Tørflueblade
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Tørflueblade
Hej,
jeg er ude efter nogle gode fluefiskeblade der fokuserer på tørfluefiskeriet - hvilke vil I anbefale ?

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
24-06-2011 12:02
Adversering
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #2
RE: Tørflueblade
Hey Peter,

faldt lige over dette blad Hatches - jeg er ikke sikker på at det helt er hvad du søger, men det kunne jo være at det kunne bruges.

Ser ud til at det mest er fluebinding som jeg lige kunne læse mig frem til, men tror at en stor del af det er omkring tørfluer. Der er en del tilgængelige mønstre på siden inklusiv step by step.

Jeg har selv ledt efter samme slags blade, men aldrig fundet noget heller - selv på min tur til USA i sommers, efterspurgte jeg det i diverse grejbutikker jeg besøgte, men de kendte ikke til noget brugbartConfused

Håber det kan bruges??

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
(Denne besked var sidst ændret: 25-11-2011 af 22:18 Kent Hansen.)
25-11-2011 22:17
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Hej Kent,
det har jeg abonneret på - jeg syntes ikke det var specielt godt, lidt kedeligt måske Smile

Peter

25-11-2011 22:23
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #4
(25-11-2011 22:23)PeterMulbjerg Skrev:  Hej Kent,
det har jeg abonneret på - jeg syntes ikke det var specielt godt, lidt kedeligt måske Smile

OK - er det bare ren binding eller hvordan?

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
25-11-2011 22:25
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #5
Jeg har holdt Hatches i 2 år.. Synes ikke det er synderligt godt.
Ellers får jeg mest inspiration fra nettet
/Allan

http://www.customflies.dk
25-11-2011 22:28
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #6
(25-11-2011 22:25)Kent Hansen Skrev:  OK - er det bare ren binding eller hvordan?

Cheers,

Kent

Ikke kun, men mest. Jeg ved ikke, det var bare ikke særligt inspirerende. Du ved, den slags blade skal være sådan at de skal læses med det samme. Hatches kan godt ligge nogle dage inden det bliver åbnet Dodgy

Peter

25-11-2011 22:37
Allan Wermuth

Odense
Besked: #7
Umiddelbart vil jeg mene, at et blad udelukkende med tørfluefiskeri vil have for smalt et publikum. Jeg synes måske også det vil være mere interessant med et blad dedikeret ørredfiskeri med tørfluer, emergers, nymfer og sågar north country spiders og andre mindre vådfluer.

mvh
Allan
26-11-2011 09:42
Adversering
123

Besked: #8
(24-06-2011 12:02)PeterMulbjerg Skrev:  Hej,
jeg er ude efter nogle gode fluefiskeblade der fokuserer på tørfluefiskeriet - hvilke vil I anbefale ?

vh
Peter

Kan du være mere specifik? Snakke vi fluebinding eller kun selve fiskeriet eller hvordan?
27-11-2011 17:27
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #9
(27-11-2011 17:27)Thomas Schreiber Skrev:  Kan du være mere specifik? Snakke vi fluebinding eller kun selve fiskeriet eller hvordan?

Det kunne være hele vejen rundt f.eks. Smile

Men lad os lave tråden om. Hvilke fiskeblade læser/holder I og hvorfor ?

Peter

27-11-2011 19:02
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
(27-11-2011 19:02)PeterMulbjerg Skrev:  Det kunne være hele vejen rundt f.eks. Smile

FFFD's Flugfisker
Fluefiske i Norden
Sportsfiskeren

Kan bedst lide de to første, men det er jo fordi, der kun er fluefiskeri indeni Smile Tidligere holdt jeg også alle de andre danske fiskeblade, men når jeg hvert halve år låner, hvad der er udkommet i den periode, ja så er der vel i alt 2 - 3 artikler, som jeg gider at læse. På billedsiden er disse blade fulde af widevinkelfotofraferede fisk med snuderne klinet op ad linsen - de ligner alle nedgængere med et overdimensionret hoved. Bagved poserer fangeren med et lille-bitte hoved med en stang på tværs i gabet. Hverken fisk eller fanger fortjener en sådan portrættering! - Så fik jeg lige den ud gennem sidebenene. Og undskyld, hvis nogen herinde føler sig ramt Blush

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 28-11-2011 af 01:00 Brandt.)
27-11-2011 21:30
123

Besked: #11
(27-11-2011 19:02)PeterMulbjerg Skrev:  Det kunne være hele vejen rundt f.eks. Smile

Hvad er det du vil læse om? Der findes jo masser af gode bøger og film der udelukkende drejer sig om emnet. Som Brandt er inde på, så er Flugfiske i Norden et godt blad. Det klart det fedeste jeg har læst, men til tider meget langhåret. Tyske Fliegenfisher er også ok, men det blev for meget reklame så det holder jeg ikke mere. Fly Fishing & Fly Tying bliver hurtigt alt for meget putsø, men der kommer af og til nogle interessante ting. Desværre bliver det også for meget af emner jeg ikke gad læse om, så det abonnerer jeg heller ikke på mere.
27-11-2011 22:09
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #12
(27-11-2011 22:09)Thomas Schreiber Skrev:  Hvad er det du vil læse om? Der findes jo masser af gode bøger og film der udelukkende drejer sig om emnet. Som Brandt er inde på, så er Flugfiske i Norden et godt blad. Det klart det fedeste jeg har læst, men til tider meget langhåret. Tyske Fliegenfisher er også ok, men det blev for meget reklame så det holder jeg ikke mere. Fly Fishing & Fly Tying bliver hurtigt alt for meget putsø, men der kommer af og til nogle interessante ting. Desværre bliver det også for meget af emner jeg ikke gad læse om, så det abonnerer jeg heller ikke på mere.

Hej Thomas,
et blad om tørfluefiskeriets aspekter, fluebinding, destinationer, insekter osv osv - hele vejen rundt om tørfluefiskeri. Det er et bredt emne jo Smile

FiN er et super blad som jeg ofte læser, ligeledes Fluefisker fra FFFD. Sportsfiskeren er sgu en kedelig omgang og som du siger er der mange reklamer i de fleste blade. Det kan jeg leve med hvis så bare resten af bladet er værd at læse.

Men jeg fornemmer at der er ikke rigtigt er sådan et WAUW blad for fluefiskeren, eller ?

Peter

28-11-2011 09:30