nyt rotationsfluestik og et spørgsmål?
blackbart

Besked: #1
nyt rotationsfluestik og et spørgsmål?
Jeg skal have mig et rotationsfluestik og overvejer at købe dette: http://www.profisk.dk/product.asp?product=2418

er der nogen der har nogle erfaringer med det de evt. vil dele, eller har nogle andre forslag til et godt køb?

desuden vil jeg måske gerne binde det gule lyn på et tidspunkt og kan se der skal bruges orange speyhackler, hvilke bruger i? har lidt svært ved at skelne mellem de enkelte nakker.
05-09-2011 19:53
Adversering
123

Besked: #2
RE: nyt rotationsfluestik og et spørgsmål?
(05-09-2011 19:53)blackbart Skrev:  Jeg skal have mig et rotationsfluestik og overvejer at købe dette: http://www.profisk.dk/product.asp?product=2418

er der nogen der har nogle erfaringer med det de evt. vil dele, eller har nogle andre forslag til et godt køb?

desuden vil jeg måske gerne binde det gule lyn på et tidspunkt og kan se der skal bruges orange speyhackler, hvilke bruger i? har lidt svært ved at skelne mellem de enkelte nakker.

Det stik du henviser til er ikke et decideret rotationsstik. Det kan dog dreje hovedet på x-aksen, men hvis du skal have et true rotary stik, skal du over i noget Renzetti Traveller f.eks.
05-09-2011 20:22
blackbart

Besked: #3
Jeg har ikke budget til et renzetti stik medmindre du har et billigt et og tilbyde Wink det jeg gerne vil have er et stik der kan roterere min flue 360 grader om sin egen akse.
05-09-2011 22:46
123

Besked: #4
(05-09-2011 22:46)blackbart Skrev:  Jeg har ikke budget til et renzetti stik medmindre du har et billigt et og tilbyde Wink det jeg gerne vil have er et stik der kan roterere min flue 360 grader om sin egen akse.

Det kan dette stik ikke. Hovedet kan rotere om sin egen akse, men selve krogen vil ikke være centreret. Hvad med et Danica stik? Det koster vist omkring en plov og der er mange dygtige fluebindere der bruger det.
05-09-2011 22:56
blackbart

Besked: #5
tror vi snakker lidt forbi hinanden, ellers forstår jeg det ikke helt. Jeg vil gerne have mulighed for at dreje min flue så jeg kan se undersiden, jeg vil ikke som sådan bruge rotationsfunktionen direkte til at binde ting ind, hvis det er det du tænker med at rotere fluen præcist omkring sin egen akse?

jeg overvejede danica stikket, men med mit begrænsede materiale og økonomi (er studerende) kan jeg ved at spare de 400-500kr et danica stik koster mere end dette få mig en ny keramisk trådholder og materialer til en zonker kutling og en midnight sun steelheadfly som jeg begge gerne vil binde.
05-09-2011 23:20
martin_b

Sønderjylland
Besked: #6
Regal-kopien kan rotere så du kan se undersiden af fluen, sådan som du beskriver. Det er et ok stik, men det dur ikke til helt små fluer. Men det er vist heller ikke det du skal bruge det til, sådan som jeg forstår dig.

Mvh. Martin
06-09-2011 00:01
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #7
Jeg har et Danica stik, du gerne må købe for et par hundrede!

Mvh Stefan Skovbo
06-09-2011 01:52
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #8
Efter min mening er der gået mode i at et flue stik er "True rotary" jeg har meget få gange set andre bruge det til noget.
I denne video kan du se anvendelsen af true rotary ca. 3.08 minut inde i filmen.

Hvis det bare er fordi du gerne vil se din flue fra siden eller undersiden, så behøver du ikke denne feature.

Til gengæld er det superfedt at lave EHC og lign. når man bruger teknikken fra videoen.

/Allan

http://www.customflies.dk
06-09-2011 03:22
blackbart

Besked: #9
tak for svarende, jeg købte Stefans stik Smile

hvad med det andet spørgsmål speyhacklerne? specifikt er det vel i første omgang de orange speyhackler til det gule lyn jeg er mest interesseret i Smile hvilke bruger i?
06-09-2011 13:24
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #10
(06-09-2011 13:24)blackbart Skrev:  tak for svarende, jeg købte Stefans stik Smile

hvad med det andet spørgsmål speyhacklerne? specifikt er det vel i første omgang de orange speyhackler til det gule lyn jeg er mest interesseret i Smile hvilke bruger i?

De bedste spey hackler er efter min mening dem der kommer fra Whiting Smile men de er også dyre !
Undlader for det meste at benytte mig af speyhackler, og bruger i stedet langfibret marabou !

Mvh Stefan Skovbo
06-09-2011 13:30