Net og garn i fjorden.
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #1
Net og garn i fjorden.
Hey..

Efter synet at en 80 cm fjord ørrede igår, bestemte jeg mig for at køre forbi ørnedalsbugten efter job. Havde glædet mig hele dagen i håbet om og finde fiskens storebror, og nyde det gode fiskeri fjorden byder på i efteråret.
Da jeg ankom til bugten blev jeg møde med synes af net og garn helt fra bugtens start ved hytterne, og helt ud til spidsen. Er det lovligt? De stod så tæt, at jeg ikke vil kunne kaste ret langt, og måske 10 - 20 meter fra kanten.
Blev så deprimeret over synet at jeg kørte lige hjem.

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
(Denne besked var sidst ændret: 05-09-2011 af 21:44 Henrik Thomsen.)
05-09-2011 17:36
Adversering
ogun

fyn
Besked: #2
RE: Net og garn i fjorden.
hej, jeg er ikke sikker, men mener at jeg en gang har læst at de skal være plaseret 100 m. fra land. men jo, det er godt nok sørgeligt med alle de garn/net der bliver sat ud.
05-09-2011 21:29
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #3
(05-09-2011 17:36)Henrik Thomsen Skrev:  Hey..

Efter synet at en 80 cm fjord ørrede igår, bestemte jeg mig for at køre forbi ørnedalsbugten efter job. Havde glædet mig hele dagen i håbet om og finde fiskens storebror, og nyde det gode fiskeri fjorden byder på i efteråret.
Da jeg ankom til bugten blev jeg møde med synes af net og garn helt fra bugtens start ved hytterne, og helt ud til spidsen. Er det lovligt? De stod så tæt, at jeg ikke vil kunne kaste ret langt, og måske 10 - 20 meter fra kanten.
Blev så deprimeret over synet at jeg kørte lige hjem.

Trist men er du sikker på det er garn og ikke ruser, for der er forskel på reglerne. Ruser må gå helt ind så vidt jeg husker, men garn skal stå 100 meter fra laveste vanstand. Er det ruser har de spildt en masse energi for der er så lidt af dem, at det er en udgift at slide med det lort. Håber det snart bliver forbudt med ålefiskeriet, selv om at jeg tror det er forsent, og håbløst så længe der trawles efter dem, som yngel syd på, så Kineserne kan få lov til at spise dem levendeHuh

MVH Niels
05-09-2011 22:50
Effers

Besked: #4
Fisker ofte fra båd i den nærliggende fjord. Sidst jeg var afsted var der flere stedet garn helt ud i sejlrenden og i et enkelt tilfælde oven i sejlrenden. Lidt af et trist syn som lystfisker i de danske vande desværre Sad
07-09-2011 20:02