En UV ØVer en...
Thorsen

Århus C
Besked: #1
En UV ØVer en...
I søndags var Janus, Mads og jeg på Djursland efter de blanke.

Der var en flok UV-hajer i vandet. De var såmænd meget hensynsfulde og flinke at snakke med. De fortalte, at der var Jysk mesterskab den pågældende dag og lidt om hvad konkurrencen gik ud på. Mindstemål på fisk skal f.eks. værre 5 cm over almindelige mål. Ganske fint i øvrigt. De havde fanget godt med fladfisk. Hver mand (6 stk) lå på 15-20 stykker store isinger, skrubber, rødspætter, slethvar og pighvar. Flotte fiskSmile. Den ene havde sågar skudt en fin multe på 4.2 kg. (fisk der lever i vandsøjlen tæller i øvrigt dobbelt i konkurrencen).

Da vi havde sluttet fiskeriet gik vi tilbage mod bilerne (og der hvor UV- hajerne havde haft camp). I vandkanten flød der rundt med fiskehoveder og indvolde lige neden for p-pladsen. Multen havde også fået en kærlig behandling. Ja den vejede i hvert fald stadig pænt tilSmile. Stedet bliver i øvrigt ofte brugt af hundeluftere og andre mennesker der gerne nyder en stille tur langs stranden. At man renser et par fisk i vandkanten kan vel gå an, men det der var simpelthen for klamt. Jeg forstår sgu næsten godt, de lodsejere der får lyst til at lukke af for naturen når de der tager ophold behandler den så respektløst. FøjAngryAngryAngry

Det lettede. Undskyld min galde og hvis i 6-7 UV jæger læser med, så burde i sgu tage jer sammen. Rens da jeres fisk derhjemme eller lad vær med at skyde, hvis ikke i vil bruge tiden til at gøre det ordentligt...

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
27-09-2011 23:28
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: En UV ØVer en...
Ja, det er da et sørgeligt syn med den multe - hvorfor skyde/fange den hvis man ikke vil tage den med hjem??HuhAngry

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
28-09-2011 08:30