Opbevaring af waders
JTHL

Aalborg
Besked: #1
Opbevaring af waders
Hey folkens, hvordan opbevare I jeres waders under transport til og fra jeres fiskespot?

Jeg har selv købt en Simms Taco bag til dette formål, men synes den er lige et hak for lille.

Nu er jeg typen som slæber tingene med ind og skyller efter hver tur, så derfor ville det være rart ikke at skulle gå flere gange efter flere tasker/poser o.lign. Big Grin

Har tænkt på at købe en stor duffelbag eller Simms headwaters gear bag, hvor der er plads til våde waders i bunden af tasken og de andre ting foroven, men er bange for at den også er for lille.

Med venlig hilsen
Jan
08-08-2011 16:33
Adversering
Rejen

Gribskov
Besked: #2
RE: Opbevaring af waders
Ortlieb X-Plorer NO DOUBT

Bedste taske til alt. Kamera, tøj, grej whatever...

/Rejen

Kysten kalder
(Denne besked var sidst ændret: 08-08-2011 af 16:45 Rejen.)
08-08-2011 16:45
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Jeg har brugt Simms Taco i et år og synes bestemt ikke at den er for lille Cool

Hvis du bare smider det i en klump kan den være svær at lukke, men for lille, nej..
08-08-2011 17:02
martin_b

Sønderjylland
Besked: #4
Jeg tager næsten altid waders på inden køreturen til fiskevandet; synes det er træls at balancere rundt i græsset og skifte til indertøj og den slags, specielt når det er koldt udenfor.

Men før i tiden (og også af og til nu), brugte jeg bare en af de der gennemsigtige plastickasser fra Jem & Fix, der lige har plads til et par wadestøvler og waders ovenpå. Så er det lige til at løfte ud af bilen og ind under bruseren, og man undgår vand i bagagerummet.

Mvh. Martin
08-08-2011 17:15
JTHL

Aalborg
Besked: #5
(08-08-2011 17:02)Esben Ludvigsen Skrev:  Jeg har brugt Simms Taco i et år og synes bestemt ikke at den er for lille Cool

Hvis du bare smider det i en klump kan den være svær at lukke, men for lille, nej..

Nej, den er ikke for lille, hvis den kun bruges til waders og støvler. Men hvis man prøver at proppe resten af grejet deri, så begynder den at blive for lilleBig Grin

Plejer også at have den lille Simms reel bag med, der er lige plads til et hjul eller 2, samt briller og pandelampe.

Vil gerne have det samlet i en taske, så jeg er fri for at rende flere gange ned til bilen kl. lort efter en sen fisketurAngel

Med venlig hilsen
Jan
08-08-2011 17:24
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #6
(08-08-2011 16:33)JTHL Skrev:  Hey folkens, hvordan opbevare I jeres waders under transport til og fra jeres fiskespot?

Jeg har selv købt en Simms Taco bag til dette formål, men synes den er lige et hak for lille.

Nu er jeg typen som slæber tingene med ind og skyller efter hver tur, så derfor ville det være rart ikke at skulle gå flere gange efter flere tasker/poser o.lign. Big Grin

Har tænkt på at købe en stor duffelbag eller Simms headwaters gear bag, hvor der er plads til våde waders i bunden af tasken og de andre ting foroven, men er bange for at den også er for lille.

Hej Jan

Jeg bruger en blå sæk fra IKEA. Der kan nemt være linekurv, vadestøvler og waders.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
08-08-2011 17:52
JTHL

Aalborg
Besked: #7
(08-08-2011 17:52)Jan Fensten Skrev:  Hej Jan

Jeg bruger en blå sæk fra IKEA. Der kan nemt være linekurv, vadestøvler og waders.

Venligst

Jan

Ja, den brugte jeg også førhen inden jeg købte Taco tasken, men den er bare ikke vandtæt. (Det er Taco bag'en godt nok heller ikke, men hvis man placere den rigtig, så løber der ikke vand ud) Og det er sgu træls med saltvand i bilenSad

Måske skal man bare lægge 2 oveni hinanden, så er den da tæt på at være vandtætBig Grin

Med venlig hilsen
Jan
(Denne besked var sidst ændret: 08-08-2011 af 18:00 JTHL.)
08-08-2011 17:56
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #8
Enten Vision's wader bag eller:

[Billede: Im000263.jpg]

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
08-08-2011 18:01
Morten E.

Klarup
Besked: #9
Bruger store Smart Store plastik-kasser - en stor til waders og støvler og en mindre til det øvrige grej (og en kæmpe til kajakudstyret!).

Er nemme at sætte i bilen, vandtætte og nemme at stable i værkstedet ;-)

Hilsen Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
08-08-2011 18:07
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
Hvor besværligt skal det være Big Grin

Bruger også en stor plastkasse, hvor jeg sætter støvlerne i bunden, linekurven oven på, og mine waders oven i linekurven. Ofte kommer jeg vand i bunden, så mine støvler er dejlig bløde når de skal på - vil ikke bytte med taske af nogen slags Cool

Hjemme hænger de ude om sommeren og ved fyret om vinteren Smile

Ligner denne en smule:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20206316

[Billede: samla-kasse__0118877_PE274921_S4.JPG]

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 08-08-2011 af 19:00 Nikolai R..)
08-08-2011 18:58
JTHL

Aalborg
Besked: #11
Ja, det kan være man skal overveje en kasse istedetBig Grin

Nicolai, kommer du forbi i dag eller var det først i næste uge?

Med venlig hilsen
Jan
08-08-2011 19:01
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #12
(08-08-2011 19:01)JTHL Skrev:  Ja, det kan være man skal overveje en kasse istedetBig Grin

Nicolai, kommer du forbi i dag eller var det først i næste uge?

Ups ... jeg skulle skynde mig efter børn og glemte det i forvirringen. Sender lige en pm Big Grin

Venligst Nikolai

08-08-2011 19:07