Hjælp til kanon fiskeoplevelse !
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #1
Hjælp til kanon fiskeoplevelse !
Hej alle !

Jeg skal imorgen lørdag, have min lille fætter på 8 år, med på fisketur! Og jeg har måtte love ham, at vi fanger fisk for at han gad afsted Tongue
Regner med at fiske efter hornfisk eller sild, hvis disse da overhovedet er til at finde endnu ??
Ellers nogen der har forslag til fiskeformer, hvor den bette kan få blod på tanden !
Der er et par krav;
#1 - Ingen put&take, han mener det er snyd Big Grin
#2 - Det skal være ved kysten (øst, vest ligemeget Smile )
#3 - Gerne pladser, men i anstændig kørselsafstand fra Viborg Smile

Håber i kan hjælpe med at give den lille fyr, en god oplevelse Wink På forhånd tak !

Mvh Stefan Skovbo
17-06-2011 18:44
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #2
RE: Hjælp til kanon fiskeoplevelse !
HEj

Vil gerne hjælpe, men den er svær. Min erfaring er, at der skal være varm kakao i termokanden og en spændende madpakke med søde sager; så er de med på det meste Smile Kysten er dog svær med børn på den størrelse - er der ikke fisk mister de hurtigt interessen. Jeg vil gå efter nogle regnbuer i åen eller leje en båd med motor på silkeborg søerne og tage på opdagelse med fiskestangen. Får i ingen fisk bliver det højst sandsynligt en oplevelse han vil huske alligevel Wink

Har to børn og har haft dem med fra helt små Cool

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 17-06-2011 af 20:56 Nikolai R..)
17-06-2011 20:54
Rasmus Bech

Randers
Besked: #3
Tag på yderkysten med et par stænger eller 3, rig dem til med bobleflåd og sildestykker. Så skal der hurtigt ske ting og sager.

Dog skal i regne med mange fjæsinger.

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
17-06-2011 21:00
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #4
(17-06-2011 21:00)Rasmus Bech Skrev:  Tag på yderkysten med et par stænger eller 3, rig dem til med bobleflåd og sildestykker. Så skal der hurtigt ske ting og sager.

Dog skal i regne med mange fjæsinger.

Rasmus

Hvis kan kaste flåd med silde stykker, eller finde sig i kun at lande fisken, lyder det som en god ide Smile

Venligst Nikolai

17-06-2011 21:04
Janus H.

Djursland
Besked: #5
Vejret er nok ikke helt godt til yderkysten imorgen, men ellers er det oplagt en anden dag.

Jeg var ved glatved i mandags, vi fik 50 fjæsinger(store), 20 hornfisk, 3 skrubber, 1 ising, 2 slethvar, 1 pighvar, 2 knurhaner og en ulk Big Grin Der var hug i hvert kast, lige med det samme.

Mit bud på en SIKKER børneplads der duer i alt vejr, er grenå havn, den længste mole. Der er chance for det hele, og der fanges store flade i øjeblikket Smile Blæser vinden for hårdt mod molen fisker man bare inad i bassinet Wink
17-06-2011 21:52
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #6
Har du fileteret dem CoolBig Grin. Jeg har sendt dig en PB

MVH Niels
17-06-2011 21:57
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #7
Hvad fisker du med der ude men odså i havnen VH Niels

MVH Niels
17-06-2011 22:08
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #8
Super børneoplevelse er let i Viborg. Borgvold og en dåse majs. Så kommer du ikke fangst garanti nærmere. Sidst jeg tog en otteårig og en tiårig derop, fangede de sytten store skaller og nogle få brasen!

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
17-06-2011 23:11
Thorsen

Århus C
Besked: #9
(17-06-2011 21:52)Janus H. Skrev:  Vejret er nok ikke helt godt til yderkysten imorgen, men ellers er det oplagt en anden dag.

Jeg var ved glatved i mandags, vi fik 50 fjæsinger(store), 20 hornfisk, 3 skrubber, 1 ising, 2 slethvar, 1 pighvar, 2 knurhaner og en ulk Big Grin Der var hug i hvert kast, lige med det samme.

Mit bud på en SIKKER børneplads der duer i alt vejr, er grenå havn, den længste mole. Der er chance for det hele, og der fanges store flade i øjeblikket Smile Blæser vinden for hårdt mod molen fisker man bare inad i bassinet Wink

Er helt enig med Janus. Var ved havnen i søndags med Thomsen og der var godt gang i de flade. Fik fire til panden på Lidel's skalrejer . På ydersiden af molen var der fjæsinger i næsten hvert kast og mange med god størrelse på. Husk en laaaang tang til de små banditter. Pladsen ligger i forlængelse af Kattegat centeret og den er meget børnevenlig.

Venligts
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
18-06-2011 04:40
Janus H.

Djursland
Besked: #10
Hej Niels Smile Fjæsingerne har jeg fundet ud af, de flade kører det ikke helt med endnu, så jeg skal jeg nok have lidt hjælp med en dag Smile Vi fiskede med sild og hornfisk.

Ved havnen i grenå skal man lige være opmærksom på fredningbæltet. Det passer ca med at man må fiske der hvor træværket stopper når man går ud mod molen.
18-06-2011 08:53
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
Et lille sidespørgsmål: Hvordan håndteres fjæsingen bedst mht giftpiggene?

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
18-06-2011 09:38
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #12
Hej Brandt,
det mest geniale jeg har set til fjæsinger var en ældre herre på molen i Sæby - han havde sådan en lang metal pølsetang der endte i to ringe foruden. Med den tog han fat om fjæsingens hoved og så var det ingen sag at pille krogen ud uden at komme tæt på piggene og så ud med fisken igen - genialt!

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
18-06-2011 11:07