Mariager is?
Sølvræven
Gæst

Besked: #1
Mariager is?
Til Mariager fjord folketBig Grin

Nogen der kan komme med en dug frisk melding ang is i fjorden, er vigene og kanterne ved at have låg på?

/Claus
19-12-2009 14:50
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Mariager is?
(21-12-2009 18:21)Ole Bjørn Hansen Skrev:  God eftermiddag, Hr.Ræv Smile

Jeg kommer til fjorden en af dagene i denne uge, hvor der er lovet dagtemp med plus-grader. Du får en meldiing, hvis jeg finder noget fiskbart vand heroppe.... Cool

Venligst,

Ole

For sent OleTongue

Var der i går! fra Mariager og ud er der ingen problemer, stort set åben vand over hele linien...........

Var nu sikker på at det havde set værre ud, der er trods alt drivende grød-is i GudenåDodgy

Skal ikke kunne sige hvordan det ser ud fra silleborg og ind ad på syd siden, men med vinden i det nordøstlige hjørne i den sidste tid med streng frost! så er der lidt til at holde det væk, men det kan lynhurtigt ændre sigSmile

Men vend endelig tilbage med en frisk meldingBig Grin

Der sg jo gerne være isfrit og +10 grader, til forum turTongue

Ellers kan vi klumpe sammen ved salten i det varme vandBig GrinBig GrinBig Grin
Hvilket bringer erindringer tilbage fra en svunden tid som er ganske sandfærdige.....

I gamle dageBig Grin.... njaaa ok så i starten af 90érne var der en hård vinter med is på fjorden, kan ikke huske om det var januar eller februarHuh 3 mand! inklusiv undertegnede tog til fjorden drevet af trangen til at lufte fluen, den gang var man mere hårdførBig Grin og en dag med frosne knæ, følelsesløse fingre, is i øjenbryn og stang øjer var ikke at regneConfused har ændret sig en del sidenDodgy

Vi startede fiskeriet i kongsdal hvor der var rimelig åben, den ene af mine to kompiser fangede som den eneste en mindre farvet fisk......(taget på en pinky pain) jojo den var moderne dengangWink men som tiden gik måtte vi trække os.

Vel oppe på P-pladsen ved kongsdal var varmen ved at komme tilbage i kroppen efter turen op over bakkedraget, og lysten til at fortsætte lidt endnu kom tilbage......hmmmm ja hvad så..ind i bilen og hen til salten, ak kun en mindre våge på måske 25-30 meter ud og lige plads til 3 mand på stribe var åben, men man kunne jo altid få varmen i udløbet.....og så skete det fantastiske, der var så mange fisk i det åbne vand at vi 3 fangede, som jeg husker! 26 fine blanke fisk havørred og regnbuer i skøn forening i løbet af de sidste lyse timer.

Se det var en rigtig fiskehistorie i en kold tid, de er derude hvis man kan finde demTongue

NB: De regnbuer der trods alt stadigvæk findes i fjorden har det med at klumpe sammen ved salten , man kan være heldig at få en forrygende fiskeoplevelse dér på denne årstidBig Grin

K&B

/Ræven
21-12-2009 19:01
Sølvræven
Gæst

Besked: #3
(25-12-2009 22:30)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej alle.

Seneste vejrmelding fra Mariager (se billede) - billedet er taget fra min hoveddør ned mod fjorden (den er lige bag træerne i baggrunden) i eftermiddag kl 1443.... havde håbet på en fjordtur idag med min "nye" XP 49½....turen er indtil videre udsat til imorgen... Confused

Venligst,

Ole

ja man må da sige at kong vinter smed en hel del galskab efter ude-mennesket i dagBig Grin

Udsigten for i morgen ser jo lovende udCool

/Claus
25-12-2009 23:33
Stefan

Aalborg
Besked: #4
Hej hej kom du ud at fiske i dag? (marigerfjord) Og hvordan er is-situationen, er hele fjorden lukketHuh

Venligst Stefan (har efterhånden ophobet en hel del fiskefeberConfused )
26-12-2009 22:59
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Hej Ole

Fiskene venter til 2010 Smile

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
28-12-2009 23:10
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
(29-12-2009 03:29)Ole Bjørn Hansen Skrev:  
(28-12-2009 23:10)Nikolai Kaad Skrev:  Hej Ole

Fiskene venter til 2010 Smile

Hej Nikolai.

Siger du dermed, at de (fiskene) er totalt stopfodrede ovenpå julens overflødighedshorn hvad spise angår - og driver den af på dybere vand til bedre tider...?! Confused Big Grin

Venligst,

Ole.

Ps. Julen varer i så henseende ikke til påske, men præcis til første weekend i det nye år - så skal de se og smage fluer, skal de... Cool

Hej Ole

Det må helt sikkert være noget i den retning Smile

...og julen er definitivt ovre første weekend i 2010Big Grin

Spørsgmålet er så om vinteren har sluppet sit tag i fjorden??? Kan se ud af vinduet her til morgen, at det har sneet igen i natDodgyBig Grin

Hvor meget vægt var det du syntes en TCX 790 skulle have??

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
29-12-2009 08:44
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
Et skydehoved på 10-11 m og 17-18 gram fungerer perfekt på den ift den måde jeg kan lide at kaste med den... men den kan sagtens kaste skydehoveder med overbevisning på både 15-16 gram og 19-20 gram... Smile

Det var lige det jeg håbede/regnede medBig Grin

Jeg kan slet ikke afvise at der kommer en TCX 790-4 i hus i løbet af 2010, selvom jeg egentlig havde besluttet mig for at være dækket ind i de klasserAngel

Vi ses

Nikolai

29-12-2009 15:44
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #8
(29-12-2009 20:26)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Nikolai.

"...Jeg kan slet ikke afvise at der kommer en TCX 790-4 i hus i løbet af 2010, selvom jeg egentlig havde besluttet mig for at være dækket ind i de klasser..."

He he - ja, en TCX 790 er KYSTfiskerens vigtigste værktøj.... Big Grin

Alle de lette og smækre stænger har man jo kun fordi, det er sjovt - men en heftig syver (eller otter... Angel ) hører sgu til i enhver kystfiskers stangsamling......

Venligst,

Ole
Hej Ole

Hvis du bliver ved på den måde ender det jo med at jeg udskyder købet af den der Z-axis 691 til fordel for en TCX 790 Dodgy

Spøg til side. De skal selvfølgelig begge to købes Big Grin

Går iøvrigt og venter på mit nye SAGE 2560, som jeg håber kan komme med til vores nytårs-rendevous.

Mvh

Nikolai

29-12-2009 20:51
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #9
(29-12-2009 20:26)Ole Bjørn Hansen Skrev:  ... men en Z-axis 11' #7 eller #8 til Gudenåen er osse fedt ! Big Grin

Venluigst

Den var netop hele pointen med mit besøg i Korsholm i dag ... sådan en skal jeg eje!

Forbandet være at jeg lige har fået endnu en voldsom regning på bilenAngry
29-12-2009 21:25
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #10
Z-axis #6 som fjordstang og let stang på stille dage på yderkysten - TCX#7 som blæsevejrsstang til fjorden og allround på yderkysten med store fluer og laaaaange kast - det er rock'n'roll ! Cool

Helt sikkert!!! ...men glem nu ikke min XP 69½Big Grin Jeg kan næsten ikke vente til at få den retur fra Korsholm.

..men en Z-axis 11' #7 eller #8 til Gudenåen er osse fedt ! Big Grin

Her tror jeg nu min Greyline 796 kommer til at stå mig bi en del år endnu, og når den ikke slår til, tager jeg nok min kære 12´ #8 tohåndsstangCool

Er iøvrigt ved at planlægge næste års tur til Norge - det ender nok med Mandal igen igen, men denne gang med en dag i zone 2 og en dag ved Bjerkreims elven???

Mvh

Nikolai

30-12-2009 00:15
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #11
Jamen, så har du jo ikke noget alibi for at købe hverken Z-axis #6 eller TCX #7...... Big Grin

Det må du aldrig sige højt!!!Big Grin

Og måske klæder den mig så meget, at vi er nødt til at bytte..... Cool

Ja, hvem ved? Du skal da ihvertilfælde få lov til at være den første - ud over mig selv - som prøver den, når den er kommet retur.

Mvh

Nikolai

30-12-2009 00:34
Daniel Heinrichsen

Besked: #12
ellers kan i jo prøve lidt isfiskeri med jeres Sage-kæppe Wink...

Herovre er komplet isfrit i sundet, andet end stenene er totalt glatte og fluerne fryser til en klump is efter 10 minutters fiskeri, kæmpe blokke af is ved øjerne og en sæl der åbenbart heller ikke kunne forstå hvor ørrederne er henne?

Samt en lille erhverskutter der "legede" med kanonslag, mærkelig oplevelse...

Mvh
Landkrabben
03-01-2010 22:43