Scierra Tactical Kevlar vs. Rio´s Salmon Fly running line?
JesperVangMøller

Besked: #1
Scierra Tactical Kevlar vs. Rio´s Salmon Fly running line?
Hej,

Jeg har siden 2006 brugt Salmon Fly´s Rio shooting line og skal have en ny.
Jeg er egentligt mest til coatede, men overvejer lige om jeg bare skal bestille Salmon Fly´s udgave igen, da jeg kan se at den nye er med monofil kerne.

Scierra´s Tactical kevlar runnning line virker jo interessant, men jeg har ikke mulighed for at "pille på den" eller prøve den, så er der nogen her på forum der har prøvet den og kan sige lidt om hvordan den opleves ( og om den kan anbefales)? Evt. nogen der har prøvet begge liner og kan sammenligne?

Mvh.

Jesper
25-08-2011 13:12
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Scierra Tactical Kevlar vs. Rio´s Salmon Fly running line?
Jeg spurgte til scierras nye kevlarline i Grejbiksen. De sagde at der var problemer med den. Vistnok noget med forskelle i strækbarhed coating og kerne imellem.
Jeg ku godt selv være lun på den.
25-08-2011 13:33
JesperVangMøller

Besked: #3
Hmmm, det lyder som om den kunne være i fare for at lave "proptrækker-finten", hvis coatingen strækker sig mere end kernen.

Kan være jeg skal overveje en monofil line i stedet, f.eks. Lawson´s lyserøde, som jeg har læst en del rosende ord om.

Tak for svar og oplysning

Jesper
25-08-2011 13:43
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #4
(25-08-2011 13:43)JesperVangMøller Skrev:  Hmmm, det lyder som om den kunne være i fare for at lave "proptrækker-finten", hvis coatingen strækker sig mere end kernen.

Kan være jeg skal overveje en monofil line i stedet, f.eks. Lawson´s lyserøde, som jeg har læst en del rosende ord om.

Tak for svar og oplysning

Jesper

Hvis du tog og prøvede eller overvejede zpey's monofile coatede, ville du IKKE blive skuffet ! Hold da fast hvor er den lækker at arbejde med Heart

Mvh Stefan Skovbo
25-08-2011 14:55
JesperVangMøller

Besked: #5
Oh-ohh, endnu en på banen at overveje.

Jeg fisker næsten udelukkende med klasse 6 på kysten (enten en Scierra HMT-fuldline, eller et Rio skydehoved på 14 gram fra Salmon Fly), så jeg leder efter en forholdsvist tynd skydeline, men hvis Zpey´en fungerer er den jo med i overvejelserne.

Tak for tippet

Jesper
25-08-2011 14:59
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
(25-08-2011 14:55)Stefan Skovbo Skrev:  Hvis du tog og prøvede eller overvejede zpey's monofile coatede, ville du IKKE blive skuffet ! Hold da fast hvor er den lækker at arbejde med Heart

Jeg har også hørt meget godt om Zpey´s monfile line - meeeeen 399,- for 40 meter nylonHuh

Ellers kan jeg anbefale den lyserøde fra Lawson - ganske fin line til prisen, selvom den jo selvsagt kan føles meget tynd at holde ved i koldt vejr med våde fingreBlush

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
25-08-2011 15:18
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #7
(25-08-2011 13:12)JesperVangMøller Skrev:  Hej,

Jeg har siden 2006 brugt Salmon Fly´s Rio shooting line og skal have en ny.
Jeg er egentligt mest til coatede, men overvejer lige om jeg bare skal bestille Salmon Fly´s udgave igen, da jeg kan se at den nye er med monofil kerne.

Mvh.

Jesper

Hej Jesper

Rio's har da hele tiden været med monofil kerne?

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
25-08-2011 15:53
Adversering
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #8
jeg er i gang med at prøve amnesia også fra salmonfly.
den er udmærket.skal bare lige blive våd først
så spiller den.
varivas står for skud næste gang,
prøvede også at kaste med Stig s hvor der var almindelig monofil fiskeline på.
det virkede også helt som det skulle,
den lysrøde lawson er også udmærket,ved ærlig talt ikke hvorfor den har fået nærmest kult status.

JEG synes den største forskel er hvor meget hukommelse de forskellige liner har.
altså hvor meget tid man skal bruge på at strække dem,

men altså JEG bruger coated skydeline til flydende skyde hoveder
det fungerer bedst for mig.
nogle vil nok mene at det er det rene sludder.

men meget af det er tilvænning,

hilsen Jan

som klokken 18 i morgen står og fisker i simestedBig GrinBig Grin

uanset om du tror du kan,eller du tror du ikke kan
så får du ret. Henry Ford
25-08-2011 17:58
JesperVangMøller

Besked: #9
Hej Lasse,

Det er absolut muligt du har ret. Jeg har nok bare hæftet mig ved at jeg et sted læste at 0.24 inch "nu er med nylonkerne".

Mvh.

Jesper
25-08-2011 20:56
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #10
(25-08-2011 15:18)Nikolai Kaad Skrev:  Jeg har også hørt meget godt om Zpey´s monfile line - meeeeen 399,- for 40 meter nylonHuh

Ellers kan jeg anbefale den lyserøde fra Lawson - ganske fin line til prisen, selvom den jo selvsagt kan føles meget tynd at holde ved i koldt vejr med våde fingreBlush

Jamen den er jo coated Tongue Så det er ikke helt bare monofil line Wink ! Men ja det er bestemt også en slags penge, de 400! Men hvis den holder dobbelt så længe som en til 199,-, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge Wink Der er desuden absolut INGEN hukommelse i den, det syntes jeg derimod der godt kan være i Lawsons' barbie line Tongue

Mvh Stefan Skovbo
25-08-2011 21:38
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #11
(25-08-2011 21:38)Stefan Skovbo Skrev:  Jamen den er jo coated Tongue Så det er ikke helt bare monofil line Wink ! Men ja det er bestemt også en slags penge, de 400! Men hvis den holder dobbelt så længe som en til 199,-, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge Wink Der er desuden absolut INGEN hukommelse i den, det syntes jeg derimod der godt kan være i Lawsons' barbie line Tongue

Ja, hvis den holder dobbelt så lang tid som de andre så...?? Smile

Men jeg troede det var denne her du mente:
http://grejbiksen-webshop.dk/produkter/1...peed-line/

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
25-08-2011 21:46
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #12
(25-08-2011 21:46)Nikolai Kaad Skrev:  Ja, hvis den holder dobbelt så lang tid som de andre så...?? Smile

Men jeg troede det var denne her du mente:
http://grejbiksen-webshop.dk/produkter/1...peed-line/

Kaad

Nix det er den her jeg mener;
http://grejbiksen-webshop.dk/produkter/1...nningline/ Smile

Mvh Stefan Skovbo
25-08-2011 23:05