snap hook?
Kim A.

fjenneslev
Besked: #1
snap hook?
hejsa alle sammen

jeg har hørt og set disse snap hooks (hook snaps)

men....

er de noget værd ? eller retter de sig ud ved første hug ?
tilføjer de "synkende" vægt til fluen (kan have sine fordele til tider)

mvh. Kim A.

Mvh
Kim a.
28-06-2011 09:06
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: snap hook?
Jeg synes det er mere besværligt end at binde en knude Dodgy
28-06-2011 13:54
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #3
Jeg har også prøvet dem og som Esben siger, det er ærlig talt nemmere og hurtigere at binde en flue på som man plejer, så min anbefaling er: spar pengene og gør som du plejer Big Grin
28-06-2011 15:05
Børsten

Vestsjælland
Besked: #4
Hej
jeg har brugt "Mustad fluesnapper" str. 2, i et års tid og har gode erfaringer på flueforfang med ophænger.
jeg tror ikke nogen kan nå at afmontere og binde en ny flue på forfanget, så hurtigt som det tager at tage en flue af hægten og få en ny på.
Med snapperen undgår du at dit forfang og ophænger bliver kortere for hver gang du skifter flue, og i vinterhalvåret, når fingrene ofte dør, er det også nemt at holde fast i hægten med krogløsersaksen og fumle fluen i hægten.
fluesnapperen vejer meget lidt og har naturligt det store øje, så fluen får den gode bevægelse, som hvis du binder løkkeknude på linen.
Du får 10 stk. for 16 kr, hos "Grej Online" så er der til 5 forfang med ophænger.
Prøv selv, der er lige så mange meninger, som der er lystfiskere i hornfiskesæsonen Wink
Håber ikke jeg har misforstået tingesten "snap hook" Rolleyes
(Denne besked var sidst ændret: 28-06-2011 af 20:33 Børsten.)
28-06-2011 19:36
Kim A.

fjenneslev
Besked: #5
jamen så er der vel kun 1 ting at gøre... enten prøve dem og se om det er noget for en eller lade vær Big Grin

Big Grin

tak for svarene

mvh Kim A.

Mvh
Kim a.
29-06-2011 10:03