DSF går ind i UV jagt problematikken :)
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
DSF går ind i UV jagt problematikken :)
DSF tager endelig hul på UV jagt problemstilingen Idea

http://sportsfiskeren.dk/undervandsjagt-i-fredningszone

Mon ikke den ganske massive UV jagt omkring Giber Å, bærer sin del af skylden for at Moesgård ikke har fisket godt, de sidste mange sæsonner?

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 02-09-2011 af 10:39 Jan Fensten.)
02-09-2011 09:33
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #2
RE: DSF går ind i UV jagt problematikken :)
(02-09-2011 09:33)Jan Fensten Skrev:  DSF tager endelig hul på UV jagt problemstilingen Idea

http://sportsfiskeren.dk/undervandsjagt-i-fredningszone

Mon ikke den ganske massive UV jagt omkring Giber Å, bærer sin del af skylden for at Moesgård ikke har fisket godt de sidste mange sæsonner?

Venligst

Jan

Det er da virkeligt også på tide, at de gør noget ved problemet ! Lad os håbe, at der kommer nye restrektioner på området ツ

Mvh Stefan Skovbo
02-09-2011 09:46
Nattens

Besked: #3
Ja....enig.

Det er noget svineri at nogen ødelægger det for oz andre der nyder at svømme rundt i det salte med våben og våddragt.
02-09-2011 11:30
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
En skam DSF ikke tager skridtet fuldt ud og går efter et forbud mod uv jagt med lys.
02-09-2011 11:48
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
(02-09-2011 11:48)Jakob Hansen Skrev:  En skam DSF ikke tager skridtet fuldt ud og går efter et forbud mod uv jagt med lys.

Måske.

Men mon ikke der ligger politisk motiverede argumenter til grund, for at gå efter restriktioner og ikke et forbud Wink

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
02-09-2011 12:03
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #6
Det var godt!
- Jeg og flere andre, har fået fiiskeriet ødelagt talrige gange af UV-jagt med lys.
Hvis de kun må bruge lys fra solopgang til solnedgang - så fred være med det!

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
02-09-2011 14:53
Strandmark

Besked: #7
Det er sgu gode nyheder, hvis DSF går ind i sagen. Håber på et forbud mod deres lyskegler om natten.Angry
Det er alt for effektivt. I sær her om efteråret, hvor fiskene trækker i store stimer mod åerne.
Kender selv et par UV-"jægere", som dyrker nat fiskeriet efter havørred. De kan ikke forstå vi har så ondt i r.... over deres metode. De mener det bunder i ren misundelse. (Måske har de ret?)
Vi kan jo bare selv tage ud og fiske om natten som de siger. (Det gør vi nu også) Vi tager bare ikke 5-6 farvede fisk med hjem, da vi har mulighed for at sætte dem ud igen.
Svært at genudsætte fisk med en harpun i skallenTongue

Er der egentlig ikke en grænse for, hvor tæt de må ligge på kysten?

Mvh Strandmark
14-09-2011 09:12
Adversering
CS78

Ullerslev
Besked: #8
(14-09-2011 09:12)Strandmark Skrev:  Det er sgu gode nyheder, hvis DSF går ind i sagen. Håber på et forbud mod deres lyskegler om natten.Angry
Det er alt for effektivt. I sær her om efteråret, hvor fiskene trækker i store stimer mod åerne.
Kender selv et par UV-"jægere", som dyrker nat fiskeriet efter havørred. De kan ikke forstå vi har så ondt i r.... over deres metode. De mener det bunder i ren misundelse. (Måske har de ret?)
Vi kan jo bare selv tage ud og fiske om natten som de siger. (Det gør vi nu også) Vi tager bare ikke 5-6 farvede fisk med hjem, da vi har mulighed for at sætte dem ud igen.
Svært at genudsætte fisk med en harpun i skallenTongue

Er der egentlig ikke en grænse for, hvor tæt de må ligge på kysten?

Mvh Strandmark

Hvis du har nogen for for dokumentation for at en UV jæger har taget 5-6 farvede ørreder under natjagt, så syntes jeg da du skulle melde personen til politiet.
Men er det tilgengæld bare noget du har fra din frie fantasi, så hold det for dig selv.
UV jægerne har en fordel frem for stangfiskerne, de kan se deres bytte og dermed har de mulighed for at vælge farvede fisk fra. Og ja, man kan godt se at fisken er farvet også om natten med lys.

Og nej, der er ingen grænse for hvor tæt der må jages på land.
01-10-2011 22:49
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #9
(01-10-2011 22:49)CS78 Skrev:  Hvis du har nogen for for dokumentation for at en UV jæger har taget 5-6 farvede ørreder under natjagt, så syntes jeg da du skulle melde personen til politiet.
Men er det tilgengæld bare noget du har fra din frie fantasi, så hold det for dig selv.
UV jægerne har en fordel frem for stangfiskerne, de kan se deres bytte og dermed har de mulighed for at vælge farvede fisk fra. Og ja, man kan godt se at fisken er farvet også om natten med lys.

Og nej, der er ingen grænse for hvor tæt der må jages på land.

Siden hvornår er det blevet ulovligt at hjemtage farvede ørreder?*

* forudsat mindstemål er opnået + fredningen hen over vinter som Ole nævner - og jeg glemte at nævne Blush
01-10-2011 22:58
CS78

Ullerslev
Besked: #10
(01-10-2011 22:58)Stig Sörnsen Skrev:  Siden hvornår er det blevet ulovligt at hjemtage farvede ørreder?*

* forudsat mindstemål er opnået

Det er muligt jeg ikke har læst ordenligt på reglerne, men er der ikke fuld fredning på farvede fisk ? eller er det kun i ferskvand?

Farvede fisk eller ej, så er debatten om UV jagt desværre ofte bygget på gisninger og løse påstande.
Det ville klæde DSF at inddrage UV jagt udvalget under Dansk Sportsdykker Forbund i debatten om uv jagt, så DSF kunne få et bedre billede af hvad uv jagt er.
01-10-2011 23:29
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #11
(01-10-2011 23:29)CS78 Skrev:  Det ville klæde DSF at inddrage UV jagt udvalget under Dansk Sportsdykker Forbund i debatten om uv jagt, så DSF kunne få et bedre billede af hvad uv jagt er.

For UV jægerne vil selv give et nuanceret billede af hvad de laver?
02-10-2011 06:06
CS78

Ullerslev
Besked: #12
(01-10-2011 23:35)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Farvede havørreder og laks er fredet i saltvand 15/11 - 16/1....

Venligst

Ole

ja okay, de datoer havde jeg ikke tænkt så meget over. Jeg har bare altid genudsat eller undladt at skyde farvede fisk. Og det fortsætter jeg også med.

Mvh Claus Schneiders

Passioneret UV jæger og lystfisker.
02-10-2011 09:37