fiskepladser nær Århus C
Asmusnp

Århus
Besked: #1
fiskepladser nær Århus C
Hej..
Jeg søger gode kyst fiskepladser i nærheden af Århus c. Desværre skal det helst være i cykelafstand fra Århus c (Harald Jensens plads) da SU'en ikke tillader et 4-hjulet køretøj.

Er der nogle der kan hjælpe?
16-08-2011 11:49
Adversering
Rasmus Bech

Randers
Besked: #2
RE: fiskepladser nær Århus C
Kan stærkt anbefale Moesgård! Rigtig dejlig stykke med fine bundorhold, dog skal man lige være opmærksom på fredningsbæltet Smile

Ellers kan havnen også snildt klare et besøg, er dog ikke inde i hvordan det ser ud med " Terror-sikring " på havnen, men før i tiden fiskede jeg en del dernede. Og fangede en masse forskelligt, torsk, makrel, flade, ørreder. Ja, der var det hele Smile

Men specielt Moesgård strand er et rigtig godt sted. Når du kommer ned til iskiosken, så går du bare mod syd, indtil du kommer forbi pynten (Du er ikke i tvivl om hvor det er Smile ) Derefter plejer jeg altid at starte mit fiskeri.

Knæk Og bræk

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
16-08-2011 12:04
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Helt enig med Rasmus. Moesgård og hele vejen syd på ned til Mariendahl Strand er super havørredvand.

Men måske skal du også give stykket fra Tangkrogen/Varna og ud imod Moesgård et skud? Det er jo indenfor rimelig cykelafstand. Der er god dybde ind under land og mange stenhøfder som bryder kysten.

Til den anden side har jeg selv fisket meget ved molerne ved den galme containerterminal og den lille lystbåde/fiskehavn ved siden af Den Permanente - og så selvfølgelig stykket lige nord for Den Permanente Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
16-08-2011 13:28
Janus H.

Djursland
Besked: #4
Hvornår har i fisket moesgård sidst?

Fiskeriet derude er bestemt ikke hvad det har været Confused
16-08-2011 15:15
Rasmus Bech

Randers
Besked: #5
(16-08-2011 15:15)Janus H. Skrev:  Hvornår har i fisket moesgård sidst?

Fiskeriet derude er bestemt ikke hvad det har været Confused

Var derude igår på en hurtig lille tur, sku lige teste et par nye hoveder til 691'eren. Fik 1 lille torsk, en måls ørred og så en større springe.

Men du har helt ret Janus. Fiskeriet er slet ik som det har været...

Fik forresten også lige fortalt en medfisker at det var ulovligt at fiske i selve å-udmundingen derude, hehe. Doooh!

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
16-08-2011 15:23
Janus H.

Djursland
Besked: #6
(16-08-2011 15:23)Rasmus Bech Skrev:  Var derude igår på en hurtig lille tur, sku lige teste et par nye hoveder til 691'eren. Fik 1 lille torsk, en måls ørred og så en større springe.

Men du har helt ret Janus. Fiskeriet er slet ik som det har været...

Fik forresten også lige fortalt en medfisker at det var ulovligt at fiske i selve å-udmundingen derude, hehe. Doooh!

Der kan man bare se Smile

Mit bud på en plads i nærheden af århus vil dog stadig være moesgård eller vosnæs, fiskeriet er bare ikke det samme som f.eks mariager eller djursland.

Jeg har den nye engsø ved brabrand mistænkt for at være en af grundene til det stadig dårligere fiskeri omkring århus. Det gode havørredfiskeri i århus å og lyngbygård å er ihvertfald ophørt.
16-08-2011 15:53
Thorsen

Århus C
Besked: #7
Da jeg flyttede til Århus for knap ti år siden, luskede jeg også af sted på cyklen mod kysten med waders i rygsækken og det var ofte Moesgård jeg kørte til. En skøn tur gennem skoven og hardcore om natten med pandelampen påCool.

Havde et rigtigt godt fiskeri derude de første par år og der var en god fordeling mellem nulture og de der gav fisk i tasken. Jeg har været derude fire gange i år, uden så meget som at se eller mærke en ørred og generelt har fiskeriet de sidste 3-4 år været op ad bakke for mit vedkommende på pladsen. De medfiskere jeg har snakket med på turene har også berettet om et dårligere fiskeri end før.

Det er ellers et lækkert stykke kyst og der kan være en vanvittig flot solop-og nedgang ind over Århus. Var opmærksom på ikke at fiske i fredningsbæltet i Giber Å, det er der desværre rigtigt mange der gørDodgy. Fisker du forbi pynten der næsten slår en vinkel mod syd er du på den sikre side.
Der er mange fiskere der kun står på de første 100-200 meter og du kan opleve at der står 8-10 fiskere her. I sådanne tilfælde plejer jeg at gå længere mod syd og omkring 500m fra pynten ligger der en stor sten ud i vandet, her er der nogle huller omkring, som du ikke bør snyde dig selv for. Pga af skrænterne op mod skoven er der udtræk af grundvand mange steder og jeg har enkelte gang oplevet at der nærmest kan dannes en lille strøm ud i vandet. Giv det område en ekstra chance hvis du ser dette derude.

Der skulle også være mulighed for at komme i kontakt med en ørred ved Den Permanente, primært stykket mod nord og hen til Gallo er hvor jeg har fisket. Har vel været der en tre-fire gange, men jeg er ikke vild med at fiske der, da toget mod Grenå kører lige i nakken af dig og byen bare ikke giver en særlig fed kystoplevelse. Du kan krydse sporet sikkert ved Den Permanente og for foden af Djævlebakken i den nordligste ende af Risskov. Det sidste vil jeg foretrække.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
16-08-2011 18:26
Adversering
Villadsen

Århus C
Besked: #8
Jeg kan da tilbyde et lift engang imellem mod lidt betaling til benzinen jeg fisker tit i området og kan vise dig lidt pladser rundt omkring, det skal dog siges at jeg lige nu er uden bil men der går forhåbentlig ikke lang tid inden jeg igen er kørende. Jeg bor forøvrigt ikke særlig langt fra dig lige på den anden side af jernbanen ved frederiks allé

Kristian Villadsen
16-08-2011 22:22
Villadsen

Århus C
Besked: #9
Og forøvrigt hej Thorsen er dig fra jydsk godt at se at du har en fornuftig hobby Smile

Kristian Villadsen
16-08-2011 22:29
Thorsen

Århus C
Besked: #10
(16-08-2011 22:29)Villadsen Skrev:  Og forøvrigt hej Thorsen er dig fra jydsk godt at se at du har en fornuftig hobby Smile

Hej Vild, jo tak det er skam Lars fra 04v3. Havde godt luret lidt på om det kunne være dig, men velkommen til her på Fiskevand. Et hyggeligt sted med en masse viden og flinke mennesker. Skriv endelig hvis du er klar på en tur ellers så gør jeg det nok. Har bil i de lige uger og køre i øjeblikket mest til Djursland - Mariager fjord.

Undskyld OT AsmusAngel

Ses
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
16-08-2011 23:41
Asmusnp

Århus
Besked: #11
det lyder spændende. Må prøve moesgård en dag og håbe på fisk.!
tak for svarene!
17-08-2011 08:00
Asmusnp

Århus
Besked: #12
(16-08-2011 22:22)Villadsen Skrev:  Jeg kan da tilbyde et lift engang imellem mod lidt betaling til benzinen jeg fisker tit i området og kan vise dig lidt pladser rundt omkring, det skal dog siges at jeg lige nu er uden bil men der går forhåbentlig ikke lang tid inden jeg igen er kørende. Jeg bor forøvrigt ikke særlig langt fra dig lige på den anden side af jernbanen ved frederiks allé

Det lyder fedt, jeg er helt sikkert klar!
17-08-2011 08:01