fiskerikontrollen ?? hvad kan man bruge dem til ?
Kim A.

fjenneslev
Besked: #1
fiskerikontrollen ?? hvad kan man bruge dem til ?
klaus j og jeg var ude på en lille aften tur igår, vi var knap nok begyndt at fiske før en kvinde kommer hen til mig og spørger om jeg vil hjælpe hende. (og jeg tænkte hvad fanden skal jeg hjælpe med ude på kysten)
men så igen ja selvfølgelig ville jeg da det, så fortalte hun om 2 ænder der sad i et garn ca 200m længere nede af kysten.
mig afsted og kigge på det så finder jeg ud af det er et ørredgarn sat med et par blyklodser inde på stranden og et anker ude i den anden ende.
jeg fik trukket så meget ind så jeg kunne få de 2 stakkels ænder ud og trak ellers resten ind og smed på stranden.
jeg ringede derefter til fiskeri kontrollen og fortalte dem om situationen og at der sad nogle ænder og mindre makraller i garnet hvad jeg skulle gøre ved dem ? (de var døde og en krabbe havde spist øjet på 1 af dem)
for det første skulle jeg genudsætte fisken (jamen de er døde) ja men genudsæt dem alligevel... nå ja hva faan svøm fisk svøm!
nå men hva så med garnet?? jaaa nu hvor det er hevet op på stranden så er det ikke et ulovligt redskab mere... nååååå okay så ejeren skal bare have lov til at komme og strække det ud igen for igen at fiske ulovligt!(ikke at det er brugbart mere tihifnis)

sig mig engang hvad fanden skal vi med en fiskeri kontrol der er så lade og dovne at de ikke gider at komme ud og undersøge sagen?
bevares det var kl 19 om aftenen men stadig vi fandt et garn længere henne som var sat ud på nøjagtig samme måde hvor der lå en død sæl inde på kysten ved siden af

skal folk bare ha lov til det pga fiskeri kontrollen ikke mener at det har interesse???

jeg bliver så forbandet harm over at 1. fiskerikontrollen siger jeg er ligeglad jeg bliver betalt alligevel 2. at folk kan få sig selv til at smadre al liv på kysten på den måde

håber ikke denne tråd støder for mange skulle bare lige af med lidt frustrationer

mvh Kim A.

Mvh
Kim a.
14-08-2011 11:28
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: fiskerikontrollen ?? hvad kan man bruge dem til ?
Forstår dig godt, men hvad skal Fiskerikontrollen gøre? De er underbemandede, og få fingre i synderen ville de jo ikke opnå ved at komme ud på gerningsstedet. Til gengæld ville de bruge bunker af den tid, som de har alt for lidt af. I stedet har de med garanti lavet et notat om begivenheden til evt. senere brug.

Men man bliver godt nok sur over den type garnfiskere Angry

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
14-08-2011 11:53
Kim A.

fjenneslev
Besked: #3
(14-08-2011 11:53)Brandt Skrev:  Forstår dig godt, men hvad skal Fiskerikontrollen gøre? De er underbemandede, og få fingre i synderen ville de jo ikke opnå ved at komme ud på gerningsstedet. Til gengæld ville de bruge bunker af den tid, som de har alt for lidt af. I stedet har de med garanti lavet et notat om begivenheden til evt. senere brug.

Men man bliver godt nok sur over den type garnfiskere Angry

true... men den garnfisker skal enten være pisse dygtig eller også ud og købe nye garn for de er ikke til noget mere

Mvh
Kim a.
14-08-2011 11:58
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
(14-08-2011 11:58)Kim A. Skrev:  true... men den garnfisker skal enten være pisse dygtig eller også ud og købe nye garn for de er ikke til noget mere

Sådan! Cool
14-08-2011 12:33
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #5
Cool
(14-08-2011 11:58)Kim A. Skrev:  true... men den garnfisker skal enten være pisse dygtig eller også ud og købe nye garn for de er ikke til noget mere

MVH Niels
14-08-2011 12:54
Rasmus Keis Neerbek

Lynge, Allerød
Besked: #6
100 pct. opbakning herfra!

Lovgivningen er selvfølgelig problematisk på området, men hvor alternativet er at lade ulovlige garn hærge videre med konsekvenser for fugle, fisk og muligvis også pattedyr, da må man nødvendigvis gøre op med sin egen samvittighed. Jeg havde gjort præcis det samme.
14-08-2011 12:59
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #7
men frustrende at man kan blive straffet fordi man vil forhindre andre i
bevidst at gøre noget ulovligt.
jeg havde gjort det samme

hilsen Jan

uanset om du tror du kan,eller du tror du ikke kan
så får du ret. Henry Ford
14-08-2011 13:37
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #8
Sikke en Øv-historie Huh

Var en tur på genbrugsstationen og rendte ind i en limfjordsfisker, der havde kastet håndklædet i ringen. Spurgte til hvor han satte garn. Han kunne fortælle, at det kun var dem med ikke helt rent mel i posen, der fangede noget af betydning Dodgy

[Billede: IMAG0707.jpg]

Venligst Nikolai

14-08-2011 14:50
Kim A.

fjenneslev
Besked: #9
tak for opbakningen syns sq det er noget svineri!

Mvh
Kim a.
14-08-2011 15:11
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #10
(14-08-2011 11:28)Kim A. Skrev:  klaus j og jeg var ude på en lille aften tur igår, vi var knap nok begyndt at fiske før en kvinde kommer hen til mig og spørger om jeg vil hjælpe hende. (og jeg tænkte hvad fanden skal jeg hjælpe med ude på kysten)
men så igen ja selvfølgelig ville jeg da det, så fortalte hun om 2 ænder der sad i et garn ca 200m længere nede af kysten.
mig afsted og kigge på det så finder jeg ud af det er et ørredgarn sat med et par blyklodser inde på stranden og et anker ude i den anden ende.
jeg fik trukket så meget ind så jeg kunne få de 2 stakkels ænder ud og trak ellers resten ind og smed på stranden.
jeg ringede derefter til fiskeri kontrollen og fortalte dem om situationen og at der sad nogle ænder og mindre makraller i garnet hvad jeg skulle gøre ved dem ? (de var døde og en krabbe havde spist øjet på 1 af dem)
for det første skulle jeg genudsætte fisken (jamen de er døde) ja men genudsæt dem alligevel... nå ja hva faan svøm fisk svøm!
nå men hva så med garnet?? jaaa nu hvor det er hevet op på stranden så er det ikke et ulovligt redskab mere... nååååå okay så ejeren skal bare have lov til at komme og strække det ud igen for igen at fiske ulovligt!(ikke at det er brugbart mere tihifnis)

sig mig engang hvad fanden skal vi med en fiskeri kontrol der er så lade og dovne at de ikke gider at komme ud og undersøge sagen?
bevares det var kl 19 om aftenen men stadig vi fandt et garn længere henne som var sat ud på nøjagtig samme måde hvor der lå en død sæl inde på kysten ved siden af

skal folk bare ha lov til det pga fiskeri kontrollen ikke mener at det har interesse???

jeg bliver så forbandet harm over at 1. fiskerikontrollen siger jeg er ligeglad jeg bliver betalt alligevel 2. at folk kan få sig selv til at smadre al liv på kysten på den måde

håber ikke denne tråd støder for mange skulle bare lige af med lidt frustrationer

mvh Kim A.

Hej Kim

Ved at hive garnet op har du fjernet muligheden for fiskerikontrollen til at bevise at det stod ulovligt, så hvad kan de bruge den gang selvtægt til?

Synes din harme skulle rettes mod de rigtige syndere....

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
14-08-2011 20:05
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(14-08-2011 20:16)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Lasse,

jeg forstår dine indsigelser; men jeg synes i det konkrete tilfælde, at Kims adfærd ikke bare er moralsk legitim, men også det eneste rigtige gøre! Angel Når garnet er fastgjort oppe på land, er der en reel risiko for at mennesker bliver fanget af det -med mulige tragiske konsekvenser til følge...! Dodgy

Når dette er skrevet, vil jeg, som Lasse, anbefale at man melder det til Fiskerikontrollen fremfor at bedrive selvtægt! Angel

Nogle vil måske indvende, at Fiskerikontrollen alligevel intet gør; men ved at melde det til FK, er man med til at fastholde fokus på, at vi har brug for en effektiv - og styrket - fiskerikontrol, for at komme ulovligt fiskeri (af enhver art) til livs!

I dette tilfælde var der jo også tale om et par ænder, der skulle frigøres, hvilket jo kunne komme til at gå lidt ud over garnmaskerneWink. Men jeg mener også, at Fiskerikontrollen skal lave det grove - og jeg tror, at de udfylder deres arbejdsopgave til UG. De kan ikke gøre for, at korpset burde være flere gange større end det er. Vi får givetvis mest ud af samarbejdet ved at bakke positivt op. Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
14-08-2011 20:23
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #12
Et umærket garn kan antages at være bortkommet fra sin ejer, og så kan det uden videre afleveres som hittegods hos politiet...

Og det er ikke strafbart at fjerne umærkede garn og indlevere dem til politiet som hittegods. Praktiske erfaringer her fra Sjælland viser, at politiet ikke er vildt begejstrede for garnene ... Se dette svar fra justitsministeren til et S-medlem i Folketinget:
http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok.aspx.../index.htm

Alternativt er at lade det fiske videre og håbe på en reaktion fra fiskerikontrollen, men det er nok ikke helt så effektivt.

Claus

http://www.ussingbech.dk
14-08-2011 20:57