ophænger flue på flettet line?
Kim A.

fjenneslev
Besked: #1
ophænger flue på flettet line?
Hvordan laver man en ophænger flue på flet line skal have en kammerat med ud han fisker kun flet line og det har jeg ikke forstand på

Mvh kim andersen

Mvh
Kim a.
22-09-2011 17:50
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #2
RE: ophænger flue på flettet line?
(22-09-2011 17:50)Kim A. Skrev:  Hvordan laver man en ophænger flue på flet line skal have en kammerat med ud han fisker kun flet line og det har jeg ikke forstand på

Mvh kim andersen

Hvorfor ikke binde en svirvel/lille springring fast i enden af feltlinen, i anden ende af svirvlen montere 1 meter monoline + ophænger.
Eller lave en løkke i enden af fletlinen, løkke i enden af et stykke monoline på 1 meter og så forbinde dem sammen med loop-to-loop princippet?

Jeg antager at det er fordi du gerne vil have ophængeren til at kunne glide helt ned til blinket ved hug - siden løsningen ved ren flet ikke bare er at binde en svirvel fast i enden, fletline ned til blinket og fra svirvel ud til ophænger(?).

mvh
Stig
22-09-2011 17:56
Kim A.

fjenneslev
Besked: #3
Jeg er ligeglad med hvad den gør men det med en svirvel lyder ikke helt dumt

Mvh
Kim a.
22-09-2011 18:03
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
Jeg brugte en enkelt uniknude direkte på fletlinen, det virkede fint for mig.

Så længe du bruger fornuftig tykkelse monoline.

/Allan

http://www.customflies.dk
22-09-2011 18:06
123

Besked: #5
(22-09-2011 17:50)Kim A. Skrev:  Hvordan laver man en ophænger flue på flet line skal have en kammerat med ud han fisker kun flet line og det har jeg ikke forstand på

Mvh kim andersen

Jeg spurgte om det samme for et par måneder siden, og fik nogle gode svar. Prøv at lave en søgning på siden.
22-09-2011 18:44
Kristoffer H

Besked: #6
Jeg bruger altid at binde et stykke monofil forfang på fletlinen, dette gør jeg med to uniknuder. Hvis jeg skal fiske med ophænger lader jeg bare en tjavs fra monofilen blive siddende. Det har yderligere den fordel at linen peger opad og væk fra hovedlinen. Ulempen er, at man skal vælge én ophænger og holde sig til den, da man ikkelige kan binde en ny på, bruger selv gerne flammen.

:-) Kristoffer
23-09-2011 15:54