Laksen og Gudenå
Sølvræven
Gæst

Besked: #1
Laksen og Gudenå
The never ending storyAngry

http://www.tv2regionerne.dk/?r=7

Find søslag om ferskvand til højre i menuen.

/Claus
28-12-2009 21:19
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #2
RE: Laksen og Gudenå
jeg synes at det noget værre .... at lukke ud at man ødelægger det rekrative i tange sø...

Sådan noget kan godt gøre mig lidt småsur, er man skyder sig i foden og ikke kan indrømme det...

Det vil være mange gange bedre, hvis man nu slusede den ud så, både for fisken, fiskeriet og det rekrative kunne komme i top igen...

ja, nedlæg grædemuren, få den naturlige reproduktion af laks tilbage, for det rekreatives skyld...
Det er det bedste for alles vedkommende, elproduktionen er alligevel ikke noget værd... Stil så hellere en havmølleparker op mere, se det virker... Big Grin

Mvh
Landkrabben
(Denne besked var sidst ændret: 28-12-2009 af 21:47 Daniel Heinrichsen.)
28-12-2009 21:46
Leif Chr.

Besked: #3
Så også det omtalte inslag på tv2. Jeg må sige at jeg efterhånden tvivler på om det nogensinde bliver til noget med at få gjort noget ved den prop i gudenåen. Angry
Når det så er sagt, syntes jeg da at det var rart med en saglig dækning af problemet fra tv2 sideSmile Kristian P L udstillede sin manglende evne til at høre på hvad fagfolk har at sige om problemet. Istedet fremførte han sin "Jeg alene vide" holdning. Den slags politikere bliver forhåbentligt snart lige så sjælden som den oprindelige gudenå laks Angel

Befri så den Gudenå

Hilsen Leif Cool
28-12-2009 23:32
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #4
(29-12-2009 03:05)Ole Bjørn Hansen Skrev:  ... og opfordre ALLE sportsfiskere til at være medlem af DSF, så vores interesser bliver varetaget bedst muligt.... og desuden ved næste valg vurdere om Folketinget, som det pt er sammensat, gør det muligt at overholde den EU-lovgivning, der er på området (vandmiljøplanen)...

Helt og aldeles enig!!

Det er ganske enkelt ikke i orden, at vi her i Danmark fortsat holder fast i et urentabelt vandkraftværk, når den teknologiske udvikling indenfor f.eks. vindkraft for længst har overhalet den teknologi Tangeværket bygger sin strømproduktion på.

Lad os nu lægge optimalt pres på politikerne og se om vi ikke kan motivere dem til at få sat skub i en holdbar løsning ved Gudenåen.

Mit håb går på, at det ikke længere er et lille lokalt byråd, som påvirker beslutningen, men at der forhåbentlig er lidt højere til loftet i Viborg kommune end der var i Bjerringbro kommune.Dodgy

Nikolai

mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
29-12-2009 10:43
Leif Chr.

Besked: #5
Lidt nyt i sagen omkring Tangeværket. Må håbe det hjælper.

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Lyt

Lyt til tirsdag kl 09.30

Hvem havde troet at jeg skulle blive glad for en venstre mand Angel
09-02-2010 17:58
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Det kan kun gå for langsomt med at få lavet det stryg eller tømning af søen.
Det bliver festligt når det endelig sker, men der går nok liiige et årti endnu, som sædvanlig.
09-02-2010 23:54