Jordbro Å !
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #1
Jordbro Å !
Er begyndt at fiske en del i Jordbro Å, efter jeg har meldt mig ind i VSF!

Igår fik jeg en fin 50'er på spin, men det er egentligt flue jeg vil fiske med!
Hvordan praktisere i fluefiskeriet efter HØ, i denne meget dybe og smalle å ?

Håber jeg kan hente lidt hjælp inden aftenens tur!

Det skal siges, at jeg ønsker hjælp, til både dags og natfiskeri ! Smile

Mvh Stefan

[Billede: ?action=view&current=IMG_2496.jp...2826363556]

Mvh Stefan Skovbo
08-08-2011 20:17
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #2
RE: Jordbro Å !
Slet ingen Sad?

Mvh Stefan Skovbo
09-08-2011 15:55
Rejen

Gribskov
Besked: #3
Hmmmm, det kan kun være et godt tegn, afsted med dig Big Grin

/Rejen

Kysten kalder
09-08-2011 16:09
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #4
(09-08-2011 16:09)Rejen Skrev:  Hmmmm, det kan kun være et godt tegn, afsted med dig Big Grin

Ja det må man da sige Big Grin

Mvh Stefan Skovbo
10-08-2011 01:24
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #5
(08-08-2011 20:17)Stefan Skovbo Skrev:  Er begyndt at fiske en del i Jordbro Å, efter jeg har meldt mig ind i VSF!

Igår fik jeg en fin 50'er på spin, men det er egentligt flue jeg vil fiske med!
Hvordan praktisere i fluefiskeriet efter HØ, i denne meget dybe og smalle å ?

Håber jeg kan hente lidt hjælp inden aftenens tur!

Det skal siges, at jeg ønsker hjælp, til både dags og natfiskeri ! Smile

Mvh Stefan

[Billede: ?action=view&current=IMG_2496.jp...2826363556]

Hej Stefan,

Spændende emne, som jeg håber kaster svar af sig. Jeg er også medlem af VSF, men har aldrig fisket Jordbro Å.

Hvad med at prøve VSF's forum.?

Spørger du om metoder til fiskeri i dagslys? I så fald ville jeg starte med en F/S3 line og så tage den derfra.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
10-08-2011 10:13
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #6
(10-08-2011 10:13)Lars Troels Skrev:  Hej Stefan,

Spændende emne, som jeg håber kaster svar af sig. Jeg er også medlem af VSF, men har aldrig fisket Jordbro Å.

Hvad med at prøve VSF's forum.?

Spørger du om metoder til fiskeri i dagslys? I så fald ville jeg starte med en F/S3 line og så tage den derfra.

Hilsen

Lars T.

Hej Lars, havde slet ikke set du var fra Viborgegnen ! Big Grin

Ja det ville også være mit umiddelbare udgangspunkt, men det ville være rart med lidt "ekspert tips", så jeg ikke skulle starte på helt bar bund Smile !
Fisker du selv i Jorbro Å ?

Mvh Stefan Skovbo
10-08-2011 13:28
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #7
(10-08-2011 13:28)Stefan Skovbo Skrev:  Hej Lars, havde slet ikke set du var fra Viborgegnen ! Big Grin

Ja det ville også være mit umiddelbare udgangspunkt, men det ville være rart med lidt "ekspert tips", så jeg ikke skulle starte på helt bar bund Smile !
Fisker du selv i Jorbro Å ?

Nej. Jeg jeg bor i Møldrup og har Simested og Skals åerne indenfor 4 km., så dem fisker jeg mest. Som nævnt har jeg ikke prøvet Jordbro af, men har lovet mig selv at det skal ske denne sæson. Jeg har kun hørt om ormebadere og spinnefiskere ved Jordbro, så flue er garanteret godt! :-D

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
10-08-2011 13:43
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #8
(10-08-2011 13:43)Lars Troels Skrev:  Nej. Jeg jeg bor i Møldrup og har Simested og Skals åerne indenfor 4 km., så dem fisker jeg mest. Som nævnt har jeg ikke prøvet Jordbro af, men har lovet mig selv at det skal ske denne sæson. Jeg har kun hørt om ormebadere og spinnefiskere ved Jordbro, så flue er garanteret godt! :-D

Hilsen

Lars

Har selv fanget en del fisk på flue, men det er mest om natten ! Har bare en fornemmelse, af at det kan effektiviseres endnu mere!
Syntes du skal gøre dig selv tjenesten og prøve det, det er et fantastisk fiskevand ! Besværligt, men fantastisk ! Der er godt nok mange fisk i Jordbro lige nu ! Big Grin

Mvh Stefan Skovbo
10-08-2011 16:04
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #9
Ganske kort:

Har kun fisket lidt i åen, men vil fremover dyrke den mere. Har kun fistet et stykke oppe i åen, hvor der er buske og småtræer tæt på vandet.

Min anbefaling til setup deroppe: Stiv/hurtig # 4 el 5 (glæder mig til at præsentere vandet for min nye TCX #4 (min lille søde sekser Blush) Kortklumpet WF flyd samt 5 fod poly int. med mindst lige så lang fc-spids. Dertil en lille Peter Ross str 12 - 10 db. Der skal stort set ikke "kastes" - fluen "svirpes" eller rulles på plads ved modsatte bred ½m ovenfor formodet standplads - når fluen er i position strammes linen - samt fatningen om håntdaget Cool Der er mange fisk i åen her hen på åretSmile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
10-08-2011 16:39
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #10
(10-08-2011 16:39)Brandt Skrev:  Ganske kort:

Har kun fisket lidt i åen, men vil fremover dyrke den mere. Har kun fistet et stykke oppe i åen, hvor der er buske og småtræer tæt på vandet.

Min anbefaling til setup deroppe: Stiv/hurtig # 4 el 5 (glæder mig til at præsentere vandet for min nye TCX #4 (min lille søde sekser Blush) Kortklumpet WF flyd samt 5 fod poly int. med mindst lige så lang fc-spids. Dertil en lille Peter Ross str 12 - 10 db. Der skal stort set ikke "kastes" - fluen "svirpes" eller rulles på plads ved modsatte bred ½m ovenfor formodet standplads - når fluen er i position strammes linen - samt fatningen om håntdaget Cool Der er mange fisk i åen her hen på åretSmile

Der må være lavvandet i den del af åen så, for i de dele af vandende hvor VSF har fiskeretten, ville en int leader nok ikke komme ned til fiskene Smile
Studser lidt over dit fluevalg, det lyder spændende Big Grin ! Har aldrig fisket med klassiske vådfluer før, så kunne være det var et jeg skulle prøve Cool

Mvh Stefan Skovbo
11-08-2011 04:23
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(11-08-2011 04:23)Stefan Skovbo Skrev:  Der må være lavvandet i den del af åen så, for i de dele af vandende hvor VSF har fiskeretten, ville en int leader nok ikke komme ned til fiskene Smile
Studser lidt over dit fluevalg, det lyder spændende Big Grin ! Har aldrig fisket med klassiske vådfluer før, så kunne være det var et jeg skulle prøve Cool
Det er på VSF-vand jeg fisker - på den strækning jeg har fisket var dybden meget varieret. Pga dette forhold samt bredbevoksningen er der ikke tale om maskinaffiskning, men om specifik affiskning af den enkelte standplads, hvor jeg "bakker" fluen ned i hovedet før jeg strammer op. Derfor kan jeg i princippet komme 3 meter ned med flydeline. Første gang jeg fiskede på stedet havde jeg kun en LoopMulti-sinktip med (3 meter synk 3) - det var alt for meget synk til forholdene. En sinktip med int. spids kan også bruges.
Fluevalget er ret ligegyldigt, men nævnte er cool - små sorte kræ er også altid gode.

Sådan ser der ud, hvor jeg fisker - husker ikke lige pt hvad stedet kaldes. Sidst havde jeg et par garvede woblerdrenge med. (bill. 2)

[Billede: 2010-okt060.jpg]

[Billede: 2010-okt036.jpg]

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 11-08-2011 af 08:19 Brandt.)
11-08-2011 08:16
Rejen

Gribskov
Besked: #12
(08-08-2011 20:17)Stefan Skovbo Skrev:   i denne meget dybe og smalle å ?

Groft, i jyder har det bare alt for fedt mht åer - på Sjælland ville "Denne meget smalle å" gå under betegnelsen FLOD. Smile

/Rejen

Kysten kalder
11-08-2011 09:30