Vest eller lille bitte og hyggelig chest/backpack - forslag?
yojonas

Vanløse, København
Besked: #1
Vest eller lille bitte og hyggelig chest/backpack - forslag?
Hej med jer.

For tiden kan det være en lummer fornøjelse at rende rundt på kysten. Derfor er fiskejakken ikke mit fortrukne valg.

Jeg er meget stor tilhænger af ikke at dehydrere og samtidig er jeg nødt til at få mig mindst en kop kaffe, når jeg er ved kysten mere end 10 min Blush (som studerende og offentligt ansat er ens kaffeafhængighed latterlig...Big Grin)

Men når jeg har både drikkedunken og kaffekanden i ryglommen på min vest, er det ikke sindsygt behageligt. Om det er ryglommen eller selve vesten, der er for lille er svært at sige.

Jeg har prøvet Fishponds system med Windwalker chestpack og Shooting Star rygsæk - ud over at rygsækken var aaaalt for stor, irriterede det mig, at chestpacken stak så langt ud fra kroppen, at jeg ikke kunne se, hvor jeg vadede - ligemeget, hvor lidt, jeg fyldte i.

Derfor: Er her nogen, der har erfaringer med en vest, hvor der er god plads i ryglommen, og hvor drikkelse og madpakke kan være uden at irritere? Eller har i kendskab til en chest/backpack-løsning, hvor chestpacken ikke stikker for langt ud, og hvor rygsækken er tilpas lille?

Mvh
Jonas
(Denne besked var sidst ændret: 17-06-2011 af 08:49 yojonas.)
17-06-2011 08:49
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Vest eller lille bitte og hyggelig chest/backpack - forslag?
Hej

Der er sikkert noget jeg ikke ved at jeg mangler på kysten - men under fiskeri har jeg aldrig brug for akut adgang til andet end flueæsken og klippe-tangen. Derfor bruger jeg højest den mindste chestpack jeg kan finde .. efterhånden bruger jeg oftest blot brystlommen i mine waders. Madpakke, kaffe, drikkedunk, kamera - og hvad jeg ellers har med .. det ligger så i en lille rygsæk, som jeg så igen oftest sætter fra mig, hvis jeg er på en øde strand og jeg fisker stationært.....

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
17-06-2011 09:18
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #3
Hej Jonas !
Jeg tror du skal gå væk fra chestpack og vest og bruge noget fannypack lignende i stedet ! Man føler sig ikke så klemt, som man ville gøre med en termokande og en vanddunk i ryglommen (ubehageligt?)
En fannypack, jeg tror ville være god, ville være WATERDANCE GUIDE PACK, fra Fishpond!
Der er to "netlommer", en på hver side, hvor der lige kan sidde en vandflaske i den ene og en lille termokande i den anden (er selv kaffenarkoman, så bruger selv systemetWink )
Endvidere kan der være en god størrelse madpakke i, samt et hav af andre ting! Der kan endvidere være 2 store C&F boxe i, hvis du har problemet med det Wink
Fishpond, er på vej ud af det danske marked, så du burde endda kunne finde det til en fornuftig pris !

Mvh Stefan

Mvh Stefan Skovbo
17-06-2011 09:56
yojonas

Vanløse, København
Besked: #4
@ Martin: Jeg har det på samme måde som dig, Martin. Dog mest på kysten. Her har jeg heller ikke akut brug for en masse små dingenoter. Når jeg render ved åen, bruger jeg dog flyde-/synkemiddel og andet spas. Så en rygsæk burde nok egentlig kunne gøre det. Det skal jeg da i hvert fald overveje Smile

... og det bringer os til Stefans forslag med fannypack'en.

@ Stefan: Du har nemlig ret i, at fannypack i mange tilfælde er en supergod løsning. Jeg har haft udkig på en Fishpond fannypack, som faktisk sidder glimrende på min - grundet eksamensperiode og mangel på aktivitet - letformelige fanny Big Grin Men hvad nu, hvis man vader rundt på kysten? Bliver alt så ikke gennemblødt?
17-06-2011 11:42
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Jo hvis du ikke køber en vandtæt.

Jeg bruger også en bæltetaske til åfiskeriet men på kysten er den ikke brugbar.
17-06-2011 13:07
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #6
(17-06-2011 11:42)yojonas Skrev:  @ Martin: Jeg har det på samme måde som dig, Martin. Dog mest på kysten. Her har jeg heller ikke akut brug for en masse små dingenoter. Når jeg render ved åen, bruger jeg dog flyde-/synkemiddel og andet spas. Så en rygsæk burde nok egentlig kunne gøre det. Det skal jeg da i hvert fald overveje Smile

... og det bringer os til Stefans forslag med fannypack'en.

@ Stefan: Du har nemlig ret i, at fannypack i mange tilfælde er en supergod løsning. Jeg har haft udkig på en Fishpond fannypack, som faktisk sidder glimrende på min - grundet eksamensperiode og mangel på aktivitet - letformelige fanny Big Grin Men hvad nu, hvis man vader rundt på kysten? Bliver alt så ikke gennemblødt?

Hvis du vader meget dybt, så jo ! MEN tasken er forsynet med en neckstrab, så du lige kan hive den op på brystet, hvis du lige skal fiske en plads der er meget dyb Smile Selv går jeg aldrig dybere end med røven i vandskorben og derfor fungere det PERFEKT for mig Tongue

Mvh Stefan Skovbo
17-06-2011 17:05