Hjælp til fiskeri ved Æbelø.
franz

Fredericia
Besked: #1
Hjælp til fiskeri ved Æbelø.
Hejsa.

Vil lige høre om der er nogen af jer der har fisket på Æbelø og hvordan fangst mulighederne er?
Det er første gang vi skal derover og kunne godt bruge tips og triks.
Kan fortælle at vi skal sejle derover så mulighederne må være større for et alsidig fiskeri end med et par vaders.

Er der mulighed for at bruge flyderinge eller er strømmen for stærk?

MVH Franz
SEk. Mor

Kaffe og fiskeri er bedre end sex.
27-09-2011 16:49
Adversering
mororn

Kolding
Besked: #2
RE: Hjælp til fiskeri ved Æbelø.
Hej jeg har været på Æbelø et par gange. Strømmen har ikke været et problem for mht flyderingen, men du skal være opmærksom på at der er en ret lang tur der over, som jeg nødig vil tage i flydering eller med ringen på nakken! På der er en anden fiskeside hvor der findes en rigtig fin beskrivelse af fiskeriet på æbelø, af hensyn til betingelser for brug af siden henviser jeg ikke til denne side, ved mindre en admin kommentere at det er ok.

Det er en vildt flot ø og forholdene er fantastiske. Turen derover er lang, men det er det hele værd:-) Knæk og bræk Morten
27-09-2011 20:03
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #3
(27-09-2011 20:03)mororn Skrev:  Hej jeg har været på Æbelø et par gange. Strømmen har ikke været et problem for mht flyderingen, men du skal være opmærksom på at der er en ret lang tur der over, som jeg nødig vil tage i flydering eller med ringen på nakken! På der er en anden fiskeside hvor der findes en rigtig fin beskrivelse af fiskeriet på æbelø, af hensyn til betingelser for brug af siden henviser jeg ikke til denne side, ved mindre en admin kommentere at det er ok.

Det er en vildt flot ø og forholdene er fantastiske. Turen derover er lang, men det er det hele værd:-) Knæk og bræk Morten

Hej Morten.

At henvise til andre fiske hjemmesider er skam helt i orden. Grænsen går ved det der kan kaldes for SPAM eller direkte reklamering.

Mvh
Stig
27-09-2011 20:13
Thorsen

Århus C
Besked: #4
Hej Franz

Her er et godt lille program med en af de folk der kender øen aller bedst. Jeg gad satme godt over på den ø snart. Er kun lidt meget misundeligBig Grin.

http://www.tv2fyn.dk/article/246234?auto...o_id=24900

Har fået kuvert og sender brevet i morgen (endeligAngel).

K&B

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
27-09-2011 22:46
mororn

Kolding
Besked: #5
Hej igen.

Fluefiskersiden.dk der er beskrivelser af rigtig mange pladser på Æbelø og flere beskrivelser ´fra tidligere turer.

TV2/fyn kan kun anbefales hvis man har lyst til at tage deroverWink
28-09-2011 18:37
Brian.g.p

Fredericia
Besked: #6
Hvordan er fiskriget der over på denne årstid. Det er jo vores første tur så er der nogle hot spot som kan anbefales på denne årstid?[/php]
29-09-2011 16:30
Brian.g.p

Fredericia
Besked: #7
Ja så skulle vi jo have været på æbelø men desværre virkede bådemotoren ikke optimalt så vi tog ikke den længe tur derud. Men vi fandt du andet dejligt sted på fyns land og overnattede der. Fisk var der nok af men de gad ikke rigtig lege med os desværre. Men godt vejer og en hyggelig tur
02-10-2011 13:44
Adversering
franz

Fredericia
Besked: #8
Hej brian.
Stedet hed Kasmose skov og det kan varmt anbefales, Men fluen Bredan kan ikke anbefales da ørreden på fyn er dresseret til at spise Pattegrisen. GG

MVH Franz
sek. mor

Kaffe og fiskeri er bedre end sex.
02-10-2011 20:43
Arnt Christensen

Odense C
Besked: #9
Kasmose er tæt på det jeg ville kalde mit hjemmevand. Ørrederne dér er på denne årstid enten for små og går i store flokke eller store (MEGET store) trækkende fisk. Uanset hvilken type fisk der går til biddet, gør de det som regel på provokationsfluer med pink som hovedfarve.

Jeg har lige været på Æbelø for en uge siden. Der var vildt mange fisk og vi så fisk i 3-4 kilos klassen uden for vor rækkevidde. Desværre var det næsten vindstille, skyfrit osv. kanon vejr til alt andet end at fiske. Der kom dog en ørred med hjem på 54 cm, som en af turens andre deltagere tog på spin med hval (stor tobiswobler). Vi mistede alle fisk, både under og over målet. De gik simpelthen forsigtigt til biddet i det gode vejr. Det vekslede meget imellem kutling og tobisyngel fra stræk til stræk. Så hav både Brendas mor og Flatwings klar.

Lige et tip til kasmose. Hold wadersne på det tørre når du nærmer dig norsiden af røjle klint. Lige inden det store sandede stykke når der gerne store ørreder i fiolinerne, så der skal IKKE vades, men affiskes på indersiden, ydersiden og imellem (gerne med grødebeskyttet flue). Fisk derefter på langs med fiolinerne, og du har gode chancer for et topfiskeri. Længere syd på, ned mod vejlby fed, kan der være ret markante forskelle påsigtbarhed pga. ler i vandet. Fisk disse "bælter" af med stor forsigtighed, og gerne kun få meter ud fra det mudrede vand. Der er også gode chancer i disse bælter med kontrast.

Som en god joker til Kasmose, eller hele røjle klint, er 2 fluer med en børsteorm i grøn/brun og en lille nullermand. Der er mange sandoaser, og havørrederne går gerne på børsteormsfluer året rundt.
02-10-2011 23:36