TCR og Mariager fjord
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #1
TCR og Mariager fjord
Hej gutter. Jeg var en tur i fjorden for at prøve mit nye fluesæt onsdag nat. Jeg ankom til fjorden kl 0100, med noget hurtigt sammen bikset skydehoved og monofil fiske snøre som skydeline 035. fjorden var fyldt med grøn blad tang drivende over alt. Vandet kogte af fisk jeg har aldrig set noget lignene. de var fuldstændig ligeglad med at jeg stod med lyset tændt i pandelampen, og baksede med tang og linekludder. De jagtede helt oppe på siden af mig, og jeg var desperat over alt det kludder og tangBig Grin. indtil kl 0300 fangede jeg 3 styk fine fisk,men så var de væk. Jeg besluttede at skifte plads, og gjord som sagt. næste sted var der ingen liv udover en meget lille undermåler. HMM det var lidt opgivende ,og jeg besluttede at tage hjem. Oppe ved bilen tog jeg en klog beslutning og kørte tilbage til udgangs punktetCool. Modet var ikke i top for lortet drilledeHuh. 2 unge gutter kommer og fisker ,og jeg havde givet opRolleyes. Jeg siger til dem at de kommer forsent der er bare blevet dødtSad. Jeg beslutter alligevel et par kast mereIdea.. Det var et klogt valg jeg gjorde derTongue. Der var lidt små nap og et par følgere så blodet rullede i årerne med ny fartBig Grin. Yes så sad den første der 48 cm 1,53 kg. i med snøren igen 2 kast en mere 45 cm 1,23 kg begge fik et gok og i posen. Syns nu at jeg havde gjordt de godt ,meeen så lige et forsøg mere daTongue, men nej tænker sgu mere på at sidde hjemme på terrassen med en kop kaffe, og klø lillemor lidt i nakken, så jeg tog hjem . Her til morgen vågnede kl 0330, FISK stod der på begge net hinder. Jeg sprang i tøjet og afsted for jeg skulle jo også på arbejdeHuh. Regnen styrtede ned, men fjorden havde greb i migTongue. Jeg var plask våd inden jeg fik waders og jakke på, men nu skulle der fanges fiskRolleyes. Første kast og der var bid en flot fisk rundt de 45 cm ud med den igen, 2 kast bid igen men mistet den . havde et par stykker der snappede da jeg løfter spidsen. Det her er jo nok som at være i himmelen tænker jegTongue efter en halv time er to genudsat, og en hjemtaget den blødte for meget i gællerne. Jeg stopper for i dag og er en meget lykkelig ejer af en TCR 509 og F3W 4seven der bare kan fange fiskCoolTongue, tænkete jeg og kørte mod Nordjylland. Nikolaj Kaad har fået mms med billeder af fiskene så det kan være at han gidder at sætte dem på her, da jeg ikke har kabler der tilRolleyesBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinTongue. VH Lykkelige Niels

MVH Niels
(Denne besked var sidst ændret: 17-06-2011 af 09:59 Niels O Haugset.)
17-06-2011 09:58
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #2
RE: TCR og Mariager fjord
(17-06-2011 09:58)Niels O Haugset Skrev:  Hej gutter. Jeg var en tur i fjorden for at prøve mit nye fluesæt onsdag nat. Jeg ankom til fjorden kl 0100, med noget hurtigt sammen bikset skydehoved og monofil fiske snøre som skydeline 035. fjorden var fyldt med grøn blad tang drivende over alt. Vandet kogte af fisk jeg har aldrig set noget lignene. de var fuldstændig ligeglad med at jeg stod med lyset tændt i pandelampen, og baksede med tang og linekludder. De jagtede helt oppe på siden af mig, og jeg var desperat over alt det kludder og tangBig Grin. indtil kl 0300 fangede jeg 3 styk fine fisk,men så var de væk. Jeg besluttede at skifte plads, og gjord som sagt. næste sted var der ingen liv udover en meget lille undermåler. HMM det var lidt opgivende ,og jeg besluttede at tage hjem. Oppe ved bilen tog jeg en klog beslutning og kørte tilbage til udgangs punktetCool. Modet var ikke i top for lortet drilledeHuh. 2 unge gutter kommer og fisker ,og jeg havde givet opRolleyes. Jeg siger til dem at de kommer forsent der er bare blevet dødtSad. Jeg beslutter alligevel et par kast mereIdea.. Det var et klogt valg jeg gjorde derTongue. Der var lidt små nap og et par følgere så blodet rullede i årerne med ny fartBig Grin. Yes så sad den første der 48 cm 1,53 kg. i med snøren igen 2 kast en mere 45 cm 1,23 kg begge fik et gok og i posen. Syns nu at jeg havde gjordt de godt ,meeen så lige et forsøg mere daTongue, men nej tænker sgu mere på at sidde hjemme på terrassen med en kop kaffe, og klø lillemor lidt i nakken, så jeg tog hjem . Her til morgen vågnede kl 0330, FISK stod der på begge net hinder. Jeg sprang i tøjet og afsted for jeg skulle jo også på arbejdeHuh. Regnen styrtede ned, men fjorden havde greb i migTongue. Jeg var plask våd inden jeg fik waders og jakke på, men nu skulle der fanges fiskRolleyes. Første kast og der var bid en flot fisk rundt de 45 cm ud med den igen, 2 kast bid igen men mistet den . havde et par stykker der snappede da jeg løfter spidsen. Det her er jo nok som at være i himmelen tænker jegTongue efter en halv time er to genudsat, og en hjemtaget den blødte for meget i gællerne. Jeg stopper for i dag og er en meget lykkelig ejer af en TCR 509 og F3W 4seven der bare kan fange fiskCoolTongue, tænkete jeg og kørte mod Nordjylland. Nikolaj Kaad har fået mms med billeder af fiskene så det kan være at han gidder at sætte dem på her, da jeg ikke har kabler der tilRolleyesBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinTongue. VH Lykkelige Niels

Tillykke med stangen og fangsterne Cool Troede lige jeg skulle til åen i weekenden .... måske ændre jeg mening igen, igen, igen ... Blush

Venligst Nikolai

17-06-2011 10:15
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Tillykke Niels!!! - også med den fine nye stang SmileSmile

Jeg ser lige om jeg kan få billederne smidt op

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
17-06-2011 10:38
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Sådan Niels

Tillykke med både stang og fangst.. Er super fedt når det hele går op i en højere enhed og belønner sig.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
17-06-2011 10:40
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #5
Big GrinBig GrinBig Grin Tak drenge det er lidt som om jeg svæver på en lyserød sky i dagTongue

MVH Niels
17-06-2011 10:54
Thomsen

Grenå
Besked: #6
Stort tillykke med både nyt grej og fisk Big Grin

Var med Thorsen ved Kongsdal igår aftes hvor vandet var meget beskidt og virkelig ringe sigtbarhed. Var det også sådan hvor du fiskede Huh

Mvh Kim
17-06-2011 11:13
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
(17-06-2011 11:13)Thomsen Skrev:  Stort tillykke med både nyt grej og fisk Big Grin

Var med Thorsen ved Kongsdal igår aftes hvor vandet var meget beskidt og virkelig ringe sigtbarhed. Var det også sådan hvor du fiskede Huh

Mvh Kim

Var det brunalger eller bare "snavs" som var hvirvlet op?

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
17-06-2011 11:28
Adversering
Thomsen

Grenå
Besked: #8
(17-06-2011 11:28)Nikolai Kaad Skrev:  Var det brunalger eller bare "snavs" som var hvirvlet op?

Nikolai

Det var desværre brunalger. Vi snakkede med nogle der fortalte at i lørdags var vandet helt klart og i dag kunne man knap nok se bunden på 1 meters vand Undecided
Og eneste fødeemne jeg så var en enkelt børsteorm i kanten og ellers var kutlinger, rejer osv helt væk.
17-06-2011 11:49
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #9
(17-06-2011 11:49)Thomsen Skrev:  Det var desværre brunalger. Vi snakkede med nogle der fortalte at i lørdags var vandet helt klart og i dag kunne man knap nok se bunden på 1 meters vand Undecided
Og eneste fødeemne jeg så var en enkelt børsteorm i kanten og ellers var kutlinger, rejer osv helt væk.

Jeg har før oplevet at brunalgerne kan være meget lokalt forekommende og de "skifter" plads fra dag til dag. Det er sgu ærgerligt Sad

17-06-2011 12:25
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #10
Hej Thomsen. Ja når du kom dybere end til knæet så var det grumset. fisken blev også taget helt inde på det laveste ca 20 meter fra land.

MVH Niels
17-06-2011 14:44
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #11
Da jeg var afsted søndag morgen og mandag aften, begge dage med fisk på tasken, blev de taget på meget lavt vand. Søndag morgen havde jeg selskab af andre fluefiskere, som havde held i vigen nær udløbet til hullet (kongsdal). Dette på trods af at sigtbarheden var meget ringe. Er ikke sikker på at forekomsten af alger altid er så ugunstig for fiskeriet, som det nogen gange forlyder, men vil da helst være fri for dem. Har flere gange oplevet at morgenfiskeriet kan være særdeles godt på trods af grumset vand.

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 17-06-2011 af 14:56 Nikolai R..)
17-06-2011 14:55
JTHL

Aalborg
Besked: #12
Jeg var ved Kongsdal søndag aften i pinsen, samt i onsdags. Vandet var fint og der blev taget fisk begge dageCool

Med venlig hilsen
Jan
17-06-2011 15:49