Stjerner:
  • 2 stemmer - 4.5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chernobyl ant
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
Chernobyl ant
Tråd: Sort bindetråd gerne ret tyk UTC 140 ell. UNI 6/0
Underkrop: Gult 3 mm. x 2,5 mm. skum strimmel
Overkrop: Sort 2 mm. x 2,5 mm. skum strimmel
Ben: Barred round rubberlegs gule
Krog: TMC 777SP str. 10

Først laves et bindeunderlag med tråden, sørg for at dette er fæstnet godt til krogen, da fluen ellers vil have en tendens til at spinde om krogen.
Herefter indbindes det gule skum. Start bagerst og arbejd dig fremefter. Sørg for at segmenteringen af kroppen er ret præcis.
Nu indbindes rygskjoldet ell. overkroppen, træk forsigtigt i tråden når du indbinder skummet. (du riscikerer at skære skummet i 2 dele). Herefter indbindes gummiben og fluen afsluttes. Trim gummibenene til ca. 2-2,5 cm. længde, de må ikke være for korte, da de giver fluen liv og bevægelse i vandet.

Prøv den til Mariager fjords "bonefish", der cruiser rundt og plasker på lavt vand, mellem dig og kysten Wink

Venligst

Jan

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 16-06-2011 af 20:04 Jan Fensten.)
16-06-2011 13:57
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #2
RE: Chernobyl ant
Har hørt at fluen også fisker godt, ved bækørredfiskeri, og havørred i åen ?
Jeg har bare svært ved at sætte min lid, til en flue der ligner absolut intet Tongue
Men det kan være det er forsøget værd ?

Mvh Stefan

Mvh Stefan Skovbo
16-06-2011 23:40
JTHL

Aalborg
Besked: #3
Min første tur til Lerkenfeldt å brugte jeg denne flue, der fik jeg en hø på omkring de 50cm. Så at den ikke ligner noget fra den virkelig verden, gør åbenbart ikke noget får fiskenBig Grin

Med venlig hilsen
Jan
17-06-2011 00:34
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #4
(17-06-2011 00:34)JTHL Skrev:  Min første tur til Lerkenfeldt å brugte jeg denne flue, der fik jeg en hø på omkring de 50cm. Så at den ikke ligner noget fra den virkelig verden, gør åbenbart ikke noget får fiskenBig Grin

I de viste farver, eller den klassiske i sort og rod Tongue?
Lyder super spændende !! Bor ikke så langt fra lerkendfeld, kan da væe, det var mit næste projekt Big Grin

Mvh Stefan Skovbo
17-06-2011 10:01
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Jeg tror også jeg vil se om jeg kan få kreeret et par stykker til denne sæson - de ser rigtigt fine ud Smile

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
17-06-2011 10:43
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #6
(16-06-2011 23:40)Stefan Skovbo Skrev:  Har hørt at fluen også fisker godt, ved bækørredfiskeri, og havørred i åen ?
Jeg har bare svært ved at sætte min lid, til en flue der ligner absolut intet Tongue
Men det kan være det er forsøget værd ?

Mvh Stefan

På billedet er der 2 varianter af fluen.

Én som påtænkes til brug på kysten. Den er uden en gul markering, øverst og forrest på fluen. Fluen fiskes aktivt stribende i overfladen, hvorfor en markering ikke er nødvendig.

Og én til åen, med et gult "hotspot" ell visuel markering om man vil. Under vanskelige lysforhold synes fluen bedre.

Klassisk rød/sort vil sikkert fungere ligeså fint.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 17-06-2011 af 10:50 Jan Fensten.)
17-06-2011 10:45
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
Er der nogen som har prøvet den til laks?

jeg har flere gange haft lyst til at gøre med ved tørfluefiskeriet efter laks med f.eks. Jerk Fly

Skal de også fiskes deaddrift eller skal de streame i overfladen som en hitch?? Eller virker de på begge måder?

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
17-06-2011 10:53
Adversering
Bjarne Laursen

Hjortshøj
Besked: #8
Jeg har gjort lidt i tørflue til Laks, både dead drift og waking.... men ikk rigtigt brugt denne... men den kan helt sikkert bruges, og skal have den i æsken til næste år... Big Grin

/Bjarne
12-10-2011 22:36