Kongadal
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
Kongadal
JEg er på vej til fjorden, hvis andre skulle do samme tanke Idea

Venligst Nikolai

19-06-2011 18:53
Adversering
Thorsen

Århus C
Besked: #2
RE: Kongadal
Glæder mig til at høre om der stadig er "kaffe" og evt. fisk i vandet.

K&B

Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
19-06-2011 20:48
JTHL

Aalborg
Besked: #3
Vi har været dernede her formiddag/eftermiddag, vandet er lidt grumset. Men ikke vildt og så da også fisk ringe.

Desværre ingen fisk på land...

Med venlig hilsen
Jan
19-06-2011 21:16
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
Der var fine forhold lørdag morgen ...
[/b]
19-06-2011 23:44
Thorsen

Århus C
Besked: #5
Da jeg var af sted torsdag aften med Kim Thomsen var sigtbarheden i vandet max 1 meter. Fisk var der, men de var utroligt svære at få i tale. En fik dog godt fat i Kims flue, men min vil de kun skubbe lidt bag iSad. Oplevede flere gange at fiskene var helt inde omkring benene på mig, under en stanglængde. Blev nødt til at vade et stykke ud for at undgå søsalat og fiskene har det jo med at være over alt i det kar. Somme tider under knædybde. Positivt at det så godt ud lørdag.

Udover vores fiskeri var der et par klaphatte der ganske vidende om fredningsbæltets start valgte at fiske et godt stykke forbi sømærket ind mod Kastbjerg Å, for sådan gør de lokale jo var undskyldningen. Tsk tsk. Jeg bliver så harmAngry

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
20-06-2011 00:44
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #6
Vandet ved Kongsdals var rigtig fint og vandstanden meget høj. Vind og tidevand havde vasket området godt igennem og der var ikke mange spor efter alger tibage. Desværre var det meste småkryb skyllet bort sammen med algerne: Bunden var langt fra så levende som den var tidligere på ugen. Har en formodning om at HØ'erne er fulgt med tidevandet og skalddyrs buffen længere ind i fjorden. Jeg havde faktisk givet op, efter at have affisket et pænt stort stræk. På vejen tilbage mod hullet går jeg målrettet efter de meget små tilbageværende lommer med grumset vand, i håb om de indeholder lidt guf til HØ'erne. Længst inde i vigen før hullet ligger jeg fluen op langs stensætningen til den gamle havn. Kort efter sidder der en fisk på godt 45 cm i den anden ende - den eneste fisk jeg så her til aften Big Grin Billede følger i morgen - telefonen ligger ude i bilen Dodgy

Femte fisk siden sidste søndag :-)

Nu med billede (8:55)

[Billede: fisk.jpg]

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 20-06-2011 af 08:52 Nikolai R..)
20-06-2011 00:51
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
(20-06-2011 00:44)Thorsen Skrev:  Da jeg var af sted torsdag aften med Kim Thomsen var sigtbarheden i vandet max 1 meter. Fisk var der, men de var utroligt svære at få i tale. En fik dog godt fat i Kims flue, men min vil de kun skubbe lidt bag iSad. Oplevede flere gange at fiskene var helt inde omkring benene på mig, under en stanglængde. Blev nødt til at vade et stykke ud for at undgå søsalat og fiskene har det jo med at være over alt i det kar. Somme tider under knædybde. Positivt at det så godt ud lørdag.

Udover vores fiskeri var der et par klaphatte der ganske vidende om fredningsbæltets start valgte at fiske et godt stykke forbi sømærket ind mod Kastbjerg Å, for sådan gør de lokale jo var undskyldningen. Tsk tsk. Jeg bliver så harmAngry

Venligst
Lars
Hej Lars

Fisker du stadig med kuglehoved på din Brenda? Bilder mig en det gør en forskel - Har fået og haft kontakt til endnu flere fisk på en Brenda light, der ikke er tynget: højt svævende flue Smile Ved ikke om der er noget om snakken, men har en ide om at der skal fiskes ret højt i det grumsede vand?????

Venligst Nikolai

20-06-2011 09:09
Adversering
Thomsen

Grenå
Besked: #8
(20-06-2011 09:09)Nikolai R. Skrev:  Hej Lars

Fisker du stadig med kuglehoved på din Brenda? Bilder mig en det gør en forskel - Har fået og haft kontakt til endnu flere fisk på en Brenda light, der ikke er tynget: højt svævende flue Smile Ved ikke om der er noget om snakken, men har en ide om at der skal fiskes ret højt i det grumsede vand?????

Fangede min fisk og havde flere hug på en frede med blodtud/polarmagnus med store kuglekædeøjne i torsdags. Den blev valgt pga det røde hakcle og lysende øjne til trods for den fisker lidt dybere.
Havde jeg haft en flue lige så synslig som gik højere i vandet var valget nok faldet på denne for tror også mere på en højt fisket flue når vandet er lidt grumset.

Mvh Kim - der også er frustreret over dem der går ud og fisker i bevidst i fredningsbæltet Angry
20-06-2011 09:51
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #9
Hej

Der er ikke noget at sige til folk er forvirret. På kommuens hjemmeside kan man ikke se den omtalte fredning:

http://mariagerfjord.dk/da-dk/Borger/Nat...inger.aspx

På følgende link, som nok er det bedste, skal man ind og sætte et flueben i en undermenu for at se fredningen, hvilket ikke er optimalt for folk med it-staveplader; og så er siden kun på dansk:

http://www.viskort.dk/viskort/PopupMap.a...faultOn=bg

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 20-06-2011 af 12:07 Nikolai R..)
20-06-2011 12:07
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #10
Hey Nikolai,

Jeg binder min Brenda med et langt næsten speyhackle og belastet med kobbertråd forrest på krogen. stort set alle mine kystfluer har den samme belastning.

Den virker i hvert fald fint for mig - syntes det giver en lidt mere pulsering af liv til fluenSmile

Cheers,

Kent
20-06-2011 12:17
Rasmus Bech

Randers
Besked: #11
Fatter folk ik at der er fredning?

Det mest effektive er klart at opføre sig som en psykopat inde på stranden, og råbe og skrige efter dem, så kommer folk sgu ind Angel

Utroligt at folk ik fuckin sætter sig ind i reglerne Angry

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
20-06-2011 12:26
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #12
(20-06-2011 12:17)Kent Hansen Skrev:  Hey Nikolai,

Jeg binder min Brenda med et langt næsten speyhackle og belastet med kobbertråd forrest på krogen. stort set alle mine kystfluer har den samme belastning.

Den virker i hvert fald fint for mig - syntes det giver en lidt mere pulsering af liv til fluenSmile

Cheers,

Kent

Hej

Jeg binder 2 udgaver, hvoraf den ene er tynget: Bruger ikke kuglehoveder, men gør lige som dig, og giver den ene variant en klat sort lak, så jeg kan se forskel :-) Næste gang jeg rammer Als i tidevandsskift, binder jeg en herregårds sten ind under hacklet Big Grin

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 20-06-2011 af 14:02 Nikolai R..)
20-06-2011 12:28