"fylde huller"
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #1
"fylde huller"
Nej det er ikke så kinkey som det lyder, det er nemli angående sprækker i korkhåndtag !

Sidst jeg var på tur med min Sage-pind, røg en af fyldningerne i korken ud! Det efterlod en strategisk dårligt placeret, samt ret dyb strække i håndtaget! Nu er det ikke fordi det kosmetisk genere mig som sådan, men det er faktisk ubehageligt at gå med i længde, da det "gnaver" i fingeren der hvor hullet er efter en god dags fiskeri med salttørre hænder!

Er der nogen som har oplevet noget lign?
Kunne godt tænkte mig at vide om det evt var muligt at fylde fuen, evt sende det ind til rep på garantien ? (stangen er kun 4 måneder gammel)

Mvh Stefan

Mvh Stefan Skovbo
22-09-2011 13:15
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: "fylde huller"
Tjek et byggemarked for træspartel. Det fåes i flere nuancer.
22-09-2011 13:23
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
(22-09-2011 13:23)Jakob Hansen Skrev:  Tjek et byggemarked for træspartel. Det fåes i flere nuancer.

http://ussingbech.dk/lak_farve_spartel.html

Venligst

JAn

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
22-09-2011 13:23
Kim A.

fjenneslev
Besked: #4
Du må næsten kunne sende den ind på garantien
ellers gør du sådan ud i garagen og finde noget træ i ca samme farve
så sliber du på træet indtil du har en bunke træsmuld ca 2 cm og 1 cm høj
så skal du have fat i noget snedker trælim det er i en hvid plastik tube med blå skrift/stafering på
så blander du de 2 indtil du har en god fugtig konsistens dog ikke al for meget lim så er det vanskeligt at gøre pænt
så kan du eventuelt tage en lille spartel eller træfli og trykke blandingen ned i revnen
tryk gerne hårdt så det kommer ordentlig ned uden at lave mærker lad det stivne/hærde op inde på værelset et døgn eller 2 og slib efter med noget korn 240 sandpapir

Mvh
Kim a.
22-09-2011 13:30
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
Jeg har altid lavet korksmuld med en grov fil, blandet det med lim - nogen gange endda tokomponent - og fyldt i. Når det er tørt/hærdet skal det bare slibes. En af fordelene er, at man kan blive tvunget til at drikke en god flaske vin, hvis ikke lige man kan finde andet egnet kork. Wink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
22-09-2011 14:50
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
(22-09-2011 14:50)Brandt Skrev:  ...En af fordelene er, at man kan blive tvunget til at drikke en god flaske vin, hvis ikke lige man kan finde andet egnet kork. Wink

Jeg får helt lyst til at efterse samtlige stængers håndtag i tilfælde af at der er nogle huller som skal fyldes Smile

...endnu en fordel ved at købe brugte stængerBig Grin

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
22-09-2011 15:10
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #7
(22-09-2011 15:10)Nikolai Kaad Skrev:  Jeg får helt lyst til at efterse samtlige stængers håndtag i tilfælde af at der er nogle huller som skal fyldes Smile

...endnu en fordel ved at købe brugte stængerBig Grin

Kaad

Og godt at de fleste vine idag har plastikprop så man skal en masse igennem for at finde en med korkprop Wink

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
22-09-2011 15:19
Adversering
Bjarne S.

Aabybro
Besked: #8
Hej

Enig med Brandt omkring brug af kork evt. opsamlet under slibning af håndtag. Alternativ til at blande "kork-smulden" med lim er også fluebindingslak - det er nemt og virker !

Mvh

Bjarne
22-09-2011 17:42
Allan.R

Helsingør
Besked: #9
Tjek evt. Dette link
http://www.stevnsfisker.dk/stangbygning.html
Kig nederst på siden Wink

/Allan
23-09-2011 21:33