Nu koger Binderup
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
Nu koger Binderup
Var afsted ved åen igen og havde regnet med at skulle fiske igennem til den lyse morgen. Men efter 4 fisk på land, hvoraf 2 blev genudsat, og 3 tabte i grøden, havde jeg fået den forrygende aften ved Binderup, jeg har ventet på så længe. Fiskene var ikke store, men de var der. Den største var kroget uheldigt og skulle egentlig have haft friheden ... men ... men Sad
[Billede: S41LH0D]

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 17-07-2011 af 11:51 Nikolai R..)
17-07-2011 01:50
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Nu koger Binderup
Tillykke med de fine fisk

Jeg er dybt missundelig, er super lækkert når det lykkedes og åen koger af fisk.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
17-07-2011 09:36
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #3
Tillykke med det Nikolai. Det er sådanne ture man drømmer om.

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
17-07-2011 09:46
Janus H.

Djursland
Besked: #4
Fedt nok nicolai, det lyder som noget vildt fiskeri du løb ind i der Smile

Den store ser lidt tynd ud ja, men den smager sikkert udemærket alligevel Wink

Jeg får helt lyst til at tage en tur med fluestangen til lilleåen nu Angel

Hvordan gør du? Jeg går ud fra det er en lille å, lader du bare fluen fiske en masse vand eller er det de kendte standpladser du går igennem sådan en nat?
17-07-2011 12:39
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #5
(17-07-2011 12:39)Janus H. Skrev:  Fedt nok nicolai, det lyder som noget vildt fiskeri du løb ind i der Smile

Den store ser lidt tynd ud ja, men den smager sikkert udemærket alligevel Wink

Jeg får helt lyst til at tage en tur med fluestangen til lilleåen nu Angel

Hvordan gør du? Jeg går ud fra det er en lille å, lader du bare fluen fiske en masse vand eller er det de kendte standpladser du går igennem sådan en nat?

DEt var fedt fiskeri Smile Jeg går med en sort zonker med en grøn/ sort cactus krop og masser af flash, bundet på en enkelt krog størrelse 4; Et mønster jeg fandt på da det skulle gå stærkt. Kan smide et billede hvis det har interesse. Som du kan ane på billedet er det bule fiskeri med en synke 3 spids. DEtte for at få fuld fart på fluen, uden den slipper vandet på kort line. Dernæst har jeg også muligheden for at komme ned i strømmen på kort line. Affisker ca 1 m i sekundet. Har kun mellem 2 og 8 m ude inkl forgang og spids - typisk 4-5m. Fisker både nedstrøms og opstrøms, hvor der skal ekstra meget fart på fluen, og selvføgelig på tværs. DA der ikke er klippet grøde i åen, er områderne der kan fiskes små. Jeg sætter fart på fluen, når den rammer vandet. Oplever tit at fisken fortryder hvis, farten sættes ned. Jeg affisker derfor tit det samme spor både 8,10 og 15 gange, med høj hastighed. Min første fisk i går sprang ud af vandet med fluen i kæften efter jeg havde rundet 10 hurtige stryg over vandet. DEt er svært at sige hvad der er en god stand plads når der er meget grøde i åen, men de dybe sving plejer at være gode. Efterhånden som mærket falder på trækker de længer og længer op på kanten. DErnæst områderne omkring de små øer med ophobning af grøde, både langs kanten og ude i åen. DEt vigtigste er at have fluen i vandet - spørger du mig skal fisken provokeres op til overfladen Big Grin

Spørg endelig løs, hvis du vil vide mere

Venligst Nikolai

17-07-2011 14:13
Janus H.

Djursland
Besked: #6
(17-07-2011 14:13)Nikolai R. Skrev:  DEt var fedt fiskeri Smile Jeg går med en sort zonker med en grøn/ sort cactus krop og masser af flash, bundet på en enkelt krog størrelse 4; Et mønster jeg fandt på da det skulle gå stærkt. Kan smide et billede hvis det har interesse. Som du kan ane på billedet er det bule fiskeri med en synke 3 spids. DEtte for at få fuld fart på fluen, uden den slipper vandet på kort line. Dernæst har jeg også muligheden for at komme ned i strømmen på kort line. Affisker ca 1 m i sekundet. Har kun mellem 2 og 8 m ude inkl forgang og spids - typisk 4-5m. Fisker både nedstrøms og opstrøms, hvor der skal ekstra meget fart på fluen, og selvføgelig på tværs. DA der ikke er klippet grøde i åen, er områderne der kan fiskes små. Jeg sætter fart på fluen, når den rammer vandet. Oplever tit at fisken fortryder hvis, farten sættes ned. Jeg affisker derfor tit det samme spor både 8,10 og 15 gange, med høj hastighed. Min første fisk i går sprang ud af vandet med fluen i kæften efter jeg havde rundet 10 hurtige stryg over vandet. DEt er svært at sige hvad der er en god stand plads når der er meget grøde i åen, men de dybe sving plejer at være gode. Efterhånden som mærket falder på trækker de længer og længer op på kanten. DErnæst områderne omkring de små øer med ophobning af grøde, både langs kanten og ude i åen. DEt vigtigste er at have fluen i vandet - spørger du mig skal fisken provokeres op til overfladen Big Grin

Spørg endelig løs, hvis du vil vide mere

Smid endelig et billede af fluen op Smile

Du har sikkert ret i at fluen bare skal være i vandet, man fanger ikke meget hjemme foran computeren, og ihærdighed belønnes jo som regel Smile

Hvad med nu her efter al den regn, hvor vandet er grumset, det betyder ikke noget for natfluefiskeriet? Jeg plejer jo gerne at gå med en stor spinner når vandet er brunt. Men jeg skal da helt sikkert ud og se om jeg kan få en på flue Smile
17-07-2011 15:55
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
(17-07-2011 15:55)Janus H. Skrev:  Smid endelig et billede af fluen op Smile

Du har sikkert ret i at fluen bare skal være i vandet, man fanger ikke meget hjemme foran computeren, og ihærdighed belønnes jo som regel Smile

Hvad med nu her efter al den regn, hvor vandet er grumset, det betyder ikke noget for natfluefiskeriet? Jeg plejer jo gerne at gå med en stor spinner når vandet er brunt. Men jeg skal da helt sikkert ud og se om jeg kan få en på flue Smile

Billede følger - skal lige have ordnet lidt småting på hjemmebanen :-)

Venligst Nikolai

17-07-2011 17:48
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #8
Hej Janus

Her følger billederne af fluerne. Jeg har en meget pragmatisk indstilli g til fluebinding, som du nok kan se Angel

[Billede: IMAG0668.jpg]

[Billede: IMAG0671.jpg]

[Billede: IMAG0669.jpg]

[Billede: IMAG0666.jpg]

Jeg binder samme variant med hvid kanin zonker strip eller dusk af hvid rævehale. Er du gået over til at bruge 15mm cactus, så jeg ikke behøver fjer i kroppen, som på nedenstående:

[Billede: IMAG0656.jpg]

Håber du kan bruge billederne Smile

Venligst Nikolai

18-07-2011 11:27
Janus H.

Djursland
Besked: #9
Tak Nicolai, det er super Smile

Jeg bruger selv en lignende flue på kysten, bare uden flash og zonker strip. Men det må jeg da lige eksperimentere lidt med.
19-07-2011 16:54
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
(19-07-2011 16:54)Janus H. Skrev:  Tak Nicolai, det er super Smile

Jeg bruger selv en lignende flue på kysten, bare uden flash og zonker strip. Men det må jeg da lige eksperimentere lidt med.

Eksperimenter er vejen frem Smile Ved Binderup er der et pænt fald på vandet, så der skal ikke meget til før fluen buler. At pakke catusen tæt nær krog øjet plejer at være nok til at skabe den ønskede effekt Wink

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 19-07-2011 af 18:17 Nikolai R..)
19-07-2011 18:15
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #11
Ved ikke om jeg kan tillade mig at brokke mig - for tiden ryger der stadig flere regnbuer på land end havørreder Blush Tog end morgen tur inden arbejde og havde et par fine følgere. Er efterhånden noget usikker på om det var havørreder. Hvad skal man tro, når der stadig popper regnbuer op på denne størrelse, efter at strækket på ca. 2km er blevet gennempisket gennem snart 2 måneder af næsten samtlige foreningsmedlemmer? Men de giver en god fight Cool

[Billede: small_IMAG0685.jpg]

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 26-07-2011 af 09:21 Nikolai R..)
26-07-2011 09:19