Små vs. store havørred
Holmeren

Besked: #1
Små vs. store havørred
Hejsa alle glade fisker Big Grin

Først og fremmest.. den lykkeligste fiksedag i mit liv!! Jeg har fanget en havørred for aller første gang nogensinde!! Tro på jeg er lykkelig Big Grin
For at det ikke skal være løgn har jeg faktisk fanget hele 5 styks på 45 minutter idag!!! DESVÆRRE var alle 5 under mål, men jeg er stadig en sindsygt glad mand! Big Grin

Nå men spørgsmålet er egentlig, når der er små havørred i vandet, er der så store udenom eller svømmer de kun små og store sammen eller hvordan ligger det ? er det ren "held" eller "uheld" om man vil, at jeg kun har fanget 5 små ?

De er iøvrigt fanget på Bombarda med 2.80m forfang og en pattegris på enden.. og det var mellem kl 14 og 15 jeg fangede dem fra kysten Big Grin

Fortsat RIGTIG god dag til jer andre også Big Grin
25-09-2011 16:01
Adversering
123

Besked: #2
RE: Små vs. store havørred
(25-09-2011 16:01)Holmeren Skrev:  Hejsa alle glade fisker Big Grin

Først og fremmest.. den lykkeligste fiksedag i mit liv!! Jeg har fanget en havørred for aller første gang nogensinde!! Tro på jeg er lykkelig Big Grin
For at det ikke skal være løgn har jeg faktisk fanget hele 5 styks på 45 minutter idag!!! DESVÆRRE var alle 5 under mål, men jeg er stadig en sindsygt glad mand! Big Grin

Nå men spørgsmålet er egentlig, når der er små havørred i vandet, er der så store udenom eller svømmer de kun små og store sammen eller hvordan ligger det ? er det ren "held" eller "uheld" om man vil, at jeg kun har fanget 5 små ?

De er iøvrigt fanget på Bombarda med 2.80m forfang og en pattegris på enden.. og det var mellem kl 14 og 15 jeg fangede dem fra kysten Big Grin

Fortsat RIGTIG god dag til jer andre også Big Grin

Et godt tip ville være at du så Havørrederens Hemmligheder 1-4. Der er mange undervandsoptagelser og de meget dygtige medvirkende deler ud af deres erfaringer.
25-09-2011 17:33
Holmeren

Besked: #3
Jeg har 1'eren og 3'eren skal jeg igang med nu.. 2 og 4 er vidst kun rigtig fluefiskeri, så det har jeg ikke så meget og bruge til desværre Sad men 1'eren gjorde jeg skyndte mig ud og købe bombarda og flue, og første gang jeg fisker er der fangst, så det har da lært mig en smule Big Grin
25-09-2011 19:03
Saltflyfish

Besked: #4
Har flere gange oplevet at fiske på en stime fisk, hvor jeg først har fået flere mindre havørreder, men hvor en fin havørred har taget fluen som en af de sidste fisk.
Derudover har jeg flere gange oplevet, at en plads, hvor jeg har oplevet et stimefiskeri, kan give en havørred eller to mere, hvis man giver pladsen en kort pause.

Mvh
Christian
25-09-2011 22:24
Holmeren

Besked: #5
Det må jeg sgu prøve så Big Grin der var lige en masse i starten som desværre var inder mål, og det irriterede mig der ikke var nogle større.. det kan selvfølgelig også ha noget med årstiden og gøre, meeen er de efterhånden ikke ved at være her i en ordentlig størrelse ? Big Grin
26-09-2011 13:47
Jakob Madsen

Besked: #6
Der er bare mange mange flere små fisk. For det første er der større sammenlagt dødelighed jo større fiskene bliver, dermed bliver der færre af de store fisk vs de små. Derudover vil en del af de store fisk også trække langt fra land og ikke være til at nå for os fra stranden det meste af året. Det du har oplevet er sikkert årets smolt, der er vokset lidt i løbet af sommeren, men stadig ikke helt har nået mindstemålet...
Små og store fisk kan sagtens gå i samme flok.
26-09-2011 15:33
Børge

Besked: #7
Angry
(Denne besked var sidst ændret: 01-10-2011 af 22:42 Børge.)
26-09-2011 16:16
Adversering
Holmeren

Besked: #8
Fuck og helvede!! Undskyld sproget Big Grin er lige akkurat kommet hjem.. der var satme to på krogen over mål.. den ene nåede lige præcis ind til mig, så åd den satme fluen og så smuttede den :X
Den anden panikkede jeg med, så begyndte og gå ind mod land da jeg ikke havde noget og slå den med eller noget net med ud.. så gik stille ind mod land mens jeg kørte den lidt mere træt.. til sidst lå den stille i overfladen.. lige til jeg tog fat i den, så sprællede den og vupti, en fisk var væk.. god damn det irritere en Big Grin haha
26-09-2011 17:44