Stor fisk, lille å
martin_b

Sønderjylland
Besked: #1
Stor fisk, lille å
Var lige afsted til min lokale lille å i eftermiddags, og fik en flot havørred på 4,5 kg. og 73 cm. Det var en lidt mærkelig fight. De første sekunder efter hugget var der virkelig knald på, men så var det som om den helt tabte pusten. Godt for mig, for jeg var afsted i gummistøvler og uden net. Det lykkedes mig at håndlande den - her hjalp den ekstremt høje vandstand mig, så jeg næsten kunne kane den på land; normalt er det ret langt ned til vandet.
Da den var kommet på land, kunne jeg se, at gællerne var helt tilsnørede af fletlinen - det må være forklaringen på at den overgav sig så hurtigt. Den rullede godt nok også meget rundt efter den var blevet kroget. Som følge deraf lykkedes det mig heller ikke at genudsætte fisken, selvom jeg hurtigt fik den i vandet igen, og holdt den mod strømmen nogle minutter. Nu er den på røgeriet på Rømø i stedet Smile

[Billede: 1.jpg]

[Billede: 2.jpg]

Mvh. Martin
23-08-2011 18:17
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Stor fisk, lille å
Hej Martin

Virkelig flot fisk - tillykke med den Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
23-08-2011 18:22
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
Her passer overskriften så sandelig! Og fisken vil helt sikkert gøre sig på bordet, når den vender hjemSmile

Tillykke med den.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
23-08-2011 18:30
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #4
FLOT fisk. Stort tillykke med fangsten!

Måske man skulle prøve det der å-fiskeri Blush

Mvh
Stig
23-08-2011 18:43
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
Sørme en flot fisk Martin - tillykke!

Vi har også sådan en lillebitte men dyb å heroppe - Varbro Å hedder den. Udover havørreder rummer den en rimelig god bestand af bækørreder i nogle fantastiske flotte farver. Spændende fiskeri, selvom det sommetider er svært at ramme åen med fluen Smile

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
23-08-2011 19:19
martin_b

Sønderjylland
Besked: #6
Tak for lykønskningerne, drenge Smile

Peter: jeg har fisket meget i Varbro Å som dreng i Hjørring. Sidst jeg læste udsætningsplaner for Liver Å-systemet, virkede det til, at der nærmest ikke var noget liv i Varbro Å og ingen gydepladser tilbage. Er den kommet sig igen?

Mvh. Martin
23-08-2011 19:26
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
S... en flot fisk - tillykke med den Smile

Venligst Nikolai

23-08-2011 19:30
Adversering
Leif Chr.

Besked: #8
Sådan, tillykke SmileSmile

Mvh Leif
23-08-2011 20:19
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #9
(23-08-2011 19:26)martin_b Skrev:  Tak for lykønskningerne, drenge Smile

Peter: jeg har fisket meget i Varbro Å som dreng i Hjørring. Sidst jeg læste udsætningsplaner for Liver Å-systemet, virkede det til, at der nærmest ikke var noget liv i Varbro Å og ingen gydepladser tilbage. Er den kommet sig igen?

Mvh. Martin

Ja der må jeg nok være dig svar skyldig Martin - det er efterhånden mange år siden jeg sidst fiskede der så jeg ved faktisk ikke hvad tilstand den er i nu.
Men det er da uendeligt trist hvis det du siger er tilfældet, for jeg har godt nok haft nogle gode fisketure deroppe Undecided

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
23-08-2011 20:41
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #10
Fin fisk manner. Jeg skulle jo også overgå alt og alle i dagIdea. Startede med at vade ud uden jakke på. Fik en stor torsk i første kast, knaldede fluen dybt in i min albueTongue. Efter megen hiv og slid fik jeg den til sidst, med vold og magt hevet udBig Grin. Så startede fiskeriet 5 stk på ca 15-20 cmTongue. Det tærede på kræfterne, så der måtte en pause til. Med ny energi farede jeg ud i vandet, men kom lige så hurtigt ind igen, HUL i mine nye waders. Jeg havde revet dem ved at sidde på en betong klosAngel hvor dum har man lov at være. Det var så den turTongue

MVH Niels
23-08-2011 20:47
Daniel Heinrichsen

Besked: #11
stort stort tillykke!!! Det er virkelig en flot fisk! Big GrinCool
23-08-2011 21:06
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #12
(23-08-2011 20:47)Niels O Haugset Skrev:  Fin fisk manner. Jeg skulle jo også overgå alt og alle i dagIdea. Startede med at vade ud uden jakke på. Fik en stor torsk i første kast, knaldede fluen dybt in i min albueTongue. Efter megen hiv og slid fik jeg den til sidst, med vold og magt hevet udBig Grin. Så startede fiskeriet 5 stk på ca 15-20 cmTongue. Det tærede på kræfterne, så der måtte en pause til. Med ny energi farede jeg ud i vandet, men kom lige så hurtigt ind igen, HUL i mine nye waders. Jeg havde revet dem ved at sidde på en betong klosAngel hvor dum har man lov at være. Det var så den turTongue

Med sådan en tur kan du roligt tage afsted næste gang lysten melder sig, det kan da kun gå fremadTongue
23-08-2011 21:57