Greys G-Tec spinnestang.
Nils Andersen

Besked: #1
Greys G-Tec spinnestang.
Haløj.

Har fulgt med herinde en del tid nu, og takker mange gange for en masse god information.

Er fluefisker, men må erfare at en spinne/kyst, stang er en rar ting at have med som ekstra stang, de dage hvor fiskene er for langt ude til fluestangen.

Er blevet tilbudt en Greys G-Tec 9.3" til 800.- sprit ny og med garantiSmile

Udelukkende til små Strippere og Snappere går jeg ud fra denne stang er ganske udemærket, men hvad er et godt hjul til sådan en stang, for her er jeg sku lidt tabt.

Der står ikke flere 1000.- på budgettet til hjul, men vil heller ikke smide et Bambus hjul på sådan en stangWink

Og forresten hvilken linie gør vi bedst brug af til havørreder ved kysten, og til hygge ved P & T søen, er det flettet linie eller nylon på sådan en let stang?

Ha´ en god dag derude.

Nils
16-08-2011 19:27
Adversering
Thorsen

Århus C
Besked: #2
RE: Greys G-Tec spinnestang.
Hej Nils

Hvad siger kasteangivelsen på din stang og hvor meget vil du mere præcist give for hjulet? Det vil gøre det lidt lettere at kunne hjælpe med hjulet. Ud fra det du skriver, vil et hjul efter Shimano standard i str.3000 dog passe som Hans i Grethe.

Jeg vil helt klart vælge en fletline i 0,12-13 stykker. Det giver fine lange kast og rigeligt med styrke. Hvis jeg skal være lidt flink så er Fletline i 90% af alle tilfælde nylon overlegen, hvis du spørger mig.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
16-08-2011 19:49
Nils Andersen

Besked: #3
Hej Lars.

fluer.dk siger følgende: Specs

G-Tec 9,3´ 4-26g 2 sec.

Pris mæssigt kan der vel trylles en lille tudse sammen til et hjul.
16-08-2011 20:00
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #4
Her er lidt hjul i forskellige prisklasser:
http://123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_...d&ID=47249

skal dog lige siges at jeg ikke kender vedkommenden

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
16-08-2011 22:15
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Jeg har lige kastet penge efter et ABU Sorön. Det er faktisk et fedt hjul og så til ca. 800 Smile
16-08-2011 22:18
Morten E.

Klarup
Besked: #6
Et godt bud kunne være Okuma VS30a:
http://www.huntershouse.dk/kat699-/side3...em-FD.html

Har et som jeg stort set lige så gerne bruge som mit Shimano Twinpower til en noget højere pris.

Hilsen Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
17-08-2011 08:45
Olsen

København
Besked: #7
Jeg er rigtig glad for mit Daiwa Caldia. Det kan du finde for omkring 1000 i england. F.eks. her https://www.tackleuk.co.uk/#Daiwa-Caldia-3000X/sp/5235

Mvh.
Martin
(Denne besked var sidst ændret: 17-08-2011 af 10:18 Olsen.)
17-08-2011 10:18
Adversering
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #8
Hej

til en tusse, samlet, ville jeg nok snuppe dette sæt til kysten - hvis det kun skal være supplement.
Super hjul og en udmærket stang

http://www.fiskogfang.dk/shop/saet-tilbud-2566p.html
bemærk der 20% rabat

Skal sættet koste 2000 anbefales:
Shimano Speedmaster AX270M (9 fod - kastevægt 10-30) dækker dit behov på stangsiden.
Let og lækker stang.

På "hjulsiden" er der masser af muligheder der passer til stangen:
Shimano Rarenium 2500 FA
Shimano Twinpower
ABU Sorön SX20 og STX20
DAM Quick FD

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
(Denne besked var sidst ændret: 17-08-2011 af 23:25 Morten Knudsen.)
17-08-2011 16:07
Nils Andersen

Besked: #9
Efter nu at have pløjet nettet igennem vil jeg mene at valget står mellem,
Abu Garcia Sorön STX 20 og Shimano Twinpower Ci4 2500 RA

Men har meget svært ved at finde information, om Shimano`s Tri-Drag virkelig er værd at give 500.- mere for, og om det er samlet er bedre end Abu Garcia Sorön STX.

Kom meget glad med erfaringer Smile
27-08-2011 18:15
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
Det okuma hjul som bliver nævnt højere oppe har fået de vildeste anmeldelser til prisen. Efter sigende skulle et være et ambitiøst forsøg på at vise de godt kan - har ikke prøvet det Angel

Eksempel: http://www.tackletour.com/reviewokumavs20.html

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 27-08-2011 af 19:16 Nikolai R..)
27-08-2011 19:15
Janus H.

Djursland
Besked: #11
Jeg vil til hver en tid gå efter et hjul med frontbremse.

Abu hjulet virker ret lækkert, og solidt Smile

Den nye twinpower kender jeg ikke, men jeg har det gamle med frontbremse som jeg er yderst tilfreds med.

Et andet bud på et lækkert hjul i prisklassen omkring 1000,- er Viva V7.

Linen: Flet i 0.12-0.15. Bruger selv en 0.13 Smile
27-08-2011 20:42
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #12
(27-08-2011 18:15)Nils Andersen Skrev:  Efter nu at have pløjet nettet igennem vil jeg mene at valget står mellem,
Abu Garcia Sorön STX 20 og Shimano Twinpower Ci4 2500 RA

Men har meget svært ved at finde information, om Shimano`s Tri-Drag virkelig er værd at give 500.- mere for, og om det er samlet er bedre end Abu Garcia Sorön STX.

Kom meget glad med erfaringer Smile

Hej

Jeg har haft 2 STX20 som ekstra hjul.
Bremsen er rigtig fin og lineoplægget er ok, men ikke problemfrit og giver somme tider kludder hvis du ruller for meget line på - så sørg for der er et par mm fra spolekanten ind til linen. OPlægget kan dog justeres med tynde plastskiver der medfølger. Det har kun været med på en 10-15 ture i foråret og her var der ingen problemer - dvs. det har rullet ca 300 km line ind (15ture x 5timer x 60kast/time x 65meters kaste længde) - hvilket jo alligevel også er en del. Lad være med at smøre andet end linerullen selv - resten skal man nok overlade til eksperterne.
Der er ekstra spole med til monofil.
Jeg testede det med en 0,17 Penn International braid line, men vil i dag nok vælge en 0,12 - 0,14 line - fx. spiderwire invisibraid.
Det har 10+1 lejer og skulle være saltvandsresistent.
Begge hjul blev dog solgt da jeg fik tilbudt et par Stella'er til favorabel pris.

Angående - Twinpower - jeg har ikke testet det, men du får mange flere kuglelejer i ABU'en
Desuden er RA med bagbremse, hvor jeg finder at front bremse hjul har en jævnere gang generelt. Det har 8+1 lejer, hvilket jo er udemærket nok samt fightbremse.
Grebet er kuglerundt og af neopren.
Samme greb havde jeg på mit Rarenium 2500FA. Jeg mistede et par fisk på grund af, at jeg kort og godt mistede grebet ved hug - da det smutter melllem fingrene da det er rundt.
Det kan afhjælpes ved at file det fladt med sandpapir!

Jeg ville nok vælge STX'eren - som faktisk fås til meget rimelige penge pt.

Hvis du kan komme til det, burde du nok tage ind i en grejforretning og trille lidt med dem og se hvad der passer dig bedst.
Også vægten plejer jeg at skele lidt til hvis man fisker mange timer ad gangen.

Good luck!

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
(Denne besked var sidst ændret: 29-08-2011 af 21:35 Morten Knudsen.)
29-08-2011 21:29