sage z-axis, Tcr eller xi3
ogun

fyn
Besked: #1
sage z-axis, Tcr eller xi3
hej, har bestemt mig for at at bytte min helios #8 mid-flex til noget fra sage men dem jeg har snakket med mener at sage er lidt som en koste skaft at kaste med, har selv prøve kastet med en xi3 som jeg syndes er en fed stang at kaste med.
nogen der har noget erfaring med z-axis og tcr hvor gode de er i forhold til helios.
kan godt være helios'en er den letteste stang i verden, men det er ikke en sage:-)
tror bare at det er sådan at det er, en gang sage altid sage.
15-08-2011 16:13
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #2
RE: sage z-axis, Tcr eller xi3
Jeg har selv udskiftet min Helios 908 midflex med en Sage TCX 890, og det har jeg slet ikke fortrudt. Ikke at Helios'en er dårlig på nogen måder, men der er bare et eller andet ved TCX'eren som bare får linen skudt afstedAngel

Men hvis du ikke er til stive stænger, så skal du nok ikke satse på TCR, syntes den ligner meget TCX. Så skal du nok mere satse på en XP eller Z-axis i #8. Eller vente til en Sage OneTongue

Med venlig hilsen
Jan
15-08-2011 16:35
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
(15-08-2011 16:13)ogun Skrev:  men dem jeg har snakket med mener at sage er lidt som en koste skaft at kaste med,

Det kommer så sandelig an på, hvilken Sage, der er tale om. Der laves Sagestænger i meget forskellige aktioner. Når du er i tvivl om din næste stang skal være en X-axis, en TCR eller en XI3, så er der noget, der tyder på, at du må ud og prøvekaste nogle af dem - de er meget forskellige.

Og så bliver en stang altså ikke en dyt bedre af, om der står "Sage", "Loomis" eller andet dyrt over håndtaget. Det er en højst personlig præference at vælge en stang. Er Mercedes skod og BMW for fedt???? Det kommer nok an på, hvem der spørges. Jeg ku' godt tænke mig en af hverWink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
15-08-2011 16:37
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #4
(15-08-2011 16:35)JTHL Skrev:  Jeg har selv udskiftet min Helios 908 midflex med en Sage TCX 890, og det har jeg slet ikke fortrudt. Ikke at Helios'en er dårlig på nogen måder, men der er bare et eller andet ved TCX'eren som bare får linen skudt afstedAngel

Men hvis du ikke er til stive stænger, så skal du nok ikke satse på TCR, syntes den ligner meget TCX. Så skal du nok mere satse på en XP eller Z-axis i #8. Eller vente til en Sage OneTongue

aktionsmæssigt kan man vel heller ikke sammenligne en midflex med en tcx.
en tipflex er vel tættere på en tcx

hilsen Jan

uanset om du tror du kan,eller du tror du ikke kan
så får du ret. Henry Ford
15-08-2011 18:15
JTHL

Aalborg
Besked: #5
(15-08-2011 18:15)fluen Skrev:  aktionsmæssigt kan man vel heller ikke sammenligne en midflex med en tcx.

hilsen Jan

EnigBlush

Med venlig hilsen
Jan
15-08-2011 20:13
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #6
(15-08-2011 18:15)fluen Skrev:  aktionsmæssigt kan man vel heller ikke sammenligne en midflex med en tcx.

hilsen Jan

Jeg har både Orvis Helios/Hydros tipflex og TCX. De er overordentlig sammenlignelige.

Der ligger ingen beskyldning i det jeg skriver nu.

Jeg vil foreslå at der bliver kigget grundigt på kasteteknikken inden man kaster sig ud i vilde grejjusteringer. Det er selvfølgelig skønt for grejbranchen. Men nok det klogeste at være på et tilstrækkelig niveau rent kastemæssigt, inden man giver stangen skylden. Sjovt nok så kaster næsten alle dyre stænger godt, når man først har lært at kaste ordentligt. Forskelligt men godt.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
15-08-2011 23:30
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #7
(15-08-2011 23:30)Lars Troels Skrev:  Sjovt nok så kaster næsten alle dyre stænger godt, når man først har lært at kaste ordentligt. Forskelligt men godt.

Hilsen

Lars T.

Jeg synes faktisk ikke det kun begrænser sig til de dyre. Selv billige stænger kan i dag fint lægge line ud. Du sku prøve den RT Monterra Fly jeg har stående Big Grin
16-08-2011 00:16
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
(16-08-2011 00:16)Jakob Hansen Skrev:  Jeg synes faktisk ikke det kun begrænser sig til de dyre. Selv billige stænger kan i dag fint lægge line ud. Du sku prøve den RT Monterra Fly jeg har stående Big Grin

.. nu skal I lige passe på, hvad I roder jer ud iConfused
- der er alt for mange FTAS patienter her til at det kan være god tone at afsløre, at billigere stænger kaster godt - hvis man er god til at kaste ConfusedConfused Cool Big Grin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
16-08-2011 00:21
ogun

fyn
Besked: #9
kan høre på det hele at der er meget delte meninger:-)
gør nok bedst i at prøve en masse stænger fra sage før jeg beslutter mig.

kunne bare godt tænke mig at vide hvad for nogle der er værd at prøve. har i forvejen sage fli i kl. 6 og 7 og en sage graphit i kl. 5 og dem har jeg været yderst tilfred med:-)
16-08-2011 06:52
Allan Wermuth

Odense
Besked: #10
(15-08-2011 16:13)ogun Skrev:  hej, har bestemt mig for at at bytte min helios #8 mid-flex til noget fra sage men dem jeg har snakket med mener at sage er lidt som en koste skaft at kaste med, har selv prøve kastet med en xi3 som jeg syndes er en fed stang at kaste med.
nogen der har noget erfaring med z-axis og tcr hvor gode de er i forhold til helios.
kan godt være helios'en er den letteste stang i verden, men det er ikke en sage:-)
tror bare at det er sådan at det er, en gang sage altid sage.

Hvorfor har du besluttet dig til at bytte din Helios #8 mid-flex ud med én eller anden Sage stang, som endnu ikke er defineret nærmere?

Hvad fejler Helios'en, eller vil du bare prøve noget andet?
Hvor er det, at Helios'en ikke opfylder dine krav?

Når du vil have noget andet, så er det vel for at få noget som er anderledes ..... eller?

Undskyld alle de frække spørgsmål, men det lyder umiddelbart lidt som om, at du ikke er helt sikker på hvad du vil have ...., det skal bare være noget andet Big Grin

Lidt svar på ovenstående vil også gøre det nemmere at vejlede dig i forhold til og foreslå stænger, der måske falder i din smag.

mvh
Allan
16-08-2011 11:59
ogun

fyn
Besked: #11
har osse besluttet mig for at beholde helios'en:-) skulle bare have lidt mere tid sammen med den.

nu har jeg totalt forelsket mig i den fra ny. :-)

men skal stadig have mig en sage og det skal jeg have fordi jeg godt kunne tænke mig noget der er lidt stivere og for at prøve noget andet. mest fordi jeg ikke kan lade være med at købe nyt grej:-)
16-08-2011 17:06