)
03-06-2011 14:42
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
Fin beretning Lars.

Jeg var sidst på formiddagen ude at træne lidt med Jakob. Vi kom til at snakke om hvorvidt det var ulejligheden værd at smutte til djursland her i feriedagene, eller om de står skulder ved skulder på alle de gode pladser?

Hvad er jeres vurdering?

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
(Denne besked var sidst ændret: 03-06-2011 af 14:50 Lars Troels.)
03-06-2011 14:47
Janus H.

Djursland
Besked: #5
(03-06-2011 14:47)Lars Troels Skrev:  Fin beretning Lars.

Jeg var sidst på formiddagen ude at træne lidt med Jakob. Vi kom til at snakke om hvorvidt det var ulejligheden værd at smutte til djursland her i feriedagene, eller om de står skulder ved skulder på alle de gode pladser?

Hvad er jeres vurdering?

Hilsen

Lars

Jeg synes helt sikkert bare i skal blve hjemme og træne på plænen, der er ingen fisk på djursland, og alle pladserne er proppet med folk der kun fanger hornfisk & fjæsinger Tongue
03-06-2011 14:54
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #6
(03-06-2011 14:54)Janus H. Skrev:  Jeg synes helt sikkert bare i skal blve hjemme og træne på plænen, der er ingen fisk på djursland, og alle pladserne er proppet med folk der kun fanger hornfisk & fjæsinger Tongue

Haha.. Godt med dig Janus. Jeg skal bare vide hvor du har været. Der gider jeg nemlig ikke fiske lige bagefter..Tongue

Det er bare langt at køre, hvis der er sort af mennesker derude!Dodgy

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
03-06-2011 15:21
Janus H.

Djursland
Besked: #7
Hvis i beslutter jer for at tage afsted kan du bare sende en sms eller ringe, Så skal jeg gerne hjælpe jer lidt, jeg kommer alligevel ikke ud her de næste dage :
(Denne besked var sidst ændret: 21-01-2013 af 21:47 Janus H..)
03-06-2011 15:58
Adversering
Leif Chr.

Besked: #8
Hej Lars

Tillykke med fisken Smile Onsdag aften var min fiskemakker og jeg en tur ved jernhatten, der var masser af horn, men ikke skyggen af en ørred over 30 cm Confused

Var du helt ude på knuden???

Mvh Leif
03-06-2011 16:06
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #9
(03-06-2011 15:58)Janus H. Skrev:  Hvis i beslutter jer for at tage afsted kan du bare sende en sms eller ringe, 20977388. Så skal jeg gerne hjælpe jer lidt, jeg kommer alligevel ikke ud her de næste dage Tongue

Tak for hjælpen Janus. Og det er betryggende at du ikke har tømt inden vi kommer! Smile

Hilsen

Lars

(Denne besked var sidst ændret: 03-06-2011 af 18:26 Lars Troels.)
03-06-2011 16:13
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #10
Halløj hr. Thorsen.

Max respekt for beslutningen om at genudsætte sådan en flot fisk Smile
03-06-2011 18:21
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #11
(03-06-2011 14:42)Jan Fensten Skrev:  Skulle bare lige se om de havde fået min kommende Lilleåstang på hylden.

Was ist das für ein ding? Cool
03-06-2011 18:24
Thorsen

Århus C
Besked: #12
(03-06-2011 14:42)Jan Fensten Skrev:  Heyyy Mester

Jeg var på vej til frisøren Wink Skulle bare lige se om de havde fået min kommende Lilleåstang på hylden.

Iøvrigt er Peder´s mor frisør, måske kan jeg overtale hende engang om 2 mdr. når "garnet" skal trimmes Cool

He he ja dit ærinde var jo ganske valid i så faldBig Grin. Jeg har jo desværre ikke længere den luksus at kunne slå et smut forbi Grejbiksen når håret skal klippes. Jeg må klare denne sag med en trimmer pga manglende vækst på toppenDodgy.

Fik i øvrigt 50meter af linen gratis. Den stod i hvert fald ikke på bonenTongue. Den glæder jeg mig til at prøve. Tak for rådet og fedt med lidt kvalitets far og søn hygge.

(03-06-2011 14:47)Lars Troels Skrev:  Fin beretning Lars.

Hvad er jeres vurdering?

Hej Lars

Der var overhovedet ikke overrendt af folk på pladsen i går/dag og Djursland er jo nærmest en stor plads med pynter og rev over alt, så det er helt sikkert muligt at finde lidt fred. Vandet var kun 10 grader pga af fralandsvinden der trækker det kolde bundvand ind, men den har nok fået et lille hak op ad af den store sol i dag. De sidste par gange jeg har været af sted, har det først været i skumringen at der er sket noget.

Jeg vil helt sikkert ringe til Janus/pladsanvisngenCool for lidt info om en god plads, det er jo lige i hans baghave vand.

(03-06-2011 16:06)Leif Christensen Skrev:  Hej Lars

Tillykke med fisken Smile Onsdag aften var min fiskemakker og jeg en tur ved jernhatten, der var masser af horn, men ikke skyggen af en ørred over 30 cm Confused

Var du helt ude på knuden???

Mvh Leif

Jeg fiskede mest omkring p-pladsen og der var langt fra så mange hornfisk, som for en måned siden.

(03-06-2011 18:21)Jakob Hansen Skrev:  Halløj hr. Thorsen.

Max respekt for beslutningen om at genudsætte sådan en flot fisk Smile

Tak tak, den burde jo nok bare være blevet i vandet i stedet for at komme op i de våde sten. Det var egentlig min plan, at fik jeg en god fisk om fredagen, så skulle Janus have den med hjem og så derefter omkring fiskemanden til en koldrygning, men pga af sønnikes lille uheld kunne jeg ikke være sikker på at han slog et smut forbi. Den tanke fik jeg dog først da dyret var oppe og havde fast grund under finnerne og den skulle ikke ligge og fordærve i en varm bil. Man lærer hele tidenIdea

En fed tur med MC Einer på repeat ude og hjem i den sorte franske koger. God weekeend...

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
03-06-2011 19:41