Ang. TFO
René v

Besked: #1
Ang. TFO
Hej i hytten.
Mit spørgsmål går på, om nogle af jer har erfaring med en TFO TiCrx#7.
Jeg har skiftet mærke og klasse, er gået fra guideline, hvilket jeg havde svoret jeg aldrig ville, i #6, og til tfo#7.
Har nogle af jer erfaringer med skydehoveder til denne dejlige gren?
Lige pt. har jeg et 18g salmonfly rio, og et Scierra mwf i-17g.
Jeg har prøvet det fra scierra,hvilket er ok, men har ikke prøvet salmon-hovedet.
Skal lige siges, at jeg altid har brugt coatet skydeline, og er gået over til monofil, et Ken Sewada 35lb, hvilket nogle siger er ret tykt, men fik anbefalet af kim fra salmon, at jeg ikke burde ligge ud med en for tynd skydeline.
Håber i kan give nogle indputs( Tror nu nok Hr. Karlsson kan Smile )

Hvorfor sejle, når man kan Vade i det!
05-01-2010 22:55
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Ang. TFO
Hej Rene.

Klaus har lavet en anmeldelse af stangen her på siden http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=17

Mvh
Esben
05-01-2010 23:10
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Hey Rene

Har mange gode erfaringer med pågældende stang. Har tidligere selv været den heldige ejer af sådan stang, det er en kanon lækker stang til prisen trods vægten på den..
Jeg brugte selv 17 gram på den hvilket jeg fandt super fint til den. Den lader super med de 17 og kan fint smide noget fart over feltet ..

Syntes det er et ganske fornuftigt valg ang monofil line, havde nok også valgt noget liggende selv til den .. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
05-01-2010 23:11
René v

Besked: #4
dejligt med en anmeldelse af stangen Smile
Må sige det er noget helt andet, end min Guideline LPXe#6, som jeg syntes var ok, men en smule slatten når der skulle kastes langt.
Nu må den skide frost godt snart forsvinde, så jeg kan få den skudt ordenligt ind Smile

Hvorfor sejle, når man kan Vade i det!
05-01-2010 23:55