Ny Auktion på Fiskevand.dk - nu til brug ;o)
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Ny Auktion på Fiskevand.dk - nu til brug ;o)
Auktionen er nu efter test fuldt funktionsdygtig.
Der vil komme lidt ekstra features med tiden, men det vil ikke påvirke noget - det bliver lavet og tilføjet i 'baggrunden' uden nogen kvaler Big Grin

Af allerede gode implementeret features kan der nævnes:

- Synlig profilvisning. Ens profil som bliver brugt på foraet er kædet sammen med de auktioner som man opretter.
- Feedback-system. Køber kan give sælger karakter efter afsluttet handel på en auktion.
- Budsystem med autobud. Kendt fra QXL og eBay, Fiskevand.dk benytter sig også af det såkaldte Proxy-bidding system, der gør at man blot skal byde det man som maksimum vil betale for en given vare på en auktion. Hvis ikke man bliver overbudt sørger systemet for at man vinder auktionen til den laveste pris muligt (sidste bud fra anden bruger + standard prisforøgelse).

Så håber folk vil støtte op om projektet og gøre brug af det Blush

Auktionen findes øverst i menuen, eller på direkte link: http://www.fiskevand.dk/auctions.php
Derfra kan der oprettes nye auktioner eller fra ens Bruger Kontrolpanel: http://www.fiskevand.dk/my_auctions.php

Med venlig hilsen
Stig
27-09-2011 23:43
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #2
RE: Ny Auktion på Fiskevand.dk - nu til brug ;o)
Fint - den skal nok blive populær Cool

Venligst Nikolai

28-09-2011 10:21
Holmeren

Besked: #3
Tommel-Op til den!

Kunne godt ske man kunne benytte den når der nu var noget der skulle sælges Big Grin
er det kun til fiskegrej, eller skal det bare være fiske-relateret ? dvs båd, motor, drev osv ?

Mvh
28-09-2011 10:47
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #4
(28-09-2011 10:47)Holmeren Skrev:  Tommel-Op til den!

Kunne godt ske man kunne benytte den når der nu var noget der skulle sælges Big Grin
er det kun til fiskegrej, eller skal det bare være fiske-relateret ? dvs båd, motor, drev osv ?

Mvh

Kategorierne er selvfølgelig lavet med henblik på hvad Fiskevand mest består af, men både, motor etc. må tilpasse sig under Andet kategorien Wink Så du skal være meget velkommen til at sætte det fiskegrej til salg du nu engang har lyst til.

Mvh
Stig
28-09-2011 10:54
Holmeren

Besked: #5
Det var nu ikke fordi jeg lige havde noget i tankerne, men mere for lige at få "reglerne" på plads både for mig selv, og så andre også lige kunne spotte hvad man nu må og ikke må Angel Udover det, syntes jeg det en kanon ide, og så er det et pisse godt forum det her Big Grin folk ved sgu alt Cool

Det ikke for sjov de to første bogstaver i mit efternavn er "HØ" ;)
28-09-2011 11:16
Allan Wermuth

Odense
Besked: #6
Fedt med den nye auktion, men jeg tror at der en lille fejl i systemet.

Jeg valgte og byde kr. 5,- på rullen med Orvis Mirage forfangsmateriale, men systemet registrerede budet som kr. 1,-

Spøjst, men så længe det ikke er den modsatte vej, så går det Big Grin

Du bør nok lige checke hvad der er sket.

mvh
Allan
28-09-2011 14:14
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #7
28-09-2011 14:20
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #8
(28-09-2011 14:14)Allan Wermuth Skrev:  Fedt med den nye auktion, men jeg tror at der en lille fejl i systemet.

Jeg valgte og byde kr. 5,- på rullen med Orvis Mirage forfangsmateriale, men systemet registrerede budet som kr. 1,-

Spøjst, men så længe det ikke er den modsatte vej, så går det Big Grin

Du bør nok lige checke hvad der er sket.

mvh
Allan

Hej Allan. Der er skam ingen fejl Wink Det er blot systemet der sørger for at du ender med at betale så lidt for en auktion som overhovedet muligt.

Det er et maksimumsbud du angiver, da ingen andre har budt står du naturligvis kun til at betale startprisen som er 1kr,- Det er samme budsystem som QXL og eBay gør brug af. Slut med at sidde og småbyde 1-5kr,- af gangen, indtast det absolutte maksbeløb du vil bruge på en auktion og så behøver du faktisk ikke byde mere. Smile

Mvh
Stig
28-09-2011 14:32
Allan Wermuth

Odense
Besked: #9
(28-09-2011 14:20)Jakob Hansen Skrev:  http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=3066

Se indlæg 7 Smile

Ok, nu forstår jeg hvad der skete, jeg blev lige lidt forvirret Big Grin

Tak for forklaringen.

mvh
Allan
28-09-2011 14:34
Allan Wermuth

Odense
Besked: #10
(28-09-2011 14:32)Stig Sörnsen Skrev:  Hej Allan. Der er skam ingen fejl Wink Det er blot systemet der sørger for at du ender med at betale så lidt for en auktion som overhovedet muligt.

Det er et maksimumsbud du angiver, da ingen andre har budt står du naturligvis kun til at betale startprisen som er 1kr,- Det er samme budsystem som QXL og eBay gør brug af. Slut med at sidde og småbyde 1-5kr,- af gangen, indtast det absolutte maksbeløb du vil bruge på en auktion og så behøver du faktisk ikke byde mere. Smile

Mvh
Stig

Ok, det er bare mig, der lige skal vænne mig til systemet.

mvh
Allan
28-09-2011 14:36
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #11
(28-09-2011 14:36)Allan Wermuth Skrev:  Ok, det er bare mig, der lige skal vænne mig til systemet.

mvh
Allan

Jeg lytter naturligvis til feedback Wink Lad os give auktionen en 14 dage - 1 måneds løbetid, så opretter jeg et emne hvor feedback er mere end velkommen og så laver vi auktionen endnu bedre Wink

Mvh
Stig
28-09-2011 14:56
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #12
Tak for den meget flotte opbakning af nye auktioner der er væltet ind Blush

Så mangler vi bare nogle bydelystne folk Big GrinTongue

Mvh
Stig
28-09-2011 16:53