frednings zoner
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #1
frednings zoner
hej

Var ude og svinge "kæppen" igår lige syd for kolding,
hvor man har zoner både på højre og venstre side af sig.
så man skal holde tungen lige i munden.
da jeg så er ved at pakke sammen,kommer der en ud fra et af sommerhusene
og spørger til om jeg har fanget noget.:dodgy:det har jeg så ikke.
men så spørger han om jeg har været henne ved udløbet (selkær enge)og prøve,
hvortil jeg siger at det har jeg ikke og frednings zoner osv,
åbenbart en mand der har været gift i mange årBig Grin.ihvertfald har han den selektive hørelse slået til
(forsøg på at være morsom)
for han fortsætter bare med fortælle om at "de" altid stiller sig hen ved udløbet og fisker,
der er størst chance som han siger og fortæller om en der lige har fanget en på 4 kg ved udløbet,
ude af stand til at sige noget(stod på min underkæbe)kunne jeg bare se på at manden forsvandt igen.

det foregår måske nok mange steder men at folk gør det bevidstAngry
nok også svært at komme til livs hvis man da ikke laver døgnovervågning.

hilsen Jan

uanset om du tror du kan,eller du tror du ikke kan
så får du ret. Henry Ford
20-08-2011 10:06
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: frednings zoner
Jeg var på stranden forleden, bare en gåtur, her står så en gut og fisker 25meter fra et åudløb, Jeg spørger om han ved det er en fredningszone.
Her svarer han så : Ja da. men der er altid mange fisk her, og desuden har han fisket her i 15 år uden at blive stoppet, så kontrollen kommer der ikke så tit.

Hmmmm.

No wonder. At uvidenhed ikke fritager for straf...

/Allan

http://www.customflies.dk
20-08-2011 10:24
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #3
Ja det er trist folk er så ego at de ikke kan se det er godnat det de laver. Jeg har flere gange set fiskere i fredningsbælter, og påtalt fredninger for dem. De fleste er smuttet,men nogle har jeg taget mit kamera frem over for, og givet dem 2 muligheder, 1 forlade sonen, 2 ellers bliverder taget billeder af dem ,og de vil blive brugt. Der skal lige tilføjes, at jeg kan se meget bøs og bestemt ud. Det plejer at få deres ben til at bevæge sig væk fra stedetAngryTongue

MVH Niels
20-08-2011 11:39
Rasmus Bech

Randers
Besked: #4
(20-08-2011 11:39)Niels O Haugset Skrev:  Ja det er trist folk er så ego at de ikke kan se det er godnat det de laver. Jeg har flere gange set fiskere i fredningsbælter, og påtalt fredninger for dem. De fleste er smuttet,men nogle har jeg taget mit kamera frem over for, og givet dem 2 muligheder, 1 forlade sonen, 2 ellers bliverder taget billeder af dem ,og de vil blive brugt. Der skal lige tilføjes, at jeg kan se meget bøs og bestemt ud. Det plejer at få deres ben til at bevæge sig væk fra stedetAngryTongue

Jeg blir også bare pisse sur hver gang det sker!

Så sent som i sidste uge, bad jeg en dude om at flytte sig, da han stod midt i fredningsbæltet ved Moesgård strand. Han lignede dog en som vidste det, da han var iført det bedste af det bedste fra simms, en fin TCX og div smarte gadgets Dodgy

Han havde ifølge ham selv, fisket der i mange år, og kunne ikke se det forkerte i det. Argumenterede faktisk med at nu hvor han boede inde i byen, så havde han ret til at fiske der Angry Så var det jo jeg blev lidt knotten, og gav ham 2 valgmuligheder.

1. jeg ringede til Fiskekontrollen.
2. At jeg ville vise ham hvordan en 9 delt TCX så ud.

Tænkte faktisk at jeg sku til at smøge ærmerne op, da han lige så stille tøffede ned af kysten, med et blik i øjet, som bestemt ikke var rart Smile

Måske lidt en tand for meget fra min side. Men det kan jo heller ik passe at man som jæger, skal sætte sig ind i tingene, hvorimod en lystfisker bare skal ha et fisketegn, så kan han gøre som han vil... AngelAngry

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
20-08-2011 11:53
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #5
(20-08-2011 11:39)Niels O Haugset Skrev:  Ja det er trist folk er så ego at de ikke kan se det er godnat det de laver. Jeg har flere gange set fiskere i fredningsbælter, og påtalt fredninger for dem. De fleste er smuttet,men nogle har jeg taget mit kamera frem over for, og givet dem 2 muligheder, 1 forlade sonen, 2 ellers bliverder taget billeder af dem ,og de vil blive brugt. Der skal lige tilføjes, at jeg kan se meget bøs og bestemt ud. Det plejer at få deres ben til at bevæge sig væk fra stedetAngryTongue

kan man bruge billeder til nogetExclamation
synes jeg læste et andet sted at fiskerikontrollen skulle tage dem med bukserne nede,
så at sigeBig Grin

20-08-2011 16:28
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #6
Det er offtopic men jeg kunne godt tænke mig mulighed for at kunne se redigeringer i indlæg.

Jeg har været på et andet diskussionsforum hvor der var en "view revisions" knap. Dermed kunne man se alle ændringer i et indlæg.
21-08-2011 16:05
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
Jeg husker at have skrevet om problemet før på et andet froum.

Mit foreslag den gang var at få sat pæle op der markerer fredningszoner, ala dem der er på sydkysten i sverige.
Med pælen kunne der sættes et skilt op med oplysning om hvorfor det er mindre smart at fiske i en fredningszone.
Jeg er sikker på at man kan ikke si alle fra men ligesom fra landevejenes kampagner, er oplysning vejen frem?

/Allan

http://www.customflies.dk
21-08-2011 16:47
Adversering
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #8
(21-08-2011 16:47)A.O. Skrev:  Jeg husker at have skrevet om problemet før på et andet froum.

Mit foreslag den gang var at få sat pæle op der markerer fredningszoner, ala dem der er på sydkysten i sverige.
Med pælen kunne der sættes et skilt op med oplysning om hvorfor det er mindre smart at fiske i en fredningszone.
Jeg er sikker på at man kan ikke si alle fra men ligesom fra landevejenes kampagner, er oplysning vejen frem?

/Allan

det lyder da som en rigtig fed ide.
der kan jo trods alt være nogen som ikke kender reglerneRolleyes
og lige præcis så må oplysning være vejen frem.

hilsen Jan

21-08-2011 17:05
ogun

fyn
Besked: #9

det er da osse irreterende at folk ikke kan overholde de regler og love der er med fredningszoner og den slags, men det med at true med at tage et billed og bruge dem imod dem kan osse få bagslag. det er ikke alle der finder sig i den slags og en dag støder du måske på en af de spykopater der går amok over det med billedet, jeg personligt ville tænde af hvis der var nogen der stod og tog billeder af mig imod min vilje. tror iøvrigt osse det er ulovligt. jeg har brugt den med at tage telefonen og lod som om jeg snakkede med fiskeri kontrollen, det virker:-)
21-08-2011 21:15
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #10
(21-08-2011 21:15)ogun Skrev:  det er da osse irreterende at folk ikke kan overholde de regler og love der er med fredningszoner og den slags, men det med at true med at tage et billed og bruge dem imod dem kan osse få bagslag. det er ikke alle der finder sig i den slags og en dag støder du måske på en af de spykopater der går amok over det med billedet, jeg personligt ville tænde af hvis der var nogen der stod og tog billeder af mig imod min vilje. tror iøvrigt osse det er ulovligt. jeg har brugt den med at tage telefonen og lod som om jeg snakkede med fiskeri kontrollen, det virker:-)

Hej. Det er skam fuldt lovligt at tage billeder af folk på offentligt grund. Wink
Men forstår godt din pointe Smile

Mvh
Stig
21-08-2011 21:20
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #11
(21-08-2011 21:15)ogun Skrev:  det er da osse irreterende at folk ikke kan overholde de regler og love der er med fredningszoner og den slags, men det med at true med at tage et billed og bruge dem imod dem kan osse få bagslag. det er ikke alle der finder sig i den slags og en dag støder du måske på en af de spykopater der går amok over det med billedet, jeg personligt ville tænde af hvis der var nogen der stod og tog billeder af mig imod min vilje. tror iøvrigt osse det er ulovligt. jeg har brugt den med at tage telefonen og lod som om jeg snakkede med fiskeri kontrollen, det virker:-)

Så lad dem gå amok. Jeg arbejder til daglig med sådanne mennesker. Det er jo fuldt ud lovligt. VH Papparatzi niels som fangede 3 HØ i aften på ca 50 cmTongueBig Grin

MVH Niels
21-08-2011 22:40
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #12
(21-08-2011 22:40)Niels O Haugset Skrev:  Så lad dem gå amok. Jeg arbejder til daglig med sådanne mennesker. Det er jo fuldt ud lovligt. VH Papparatzi niels som fangede 3 HØ i aften på ca 50 cmTongueBig Grin
Og det var på lovlig grundBig Grin

MVH Niels
21-08-2011 22:41