Haderslev Fjord HJÆLP!!!
Mogens

Haderslev (Starup)
Besked: #1
Haderslev Fjord HJÆLP!!!
Hej til det store fiskefolk.

Jeg er en gammel p&t fisker, men da jeg bor omkring 100 meter fra Haderslev fjord, er jeg bygyndt at vende blikket derud af. Jeg har egentlig også indset, at der ikke er meget machomand, i at fange en fisk, som andre har "lavet". Så i min iver efter at gå i krig med det lidt størrer vand og dermed bigger game.

Jeg har fisket sådan nogenlunde meget hele mit liv, eller hvad jeg vil kalde meget, og det er blevet til at par sporadiske fangerier, men har endnu aldrig fanget flere fisk på en dag, eller bare fisk flere dage i streg.

jeg er yderst motiveret og tålmodig hvad fiskeri angår, MEN er seriøst ved at miste gejsten lidt, har det sidste år, måske været ude at fiske 75 gange, både i p&t og i fjorden, men fanger intet, seriøst, jeg har INTET fanget.

Jeg læser og læser, er ude og afprøve tingene, hjemme og læse mere, snakker med lokale der fanger som gale, efterligner dem, men jeg fanger intet? Findes der overhovedet nogen der er så uheldige?

Så mit spørgsmål er: Er der nogen der er rigtig kendte i Haderslev fjord, der måske kunne have lyst til en fiskedag med mig? med lidt tips og tricks og måske en tår kaffe og lidt historier...=)

Jeg er for 3 mdr siden blevet far til et par tvillinger, og har hårdt brug for at blive bedere fisker inden de bliver store nok til at komme med, vil SÅ gerne kunne lære dem nogen tricks, og vise dem at der er andet end playstation!

Med venlig hilsen Mogens
20-09-2011 18:37
Adversering
martin_b

Sønderjylland
Besked: #2
RE: Haderslev Fjord HJÆLP!!!
Hej Mogens!

Forstår godt du er frustreret! Jeg vil gerne fiske med dig; har fisket en hel del ved kysten og ved fjordene, både på Sjælland og i Jylland. Efter vi flyttede til Sønderjylland for snart tre år siden har jeg efterhånden lært Haderslev fjord lidt at kende, og har da et par pladser, hvor jeg sjældent går tomhændet hjem fra.

Fisker du med flue eller spin?

Mvh. Martin
20-09-2011 19:46
Daniel Heinrichsen

Nordsjælland
Besked: #3
Hej Mogens

Prøv at kontakt Kent Bille herindefra! Han arbejder i Go-fishing i Haderslev og han kender vist fjorden rimeligt godt Big Grin

Desuden er han også en rar og venlig mand Angel Det var han hvert fald da han gav mig de første spæde kastetimer med fluegrejet Big Grin

Han plejer desuden altid at være frisk på en fiskesnak.

Mvh
Daniel
20-09-2011 19:48
K.Bille

Haderslev
Besked: #4
Hej Mogens

vi kan da godt finde ud af en tur hvis du har lyst......
Jeg var i fjorden idag ...og igår også...2 ret gode ture med en del fiskUndecided
Jeg arbejder i den lokale grej shop....du kan bare kigge forbi imorgen onsdag...jeg regner med en tur i fjorden torsdag...
Jeg fisker flue men kan sagtens tage en tur med en der fisker spin....

Men ellers så kan jeg da evt komme med et par forslag ???

mvh
Kent Bille
20-09-2011 19:51
Mogens

Haderslev (Starup)
Besked: #5
(20-09-2011 19:46)martin_b Skrev:  Hej Mogens!

Forstår godt du er frustreret! Jeg vil gerne fiske med dig; har fisket en hel del ved kysten og ved fjordene, både på Sjælland og i Jylland. Efter vi flyttede til Sønderjylland for snart tre år siden har jeg efterhånden lært Haderslev fjord lidt at kende, og har da et par pladser, hvor jeg sjældent går tomhændet hjem fra.

Fisker du med flue eller spin?

Mvh. Martin

Jeg fisker med lidt af hvert.. som p&t mand, har jeg mest kendskab til spin. Men har dog investeret i en fluestang i foråret, men den eneste chance for at jeg fanger noger der, er hvis den hopper op og bider siger fast i fluen, i det træ den nu engang hænger i...=) har også forsøgt mig med bombarda, dog også uden held... Jeg har selv forsøgt mig ved starup, sverdrup og stevelt, men uden held...
20-09-2011 19:52
Mogens

Haderslev (Starup)
Besked: #6
(20-09-2011 19:51)K.Bille Skrev:  Hej Mogens

vi kan da godt finde ud af en tur hvis du har lyst......
Jeg var i fjorden idag ...og igår også...2 ret gode ture med en del fiskUndecided
Jeg arbejder i den lokale grej shop....du kan bare kigge forbi imorgen onsdag...jeg regner med en tur i fjorden torsdag...
Jeg fisker flue men kan sagtens tage en tur med en der fisker spin....

Men ellers så kan jeg da evt komme med et par forslag ???

mvh
Kent Bille

Hey kent.

For at det ikke skal være løgn, så er det dig der har solgt mig min fluestang...=) Eller du var ihvertfald i butikken den dag...=) Hvordan f****bærer du dig af med at fange de fisk? Hvad fisker du med og hvilke plads?Jeg er klar, skal godt nok arbjede tilr et sent imorgen, men en tur inden mørket falder på burde da kunne lade sig gøre...
20-09-2011 19:55
Mogens

Haderslev (Starup)
Besked: #7
Forresten, så ligner jeg mest af alt, en der forsøger at holde fluer væk, når jeg prøver fluestangen...Undecided
20-09-2011 20:03
Adversering
K.Bille

Haderslev
Besked: #8
Hej mogen

jeg arbejder selv til ihverfald kl 18 imorgen ...men torsdag kunne vi sagtens tage en tur...ellers så må vi finde en dag i weekenden !!!!

jeg fisker også de pladser du nævner men også andre jeg helst ikke vil nævne herinde...ikke fordi jeg som sådan er det det helt store hemlighed halløj men erfaringen siger mig at det ikke altid har været særligt heldigt at udlevere pladserne på internet forums.....
men jeg vil meget gerne give dig en del af de hotspot jeg selv besøger Smile

et kan jeg love dig...du får fisk på vores tur!!!

kig evt forbi butikken imorgen onsdag

Mvh
Kent Bille
20-09-2011 20:13
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #9
(20-09-2011 20:13)K.Bille Skrev:  et kan jeg love dig...du får fisk på vores tur!!!

Mvh
Kent Bille

You are the man Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

/Allan

http://www.customflies.dk
20-09-2011 20:18
Mogens

Haderslev (Starup)
Besked: #10
(20-09-2011 20:13)K.Bille Skrev:  Hej mogen

jeg arbejder selv til ihverfald kl 18 imorgen ...men torsdag kunne vi sagtens tage en tur...ellers så må vi finde en dag i weekenden !!!!

jeg fisker også de pladser du nævner men også andre jeg helst ikke vil nævne herinde...ikke fordi jeg som sådan er det det helt store hemlighed halløj men erfaringen siger mig at det ikke altid har været særligt heldigt at udlevere pladserne på internet forums.....
men jeg vil meget gerne give dig en del af de hotspot jeg selv besøger Smile

et kan jeg love dig...du får fisk på vores tur!!!

kig evt forbi butikken imorgen onsdag

Mvh
Kent Bille

Jeg tror sgu jeg begynder at tude, hvis jeg endelig fanger en fisk igen....=) Er det noget specielt grej jeg skal anskaffe mig inden? Her tænker jeg på endegrej? Den eneste da jeg rigtig kan, er imorgen aften, eller fredag, der har jeg nemlig fri omkring 12.30...
20-09-2011 20:19
martin_b

Sønderjylland
Besked: #11
Mogens, jeg tror ikke du går galt i byen ved at tage på fisketur med Kent. Men du siger bare til hvis du vil med mig en anden dag.

Mvh. Martin
20-09-2011 22:49
K.Bille

Haderslev
Besked: #12
Hej Mogens

Altså hvis du vil fiske spin...så skal du have nogle 10- 12 grams blink eller bombarda og fluer med...
Vil du fiske med flue..hvad jeg absolut tror på du nok skal komme til at fange fisk på ...ja så er det noget små kravl ala fyggi og evt noget kutling halløj..men ellers så låner du bare fluer af mig Wink

jeg kommer ikke ud i aften onsdag ...fredag kunne evt blive dagen skal lige have aftalt med min afløser i butikken om han kan tage butikken fra middagstid
En tidlig morgentur havde nok været mest givtig.....jeg har de sidste par dage fanget fisk over hele dagenSmile

Men ta da endelig også imod tilbudet fra martin gode fiske makkere hænger ikke på træerne Wink

vi ses
Kent Bille
21-09-2011 15:47