Lee Wulff Triangle Taper
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #1
Lee Wulff Triangle Taper
Hello all.

Nogle der har prøvet den "Lee Wulff Triangle Taper"? eller andre liner fra Lee Wulff på kysten?

mvh.

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
06-08-2011 20:06
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: Lee Wulff Triangle Taper
ikke på kyst men p/t tør og nymfe, både den normale og longbelly, jeg synes de er ok, et bud er de får lavet liner ved 3m men er ikke sikker.

/allan

http://www.customflies.dk
06-08-2011 20:47
havørreden

Besked: #3
Første gang jeg prøvede den for nogle år siden havde jeg lidt startvanskeligheder med den, i det at jeg var vant til at stangen med blot nogle få m skydehoved ude spændtes hurtigt....sådan er det ikke med Lee Wulff Triangle Taper...her spændes stangen først når du har klumpen helt ude, så hvis man ikke har en fornuftig kasteteknik vil man nok komme til at knokle for hårdt med den....det virker her som om at vægten ligger "for langt tilbage på klumpen".
Men når man kan magte den skal det til gengæld siges at dens præsentation er i særklasse !
Den strækker rigtigt flot og overbevisende, men er altså kun en line for folk med teknikken i orden.

Mvh
Jim.
07-08-2011 10:29
Allan Wermuth

Odense
Besked: #4
Jeg brugte den en uges tid på en Winston BIIX 8'6" #4 , og jeg var ikke udpræget begejstret for linen ........ syntes først at den "spillede" når man havde +10 meter line uden for topøjet.

Det er muligt at jeg ville have fået en anden oplevelse med en medium-aktion stang .....

I de lette lineklasser tror jeg, at TT linen fungerer fint til præsentation af små fluer fra str. 12 og mindre, men som kystflueline eller til kast af større fluer, der tror jeg at spidsen på fluelinen mangler evnen til og bære de større fluer.

mvh
Allan
07-08-2011 11:14