Fiskestang til knægten
peterhansen

Besked: #1
Fiskestang til knægten
Hej
Jeg skal ha' knægten (10 år) med på fisketur i Sverige til sommer. Jeg skal have fundet en fiskestang/hjul til ham, men er tvivl om hvor grænsen ligger mellem legetøj og ordentligt børneudstyr. Har f.eks. set dette Easycast fiskesæt til børn, men er det godt nok? Vi skal fiske i søer og håber at fange en god aborre eller måske endda en sandart.

/Peter
09-06-2011 12:39
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Fiskestang til knægten
Jeg har også et par drenge som har været med på fisketure. Det jeg syntes er det største problem med de billige sæt er hjulet - der er ikke noget mere demotiverende som et hjul, som ikke virker pga fuglereder mv.

Jeg har anskaffet et par forholdsvis billige Shimano hjul og så har de fået en af mine gamle RT stænger på ca. 8½ fod - det fungere indtil videre udemærket

Mvh

nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
09-06-2011 13:34
Nikolajc

Hjørring
Besked: #3
gør dig selv(og din dreng) en tjenste, undgå fletliner indtil han får noget rutine i at kaste, køb en god gammeldags monofil line, det vil minimere antallet af "FUGLEREDER".
Det første sæt jeg købte til min søn minder lidt om det du har kig på, han har brugt det en gang mere var det ikke værdAngry du kan sagtens finde noget til 5-600 kr. med et rimeligt hjul.

mvh
Nikolaj

"Et kompromis er kunsten at dele en kage, så alle tror, at de har fået det største stykke." -Winston Churchill
(Denne besked var sidst ændret: 09-06-2011 af 15:46 Nikolajc.)
09-06-2011 15:45
Matanay

Besked: #4
Nu er det jo sikkert for sent men til alle andre der måske ser tråden med samme problem stilling.
Så kan man i Bilka få et ABU Garcia Stealth 8 fod sæt til 499,- og det er i den grad kram til prisen.
Jeg vil mene det er et godt start sæt til unger eller generelt nye fiskere til sø.
(Denne besked var sidst ændret: 03-07-2011 af 19:53 Matanay.)
02-07-2011 18:02