Første fisk på flue over målet
Frederik

København N
Besked: #1
Første fisk på flue over målet
Hej Alle og godt nytår
Jeg synes lige jeg vil dele min første fluefangede fisk over mål med jer, mest fordi min kammerat har taget nogle forbandet flotte billeder af den.

Det kan tælles på en hånd hvor mange gange jeg har givet fluestangen en reel chance så jeg har nok været heldig allerede at få en undermåler og en på 44 cm, ihvertfald når jeg hører hvad andre har måtte investere af tid før de ramte deres første. Det har givet mig blod på tanden så nu skal der arbejdes lidt på at lære at kaste ordentligt, da det ikke er nydeligt når jeg kaster og da der går aaalt for meget tid med at binde vindknuder op.

ps. I bedes venligst være milde i jeres bedømmelse af kastebillederne da flue nørder som jer sikkert kan finde fejl i kasteteknik udfra de to billeder af kast der er vedhæftetTongue

mvh Frederik

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

31-12-2009 15:41
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #2
RE: Første fisk på flue over målet
det ser da nu meget nydeligt ud Big Grin

Tillykke med den meget meget flotte fisk Big Grin

det er nogle gode stemningsbilleder du har der Big Grin

Mvh
Daniel
31-12-2009 16:45
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #3
Hej Frederik og tillykke med fisken.

Det er nogle imponerende flotte billeder fra turen! Ham din ven må du godt overtale til at tage med på en fællestur engang Tongue
31-12-2009 17:30
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Hej Frederik

stort tillykke med fisken.. Bare pas på, for man bliver afhængig af det .. heh.. Big Grin Super fede billeder også

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
31-12-2009 19:38
Frederik

København N
Besked: #5
Tak skal i have, Stig hvis jeg bare kunne få ham overbevist om hvor fantastisk fiskeri er så ville det nok være nemmere at få ham med på lange ture, men så igen så ville han jo nok hellere fiske end slæbe 15 kg. objektiver, stativer og whatsoever med så det er nok bedst at jeg bare holder ham for mig selv:-) Jeg var nødt til at love ham rimfrost, solopgang, tåge og fisk der sprang og leverede alt undtaget tågen, men han nossede rundt i det lige da fisken sprang den ene gang ud af vandetDodgy

Kjgizmo, jeg er bange for at jeg er blevet ramt, fik en nedgænger i sverige på omkring 55 cm idagBig Grin jeg troede sgu ikke at jeg ville få en faldert allerede så kanede den i den tro at den var blank og så kunne der jo ligeså godt blive taget et hurtigt billede inden genudsætningAngel

Overvejer allerede hvor jeg skal hen næste gang med fluestangen, det er sgu helt specielt at fange på flue.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

02-01-2010 22:12
Janus H.

Djursland
Besked: #6
Det er godt nok en flot nedgænger du har fanget der Smile Sådan ser de sgu ikke ud herovre Dodgy

Man får jo helt lyst til at tage fluestangen med på kysten når man hører om dit "begynder" held Big Grin
02-01-2010 22:27
Frederik

København N
Besked: #7
Hej Janus
jeg var vist mere heldig en normalt da der lige var to fluefiskere og en spinnefisker der havde fisket sig igennem det stykke hvor jeg fik den, og de kunne endda finde ud af at kaste med en fluestangSmile

Det var generelt ret flotte nedgængere på svenskekysten idag, jeg fik også et par andre at se og en af de andre fik en blank på 1,7 kg. så ikke helt dumt. Men det skal siges at der var mange fiskere på kysten, men så fik jeg da ihvertfald slået hul på at være lidt flov ved min kasteteknik som ofte går lidt i kage så der skal ordnes vindknuder, ihvertfald efter at de første 5-6 andre fluefiskere havde passeret migBlush. Men hul i det, jeg trøstede mig med at jeg tilgengæld havde fanget nogetTongue
02-01-2010 22:40
Adversering
Frederik

København N
Besked: #8
Nemlig Ole!

fantastisk plads og så behøver man nærmest ikke at gå i vandet på noget tidspunkt, det er meget dejligt på en kold dag som idag.

Jeg takker på min kammerats vegne og håber at kunne vise flere af hans billeder i fremtiden! Det er lidt svært at tage billeder af noget man ikke selv kender så godt til, men jeg synes nu at det er blevet flot. Vi er en hel flok gamle skateboard drenge så det er der han normalt har lagt sin energi, men nu er der kommet lidt fiskeri på programmet også! Her er der lidt mere fra ham: http://www.flickr.com/photos/pierrestachurska/

Nej, jeg kender ikke Sofus personligt, har kun mødt ham, men kender nogle stykker der ihvertfald for nogle år siden spillede med ham hist og her.
02-01-2010 23:04
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #9
Hej Frederik

Tillykke med fiskene!

Rigtig flotte billeder din kammy præstere, damn man sidder jo helt og bander sneen langt væk, og overvejer om man skal se om man kan snyde p-vagterne på Israels plads og fyre den lidt af som i gamle dage dernede i p-kælderen Cool

Skal du have noget kritk på dit kast, så er det enten fat i et videoklip og få nogen til at kigge det ud, eller fat i en instruktør. Stillbilleder giver ikke så meget, ligesom der ikke ser ud til at være fart over den der BS bluntslide, så siger billedet ikke meget om had der sker efterfølgende, men da du tydeligvis godt kan smide en god bøjning klingen, så er det bare med at lære hvad du skal bruge den til Wink Kasteknuderne kommer af masser af forskellige ting i teknikken, men altid af at din stangspids dykker på et tidspunkt i kastet inden linen bliver fyret af.

Hils endelig Leo næste gang du er med kystfiskeren!

Mvh
Lasse, der missede premieren i Sverige for første gang i 11 år.... Håber sq ikke svigerinden skal giftes flere gange Big Grin

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
02-01-2010 23:34
Frederik

København N
Besked: #10
Hej Ole og Lasse
Ole, jeg skal nok hilse hvis jeg støder på ham, det er jo ikke utænkeligt når man har fælles bekendte eller venner. Jeg er ikke i tvivl om at han også kan spille instrumenter, det er man næsten nødt til at kunne for at lave så gode rytmer som han gør. Jeg har ikke fisket meget i sverige og det har ikke givet mig de store fangster når jeg har, så idag var en god dag og så endda med flue. Men mit profilbillede er også fra sverige (er österlen hele sydsverige eller et specifikt område?).

Heh...Lasse selfølgelig har en mand der går op i fin teknik som dig haft med skateboarding at gøre. Det kan stadig lade sig gøre at skate Israels på -3 eller er det -2, og der er nymaletSmile Man bliver jævnligt kicked, men hvis man bare pænt forlader stedet uden diskussion så sker der ikke mere. Men der er nok ikke højt nok til loftet til at tage lidt kastetræning samtidigTongue
Og det var iøvrigt sammen med Leo jeg var afsted idag, han fik også en nedgænger, jeg hilser ham.
Mht. mit kast så har Poul Birkholm flere gange opfordret mig til at møde op til noget kastetræning om onsdagen som jeg tror du er involveret i? det kan være lidt svært at træde ind som rookie i et forum af dygtige folk, også selvom jeg godt ved at folk er hjælpsomme og flinke. Er der muligheder for at lære lidt uden at skulle bruge en kvart SU på instruktører?
03-01-2010 00:02
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
Hej Frederik

Yupper, gammel boarder det kan man ikke løbe fra Big Grin

Poul hentyder sikkert til Copenhagen fly casting club og ja jeg har haft en smule med det at gøre Angel
Der er ikke noget at være bange for, alle har været begyndere en gang, og de fleste er ganske villige til at hjælpe! Det værste man kan gøre er faktisk at lade være med at spørge Blush
Du må også hilse Poul, det er ved at være længe siden jeg er rendt ind I ham Smile

Lyder godt med Israels, er der stadigvæk de der trekantede betonklodser dernede? Fedeste obstacle til street Cool Kunne være man skulle køre berlingoen derned en dag og lige støve brædtet frem fra dybet Cool

Nej Ole, kører ikke ræs i fiskomobilen Big Grin

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
03-01-2010 00:48
Frederik

København N
Besked: #12
Betonklodserne er der stadig, men nu skater man dem der er lidt større dernede, årene har givet mere POP til drengene! Ikke mig desværre, der har årene givet 10 kilo ekstra og dermed en ny interesseDodgy
Vent du bare til til sommer Lasse, maersk har smidt 22 mill i et nyt betonareal i fælledparken, så kan du komme derind i berlingoen, vi er villige til at hjælpe dig på vej og husk at spørge om råd hvis der er noget du ikke tørTongue

Jeg tager Poul op på invitationen til kastetræning og så kan det jo være at vi ses alle tre, men ellers hilser jeg også hamSmile

Iøvrigt så kan et skateboard også fungere som en fiskemaskine, jeg har et ekstra bræt med bløde hjul i min båd som har bragt mig i fuldt udstyr fra ærøskøbing havn på ærø til urehoved en tidlig morgen, jeg tror der var et par hundeluftere der fik et billigt grin!
03-01-2010 01:29