Opgang af havørreder
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
Opgang af havørreder
Hej

Hvordan er opgangen af havørreder i de åer i fisker. Lader til at de er ret sent på det igen i år, muligvis på grund af den meget lange vinter vi havde: Åerne jeg har i tankerne munder alle ud i Limfjorden. Er der godt med fisk på de foreningsstykker i fisker?

Venligst Nikolai

24-08-2011 13:11
Adversering
Morten E.

Klarup
Besked: #2
RE: Opgang af havørreder
Hej

Fisker i Lindenborg Å, og der har fiskeriet for mit vedkommende ikke været godt - endnu. Har haft kroget én enkelt, der slog sig af, da nettet var klart.

Dem jeg har mødt har heller ikke haft den store succes. Dem, der har fået fisk, har primært været ormefiskere.

Hilsen Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
24-08-2011 13:35
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #3
(24-08-2011 13:35)Morten E. Skrev:  Hej

Fisker i Lindenborg Å, og der har fiskeriet for mit vedkommende ikke været godt - endnu. Har haft kroget én enkelt, der slog sig af, da nettet var klart.

Dem jeg har mødt har heller ikke haft den store succes. Dem, der har fået fisk, har primært været ormefiskere.

Hilsen Morten

Ja, det er samme meldinger jeg tidligere har hørt fra Lindenborg å. Kender en gut, som bor ned til åen. Han har, mod sædvane, intet taget siden midt i juli måned. Dette på trods af rigtig mange besøg, både morgen og aften Huh

Jeg har da selv fået fisk, men ikke i samme omgang som sidste år ???

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 24-08-2011 af 15:44 Nikolai R..)
24-08-2011 14:19
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
I Simested, Skals, Fiskbæk og Jordbro åerne, som alle munder ud i Hjarbæk Fjord, er der da taget fisk. Flere på 7-8 kg. Det til trods, mener jeg opgangen har været begrænset indtil nu. Der er om aftenen ikke så megen uro omkring kamp om standpladserne, som der plejer at være.

De fleste ved hvor hårdt Hjarbæk Fjord har været ramt af iltsvind, så det er ikke så underligt.

Jeg selv har haft flere gode fisk ved fluen, men har ikke formået at kroge andet end en 40 cm. bækker.(Genudsat)

En sjov lille historie. En aften havde jeg lige tabt en rimelig fisk igen. Det samme skete aftenen før. Et andet medlem, jeg møder næsten hver aften jeg er afsted, gik en halv time bag mig. Da vi mødtes på vej op til bilerne, spurgte han, som vi plejer, om jeg havde mærket noget. Jeg fortalte at jeg havde smidt en fisk nedstrøms den røde pæl. Med et smil spurgte han om jeg ville se den. Han havde fået den en halv time senere, på samme standplads. Den lå i hans rygsæk. Fin lille blankfisk på 43 cm.
Aftenen forinden havde jeg påstået at havørreder har en hukommelse på 20-25 minutter. Vi blev enige om at det nok var rigtigt.

Men det er for mig et problem at jeg taber for mange fisk. Jeg døjer med at forblive kold og undlade modhug. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal løse det..

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
(Denne besked var sidst ændret: 24-08-2011 af 16:43 Lars Troels.)
24-08-2011 16:38
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
(24-08-2011 16:38)Lars Troels Skrev:  Men det er for mig et problem at jeg taber for mange fisk. Jeg døjer med at forblive kold og undlade modhug. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal løse det..

Hilsen

Lars

Undlad modhug, men løft roligt stangen, når fiskens vægt mærkes. (Du fisker vel ikke med løst-hængende dobbeltkrog?)

- OT / PS, overvejer at lægge turen forbi Møldrup på fredag ved 15-tiden(?)

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
24-08-2011 16:54
lindskov

Randers/Harridslev
Besked: #6
Hej:
Den å jeg fisker mest i, Alling å, bliver der fanget fisk, har hørt om en på 7,5 kg.
Har selv fået 5 stk. en i går på ca 50cm men noget farvet, genudsat og mistede en noget større helt blank.
Overordnet set syntes ikke at være helt samme aktivitet som der plejer.

mvh plj.
24-08-2011 19:04
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
Jeg var ved Binderup her til aften, hvor der var et pænt træk Smile Men nemme var de ikke. Havde et godt bud efter fluen og løftede stangen lige så forsigtigt, da den var helt tæt på. Uheldigvis fik jeg stukket spidsen af stangen udover brinken, hvilket var nok til at den fortrød. Men fedt de er er på vej og med udsigt til flere dages gråvejr, skal det nok blive en god weekend Wink

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 24-08-2011 af 23:25 Nikolai R..)
24-08-2011 23:22
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #8
(24-08-2011 23:22)Nikolai R. Skrev:  Jeg var ved Binderup her til aften, hvor der var et pænt træk Smile Men nemme var de ikke. Havde et godt bud efter fluen og løftede stangen lige så forsigtigt, da den var helt tæt på. Uheldigvis fik jeg stukket spidsen af stangen udover brinken, hvilket var nok til at den fortrød. Men fedt de er er på vej og med udsigt til flere dages gråvejr, skal det nok blive en god weekend Wink

Hej Nikolai

Jeg synes det er et godt emne du har startet op. Jeg gik OT med min kommentar om krogning, og spørgsmålet er om jeg skulle starte en ny tråd om emnet.?

Godt at høre at Binnerup koger igen. Smile Jeg har fra pålidelig kilde at Trend også har kørt godt.

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
25-08-2011 09:26
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #9
(24-08-2011 16:54)Brandt Skrev:  Undlad modhug, men løft roligt stangen, når fiskens vægt mærkes. (Du fisker vel ikke med løst-hængende dobbeltkrog?)

- OT / PS, overvejer at lægge turen forbi Møldrup på fredag ved 15-tiden(?)

Jeg har smidt fisk på str. 8 og 10 trekrog, og opadrettet tokrog. Begge krogtyper har siddet monteret i røret. Fluerne har været Uldsok og min egen sorte kanin. Begge bulende lige under overfladen!

Hilsen

Lars

(Denne besked var sidst ændret: 25-08-2011 af 23:41 Lars Troels.)
25-08-2011 09:42
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
(25-08-2011 09:26)Lars Troels Skrev:  Hej Nikolai

Jeg synes det er et godt emne du har startet op. Jeg gik OT med min kommentar om krogning, og spørgsmålet er om jeg skulle starte en ny tråd om emnet.?

Godt at høre at Binnerup koger igen. Smile Jeg har fra pålidelig kilde at Trend også har kørt godt.

Hilsen

Lars

Den koger ikke ligefrem - er begyndt at tro på det snart sker Smile

Venligst Nikolai

25-08-2011 12:30
Johnni M

Besked: #11
Hej Nikolai.
Har også bemærket at Binderup å har fisk nu.
Hvor på åen fisker du? Send evt. en PB, så kunne vi måske undersøge sagen sammen en aften.

Mvh
Johnni Mikkelsen
Springer fisk ud af vandet, eller op i luften??
28-08-2011 20:52
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #12
(28-08-2011 20:52)Johnni M Skrev:  Hej Nikolai.
Har også bemærket at Binderup å har fisk nu.
Hvor på åen fisker du? Send evt. en PB, så kunne vi måske undersøge sagen sammen en aften.

DEt kan vi godt finde ud af. Jeg fisker dog på nogle lidt baroke tidspunkter. Var ved åen i morges fra kl.3.30 til kl 10.30 og fik 3 fisk på land (42,44,55)-tog kun den største med hjem Wink Fisker på LBAA's stykke.

Fjernede billedet igen, da jeg ikke gider flere fangst billeder Wink

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 28-08-2011 af 21:18 Nikolai R..)
28-08-2011 21:12