fortryder inderligt
ogun

fyn
Besked: #1
fortryder inderligt
Huh hej, jeg skriver det her inde fordi efter min seneste fangst raport hvor mig og min makker fik 12 fisk til sammen, er jeg godt nok lige blevet svinet til. folk er begyndt at kontakte mig via facebook og telefonisk for at fortælle mig at det var meget forkert af mig at tage så mange fisk, jeg fortryder ikke et øjeblik at jeg tog 7 fisk men at jeg lavede en fangst rapport. jeg lavede ikke rapporten for at prale men fordi andre osse skulle have chancen for at opleve det fede sus som mig og min makker havde.
kan stadig ikke forstå at folk skriver til mig at det går ud over bestanden og at det er uetisk at tage 7 fisk. fint nok så, hvis vi ikke må tage fisk mere i det antal, så skulle man måske sætte en stopper for sea trout open hvor jeg ved der bliver taget en helvedes masse fisk på de 3 dage konkurencen vare med 4-500 deltagere.
det skal osse lige siges at jeg fisker 3-4 gange om ugen og 90% af gangende har jeg ikke fisk med hjem, måske ud af 10 ture for jeg hvis jeg er heldig fisk på to måske tre af turene og så er det ikke engang sikkert at de har størrelsen til at tage med hjem.
jeg er sku ked af hvis jeg har trådt nogen over tæerne med den fangst men jeg lover at det aldrig sker at jeg tager mere end et par fisk med hjem.SadSadSadSadSadSad
knæk og bræk der ude.
21-09-2011 09:20
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: fortryder inderligt
Jantelov og selvbestaltede miljøforkæmpere Dodgy

Jeg ser ikke noget forkert i at tage 7 fisk med hjem,da jeg tvivler på at det sker på hver tur....

Der er mange der mener at de bestemmer reglerne for lystfiskeri i Danmark.... Desværre Confused
21-09-2011 09:26
Rasmus Bech

Randers
Besked: #3
(21-09-2011 09:20)ogun Skrev:  Huh hej, jeg skriver det her inde fordi efter min seneste fangst raport hvor mig og min makker fik 12 fisk til sammen, er jeg godt nok lige blevet svinet til. folk er begyndt at kontakte mig via facebook og telefonisk for at fortælle mig at det var meget forkert af mig at tage så mange fisk, jeg fortryder ikke et øjeblik at jeg tog 7 fisk men at jeg lavede en fangst rapport. jeg lavede ikke rapporten for at prale men fordi andre osse skulle have chancen for at opleve det fede sus som mig og min makker havde.
kan stadig ikke forstå at folk skriver til mig at det går ud over bestanden og at det er uetisk at tage 7 fisk. fint nok så, hvis vi ikke må tage fisk mere i det antal, så skulle man måske sætte en stopper for sea trout open hvor jeg ved der bliver taget en helvedes masse fisk på de 3 dage konkurencen vare med 4-500 deltagere.
det skal osse lige siges at jeg fisker 3-4 gange om ugen og 90% af gangende har jeg ikke fisk med hjem, måske ud af 10 ture for jeg hvis jeg er heldig fisk på to måske tre af turene og så er det ikke engang sikkert at de har størrelsen til at tage med hjem.
jeg er sku ked af hvis jeg har trådt nogen over tæerne med den fangst men jeg lover at det aldrig sker at jeg tager mere end et par fisk med hjem.SadSadSadSadSadSad
knæk og bræk der ude.

Hej

Jeg ser det heller ikke som noget problem at hjemtage 7 fisk. Medmindre de ender i skraldespanden.
Når jeg sommetider løber ind i lignende fiskeri, så kan jeg da også let finde på at tage en masse fisk med hjem, og dele ud til venner og famile, samt få røget/gravad en sjat.

Syntes bestemt ikke du har gjort noget forkert Smile

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
21-09-2011 09:37
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #4
Hej Ogun,

Fjolser er der nok af... Det kan være svært, men prøv at ignorere dem.

Claus

http://www.ussingbech.dk
21-09-2011 10:02
steffen dantoft

Besked: #5
En flot fangst.
Du var endda så flink at fortælle hvor, så andre havde samme mulighedRolleyes
Tag dig ikke af dem og nyd din fangst.
21-09-2011 10:07
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #6
(21-09-2011 09:20)ogun Skrev:  Huh hej, jeg skriver det her inde fordi efter min seneste fangst raport hvor mig og min makker fik 12 fisk til sammen, er jeg godt nok lige blevet svinet til. folk er begyndt at kontakte mig via facebook og telefonisk for at fortælle mig at det var meget forkert af mig at tage så mange fisk, jeg fortryder ikke et øjeblik at jeg tog 7 fisk men at jeg lavede en fangst rapport. jeg lavede ikke rapporten for at prale men fordi andre osse skulle have chancen for at opleve det fede sus som mig og min makker havde.
knæk og bræk der ude.

Du har absolut intet at undskylde. På plat dansk: Ret ryggen og giv dem fingeren. Selvfølgelig er 7 fisk usædvanligt mange på en enkelt tur, men det er jo ikke hverdagskost og intet at sammenligne med, hvad en fritidsfisker indimellem får i garnet. Kritikken er fuldstændig forfejlet og udtryk for en 'ondt i røven mentalitet', der høre hjemme blandt 5 årige. Dem der burde skamme sig, er dem der fylder fryseren og aldrig får spist fisken; et tabu som ikke ret mange taler højt om. Og dem der fisker i fredningszoner og ser stort på, hvordan deres adfærd ved vores fiskevande, indskrænker vores muligheder for at dyrke vores hobby. Selvfølgelig skal man fiske med omtanke og værne om naturen og dens ressourcer, men at hjemtage 7 fisk på en enkelt tur er absolut ikke udtryk for mangel på respekt; hvis de finder vej til spisebordet. Derimod er det fuldstændigt utilstedeligt og udtryk for meget ringe dømmekraft, når folk begynder at kontakte dig , som du beskriver.

Op med humøret Wink

Venligst Nikolai

21-09-2011 10:19
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #7
Hej Ogun

Glem alt om jantelov og sure mennesker:

http://www.sportsfiskeren.dk/450000-smolt-udsaettes

Der udsættes jvf. ovenstående link årligt 450.000 styk smolt langs de fynske kyster. En alt for lille del af disse fisk finder vej tilbage til gydepladserne. Der er altså en enorm og helt bevidst overproduktion af havørreder langs kysterne. Det er der selvfølgelig af en grund - lystfiskerne skal kunne fange dem, og det skal sikre Fyn turist-indtægter. At dette projekt er vellykket ved enhver, der har haft lejlighed til at observere antallet af tyske biler ved kysterne!

Ingen lystfisker kan, med stang og snørre, gøre skade på den enorme mængde havørreder, der hvert eneste år vedligeholdes med nye massive udsætninger!

Dem der mener noget andet afslører blot deres uvidenhed i forhold til de problemer, der drejer sig om havørredens vilkår som vildfisk omkring Fyn.
Hvis de vil gøre gavn - så skulle de tage at deltage i arbejdet for at forbedre gyde-forholdene i de fynske vandløb - i stedet for at mobbe dig med din fangst af fisk, der er udsat for det samme!

Nyd nu din fine fangst - det har du fortjent! Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
21-09-2011 10:39
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #8
Ogun, som jeg skrev i den anden tråd så skal du bare nyde din fangtsoplevelse. Folk der påstår at det udgør en trussel mod bestanden taler mod bedre vidende - især da på de fynske kyster som vel er det mest storstilede put & take i Danmark.

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
21-09-2011 12:06
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #9
Det er sgu sørgeligt, at der er så mange der har ondt i røven over når det går andre godt ! Syntes det er i orden, at folk kommer med deres mening (det er jo trods alt et fora), men derfra og så til at kontakte dig anden steds som pr. tlf og på facebook, det er personlighedskrænkene og bør ikke finde sted! Nyd du bare dit fantastiske fiskeri (med din nye fede stang Wink ) og lad forumspolitiet og de andre røvhuller blive hjemme fra fiskevandet for at sidde ved skærmen og tro at de har ejerskab over de udsatte havørreder ! Du kan, som der også bliver sagt, aldrig gøre skade på bestanden med din fluestang Smile

mvh Stefan

Mvh Stefan Skovbo
21-09-2011 12:41
Nattens

Besked: #10
Tillykke Ogun....fang løs!!!

Jeg skyder og hjemtager oz hva jeg kommer forbi i det salte. Og når jeg er heldig at finde fisken med stang tager jeg oz alle de fisk med hjem jeg fanger. Lovlige fisk selvfølgelig.

DK´s salte vand er put´n´take og vi betaler for det.

Endnu engang tillykke med fangsten.
21-09-2011 12:59
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #11
(21-09-2011 12:59)Nattens Skrev:  Tillykke Ogun....fang løs!!!

Jeg skyder og hjemtager oz hva jeg kommer forbi i det salte. Og når jeg er heldig at finde fisken med stang tager jeg oz alle de fisk med hjem jeg fanger. Lovlige fisk selvfølgelig.

DK´s salte vand er put´n´take og vi betaler for det.

Endnu engang tillykke med fangsten.

Hvor har du fået indtryk af at Ogun hjemtager alt han kommer forbi? Er lidt i tvivl om dit indlæg er ren sarkasme?

Venligst Nikolai

21-09-2011 13:09
Willy Dannevang

Odense
Besked: #12
Hej Ogun

Jeg kan godt forstå, du fortryder fangstrapporten. De fangede fisk - fint nok, de er jo alle gode spisefisk.
Jeg tror ikke, at det er hverdagskost - heller ikke for dig med sådan en storfangst!Big Grin
21-09-2011 14:14