Loop Colour Concept - fedeste model??
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Loop Colour Concept - fedeste model??
Efter en hyggelig samtale i går aftes - om blandt andet fluestængerAngel - har jeg ikke helt kunnet slippe tanken om Loops hæderkronede farveladeserie. Det var revolutionerende for mig og mit fluefiskeri da jeg købrte min første Loop Blueline på 9,3 fod og #7/8 - det var nok reelt starten på min fluefiskekarriere? Indtil da havde jeg altid vaklet mellem min Ron Thompson Montana #7/8 eller min Fenwick Black Nighthwak spinnestang når jeg skulle på kysten.

Jeg har været den glade ejer af blueline i modellerne 793 og 488 (er her stadig - nu med et graphite hjul:coolSmile. Yellowline i 597, 690 og 9132 samt Greyline i 796 og 8120 - allesammen fine stænger, som for visses vedkommende har været fornøjelige bekendtskaber Smile

Jeg har også fisket med Blackline 8124, som til prisen er en rigtigt dejlig 12 fodsstang! Smile

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke modeller i de enkelte colour-serier I syntes var noget særligt?

For mig står min gamle Yellowline 597 som en helt særlig stang - jeg brugte den med stor fornøjelse på kysten i et par år med et 12-13 grams skydehoved. Jeg har desværre solgt den, men det kunne være sjovt at få den i hånden igen efter et par år med kulfiberraketter fra Bainbridge?Blush Sammen med Greyline 8120 er det nok de fedeste colour concept stænger for mig Smile

Hvilke modeller husker I som noget særligt?

Mvh

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
06-10-2011 09:16
Adversering
Leif Chr.

Besked: #2
RE: Loop Colour Concept - fedeste model??
Hej Nikolai

Hjemme hos mig står stadig en Blackline 8124. Jeg har også haft er 14 fods som jeg solgte. Begge er fine stænger til en fornuftig pris.
Min fiskemakker havde igennem mange år en af de sorte i 790 (mener jeg) aldrig har jeg oplevet en stang kunne modstå så mange tæsk.

Loop har nu ikke helt glemt det med stærke farver
http://www.wellbanklochans.co.uk/acatalo...LOOP_.html

I Sverige i weekenden så jeg også en tohånds fra LTS som var helt sølvgrå, tror den hed Across men er ikke helt sikker og har ikke kunne finde noget billede på nettet.

Lidt mere nyt fra Loop
http://www.wellbanklochans.co.uk/acatalo..._LTS_.html

Mvh Leif
06-10-2011 13:43
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Jeg har haft en 7100 blackline jeg brugte ved bla. Karup å. Den var jeg glad for og fortryder jeg solgte den...
06-10-2011 15:48
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
Hej Nikolai

Jeg har prøvet mange af dem - og jeg synes, at Greyline 590 er en af de fedeste femmere der har været. Men i det hele taget var Greyline en rigtig god serie - ferskvands serien vel at mærke. Greyline Salt var nogle toptunge og pælestive stænger.
Til gengæld var flere af Greenline stængerne nogle fede kystpinde .. mener, at den jeg har fisket mest med hed 793 ..

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
06-10-2011 16:40
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
(06-10-2011 16:40)Martin Brøndum Skrev:  Hej Nikolai

Jeg har prøvet mange af dem - og jeg synes, at Greyline 590 er en af de fedeste femmere der har været. Men i det hele taget var Greyline en rigtig god serie - ferskvands serien vel at mærke. Greyline Salt var nogle toptunge og pælestive stænger.
Til gengæld var flere af Greenline stængerne nogle fede kystpinde .. mener, at den jeg har fisket mest med hed 793 ..

Min første otter var en Loop Blueline 9,3´ #7/8. Fin fin pind. Den blev brugt i blæsevejr på kysten og gjorde det ganske fint. Det var en meget harmonisk stang, med et fint reversed halfwells håndtag og en iøvrigt meget fin montering og ditto korkkvalitet.
Den blev solgt og en XP 8100 kom i stalden istedet. Den blev købt som en alltime allround til kystfiskeri i blæst, flyderingsfiskeri (jeg har stadig hverken pontonbåd ell. flydering Blush), geddefluefiskeri og havørredfiskeri i åen. Det var måske alligevel for stor en mundfuld for en stang og pludselig var en TCR 890 til salg. XP blev byttet ud til fordel for TCR og resten er historie.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
06-10-2011 17:00
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #6
(06-10-2011 13:43)Leif Christensen Skrev:  Hej Nikolai

Hjemme hos mig står stadig en Blackline 8124. Jeg har også haft er 14 fods som jeg solgte. Begge er fine stænger til en fornuftig pris.
Min fiskemakker havde igennem mange år en af de sorte i 790 (mener jeg) aldrig har jeg oplevet en stang kunne modstå så mange tæsk.

Loop har nu ikke helt glemt det med stærke farver
http://www.wellbanklochans.co.uk/acatalo...LOOP_.html

I Sverige i weekenden så jeg også en tohånds fra LTS som var helt sølvgrå, tror den hed Across men er ikke helt sikker og har ikke kunne finde noget billede på nettet.

hej Leif

ved du noget om de sidste stænger du linker til.
LTS superb der står ikke noget på deres hjemmeside.

hilsen Jan

Lidt mere nyt fra Loop
http://www.wellbanklochans.co.uk/acatalo..._LTS_.html

Mvh Leif

uanset om du tror du kan,eller du tror du ikke kan
så får du ret. Henry Ford
06-10-2011 21:10
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #7
(06-10-2011 13:43)Leif Christensen Skrev:  Hej Nikolai

Mvh Leif

Yup, den hed Across fra LTS feeeeeeed stang Cool

Billeder kan ses på http://www.looplts.no/ men der er ikke noget info desværre....

Mvh
Lasse, der har en greenline 8124 som fast let tohånds i skabet Cool

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
(Denne besked var sidst ændret: 06-10-2011 af 21:24 L.K..)
06-10-2011 21:22
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #8
(06-10-2011 21:22)karlsson Skrev:  Yup, den hed Across fra LTS feeeeeeed stang Cool

I aktion med en helvedes dygtig kaster ved håndtaget:

[Billede: index.php?app=core&module=attach..._id=127608]

Tellis Heart

Mvh
Lasse

06-10-2011 21:31
Leif Chr.

Besked: #9
Hej Jan

Jeg ved ikke noget om de stænger, men lidt mærkeligt at de kun laves i få bestemte størrelser. Det jeg fik øje på er at Superb er 3 delt og i de størrelser de kan fås i,vist er de samme som gode gamle Greyline. Er det kun mig der ser en sammenghæng???

(06-10-2011 21:22)karlsson Skrev:  Yup, den hed Across fra LTS feeeeeeed stang Cool

Billeder kan ses på http://www.looplts.no/ men der er ikke noget info desværre....

Mvh
Lasse, der har en greenline 8124 som fast let tohånds i skabet Cool

Den 15`CTS som vi også så i Gøteborg, var nu både pænere og virkede mere sprødAngel

Fik du kastet med dem???

Mvh Leif
06-10-2011 21:39
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #10
Hej Leif

Ja den var også fed, men der er kun lavet to special udgaver af den CTS så Wink

Desværre fik jeg ikke kastet med nogen af dem, fik kastet alt for lidt i den weekend Blush

Mvh
Lasse

06-10-2011 21:44
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(06-10-2011 23:58)Ole Bjørn Hansen Skrev:  En Green Line 8124-4 og ditto 793-4 har også været på rad i mit stangskab. Enig med Lasse: GL 8124 er en glimrende og sprød 2håndsstang med muskler i bunden! Wink 793'eren var sgu til gengæld en underlig slatten pind med en tam Orvis ZG-agtig aktion, der ikke var til noget, når musikken spillede på kysten... Angel Begge er væk nu. Angel

Venligst,

Ole

Den der Green Line 793-4 fiskede min makker med. Jeg er meget enig med dig, Ole - en tam splatterstang. Både han og jeg foretrak klart min HM2 saltwater 9'3 #7. Testen var ved Skals Å, og ikke på kysten, så det var ikke fordi der blev tyret til. Han købte senere en LPXe #6, og har så vidt vides ikke rørt Loopen siden. Ved en lejlighed knækkede den også pludselig uden påviselig grund - men det gjorde de jo dengang Wink

Jeg mindes Loopens aktion som meget anderledes end f.eks. aktionen i en TCX.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
07-10-2011 00:48
Morten Jepsen

Nyborg
Besked: #12
Jeg hægter mig lige på denne tråd.

Findes der noget beskrivelse af disse stænger ?

Jeg har lige set en "Black line" til salg på 123, og har for nylig prøvet en "Grey line", nu kunne jeg godt tænke mig at studere lidt nærmere om de forskellige stænger, desværre gav min søgning ikke rigtig noget bedre resultat end denne tråd, men så er det jo heldigt at det vrimler med vidende og hjælpsomme medlemmer herinde Shy

/Morten
13-11-2013 22:45