TFO BVK vs.TFO TiCr X
martin_b

Sønderjylland
Besked: #1
TFO BVK vs.TFO TiCr X
Jeg har besluttet mig for at jeg vil have en af de hurtige stænger til kystfiskeriet; jeg har en Vision GTfour Seatrout #7, som egentlig er en lækker stang, men ikke specielt hurtig.

Har ikke penge til Sage el. lign. men har længe overvejet en TFO BVK i #7; men så var det jeg så på TFO's hjemmeside, at de også laver en der hedder TiCr X (mon det er en slet skjult henvisning til TCX?). Er der nogen der kender den stang, og kan sige mig, om den er hurtigere end BVK'en?

Mvh. Martin
26-09-2011 20:31
Adversering
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #2
RE: TFO BVK vs.TFO TiCr X
hej Martin

hvis du læser på salmonflys hjemmeside så skriver de at ticr-x er den hurtigste stang de laver.
men har kun prøvet Stigs bvk og den virker til at være ok,
har kun prøvet den på græs

hilsen Jan

uanset om du tror du kan,eller du tror du ikke kan
så får du ret. Henry Ford
26-09-2011 20:47
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
Der er samme afstand mellem Ticr X og TCX som der er mellem en Yugo og BMW.

Ticr X føles temmeligt tung. Skal det endeligt være en TFO så vælg endelig BVK.
26-09-2011 21:35
123

Besked: #4
(26-09-2011 20:31)martin_b Skrev:  Jeg har besluttet mig for at jeg vil have en af de hurtige stænger til kystfiskeriet; jeg har en Vision GTfour Seatrout #7, som egentlig er en lækker stang, men ikke specielt hurtig.

Har ikke penge til Sage el. lign. men har længe overvejet en TFO BVK i #7; men så var det jeg så på TFO's hjemmeside, at de også laver en der hedder TiCr X (mon det er en slet skjult henvisning til TCX?). Er der nogen der kender den stang, og kan sige mig, om den er hurtigere end BVK'en?

Mvh. Martin

Jeg mener at TiCr X er noget ældre end TCX, men lad nu det ligge.

BVK er ikke just hurtig ift. de andre saltvandskanoner der er på markedet. Har haft BVK'er i 6'er og 8'er. Ok stænger til prisen men ikke noget specielt og helt uden personlighed fra fabrikken efter min mening. Hjulholderen er dog tæt på perfekt i min verden Wink

Jeg ved prisen ligger på godt 1500kr, men for en tusse mere kan du tit få en brugt (ofte stand som ny) Sage TCX og Xi3 eller Scott S4S. Prøver du f.ejs, en BVK og S4S i #6 op mod hinanden tænker du slet ikke på BVK længere.
26-09-2011 21:44
steffen dantoft

Besked: #5
Jeg købte min bvk forsi det ikke var en ultra hurtig stang.
Det tillader mine evner ikkeBlush
Det er ikke den kønneste stang, men det er jo en smagssag.
Til gengæld er den dejlig let, mener de skriver den vejer 85 gram.
Og mit tilfælde syntes jeg den er dejlig tilgivendeBig Grin
27-09-2011 07:26
martin_b

Sønderjylland
Besked: #6
Nå, det lader til, at BVK slet ikke er interessant alligevel; jeg troede den var et alternativ til de hurtige kastekanoner.

Hvilken stang skal jeg så have fat i, hvis jeg vil have en hurtig stang til kysten i blæsevejr?

Mvh. Martin
27-09-2011 09:15
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #7
Hej Martin,
du kan jo finde dig en brugt Sage TCR - den er da hurtig Smile der har lige været en 6'er til salg til 1800 og jeg har lige købt en enden 6'er for 1500 - så de findes da hvis man har lidt tålmodighed og ikke forventer at stangen er sprit ny.

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
27-09-2011 09:38
Adversering
martin_b

Sønderjylland
Besked: #8
TCR ja. Det kan være jeg skal prøve sådan en. Den er udgået, ikk? Kan ikke finde den hos hverken Korsholm eller Sage selv. Hvad er forkskellen i "hurtighed" mellem TCR og TCX?

Mvh. Martin
27-09-2011 09:59
steffen dantoft

Besked: #9
Jeg bor i gråsten pt. Så hvis du har lyst til at prøve min tfo er du velkommen.
27-09-2011 10:04
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #10
(27-09-2011 09:15)martin_b Skrev:  Nå, det lader til, at BVK slet ikke er interessant alligevel; jeg troede den var et alternativ til de hurtige kastekanoner.

Hvilken stang skal jeg så have fat i, hvis jeg vil have en hurtig stang til kysten i blæsevejr?

Mvh. Martin

Synes BVK'en ligger meget op af Sage XP'en.

Der er et lille stykke op til TCR og TCX:
http://www.fiskevand.dk/ccs_database.php...1,13,14,62

Til gengæld får du en ultralet stang, med et udseende kun en forældre kan elske Blush og ikke mindst helt spritny!
Jeg overvejede også en brugt TCR i stedet spritny BVK, men jeg ville hellere have en ny stang, en Sage er jo heller intet værd med mindre den er i mint condition, jvf. læse i denne tråd: http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=3052&page=2 Angel

En smule slattenhed har sin charme i kastet Tongue

Mvh
Stig
27-09-2011 10:10
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #11
(27-09-2011 09:59)martin_b Skrev:  TCR ja. Det kan være jeg skal prøve sådan en. Den er udgået, ikk? Kan ikke finde den hos hverken Korsholm eller Sage selv. Hvad er forkskellen i "hurtighed" mellem TCR og TCX?

Mvh. Martin

Kender ikke TCX og har også kun prøvet den ene TCR jeg har. Jo det er en udgået model - forgængeren til TCX. Jeg er ikke noget specielt god fluekaster, men jeg syntes ikke TCR'en er direkte vanskelig at kaste med. Men skal det være hurtigt så er det en kandidat du ikke kommer uden om.

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
27-09-2011 10:11
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #12
Og i øvrigt så handler det jo også lidt om hvad producenten mener en given stang skal have af klasse.
Det kunne være sjovt med lidt mere data på BVK'en i andre klasser end lige #5, men laver man denne sammenligning med en TCX #4:
http://www.fiskevand.dk/ccs_database.php?compare=98,62

Ja så ser det meget ens ud. Man skal vel se bort fra den oplyste klasse på stangen og holde de øvrige dataer op mod hinanden. Hvis BVK #5 var blevet kaldt #4 i stedet ville de jo i ovenstående eksempel være et near perfect match, foruden at BVK'en har langt lavere vægt.

Måske en sammenligning af en BVK #7 mod en TCX/R #6 ville være mere fair.

Mvh
Stig
27-09-2011 10:44