VARMT undertøj til en kuldeskær kryster!
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
VARMT undertøj til en kuldeskær kryster!
Pænt godaften i stuerne.

Nu hvor den kolde tid nærmer sig og jeg går og glæder mig til Fyns turen i starten af november, kom jeg i tanke om at jeg mangler noget ordentligt underbeklædning.

Jeg har et par neopren waders i 4mm neopren.
Jeg bruger bare sådan noget billigt skiundertøj købt i Føtex men husker tydeligt hvordan det var i vinters og skal jeg overleve en hel weekend udendørs iført mine waders, så skal der sgu noget ordentligt beklædning til Big Grin

Men jeg er også en fattigrøv for tiden så det må gerne være økonomisk venligt mod min pengepung Blush

Har I tips og råd til hvordan jeg bliver VARMT klædt på til vinter? Ligeledes sokker, jeg fryser næsten altid tæerne Undecided

På forhånd mange tak
06-10-2011 20:09
Adversering
Frank

Odder
Besked: #2
RE: VARMT undertøj til en kuldeskær kryster!
Uld:Det kradser af H til. Kig efter noget som er merino uld det kradser ikke
smart wool det koster kassen.Kig eksp på militær overskuds lager der er merinould i deres.
altså det fra på denne side af 2 verdens krig.
Føtex/bilka har haft noget af deres ski undertøj hvor der også er merino uld i.Bare til en 3del af hvad smart wool koster
06-10-2011 20:12
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Smartwool alt andet er spild af penge Exclamation
06-10-2011 20:15
LCB

Besked: #4
Hej Stig!

Skiundertøj er der sjældent meget varme i - det er svedtransporterende og det er undertøjets vigtigste funktions. Uden på undertøjet skal du have noget med varme i. Frank anbefaler uld, og det er også noget af det bedste og varmeste man kan finde, men det er ofte temmelig dyrt.

Fleece er også godt, især de første måneder og jo tykkere jo bedre. Dyr fleece er ikke bedre end billig fleece, men holder meget længere! Sådan noget som Helly Hansen fiberpels er rigtigt varmt og holder længe, men der er ikke så meget street credit i det som i et sæt Simms Big Grin

Er det rigtigt koldt kan man supplere med et par bukser i PowerStretch fleece, mellem underhylerne og fiberpelsen/fleecebuksen - det giver meget!

Bibs ("overalls") i fleece er et godt valg, da de sikrer at man ikke skiller på midten.

Lars

PS - samme princip gælder for fødderne: Tynde, svedtransporterende sokker inderst, og herover et eller to par sokker. På fødder er uld konge - jeg synes det varmer langt bedre og mere end fleecesokker, og gode uldsokker behøver ikke være dyre! Mine er gratis, for dem strikker min mor :-)
06-10-2011 20:19
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #5
Hej Stig
Disse sokker er super
06-10-2011 20:29
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Mange tak for de gode svar! Smile

Jeg har et par SmartWool skistrømper som jeg er meget glade for (godt nok købt i forbindelse med skiferie Wink).
Er det her et godt tilbud? http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=14095

Det er ikke så slemt med overkroppen, der har jeg noget fleece der fint giver varmen.
Et par gode tykke uldsokker ud over SmartWool skistrømper er også en god ide?

Mvh
Stig
06-10-2011 20:37
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
Hehe.
Det er sjovt vi skal have den hvert år når tiden nærmer sig Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Det virker som om i aldrig lytter.WinkWinkWinkWink

http://www.fourthelement.com/dry_arctic.php

/Allan

http://www.customflies.dk
06-10-2011 20:39
Adversering
Brian Rasmussen

Brønshøj
Besked: #8
Hej med jer!

Bare til orientering så er smartwool's lightweight udgave på bud hos Go-fishing - står meget i samme situation og har lige bestilt et par. Mener de er sat ned til kr. 349,-.

Mvh
Brian
06-10-2011 21:58
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #9
Hej Stig

Jeg bruger Aklima undertøj, smartwool strømper og en fleece-bib - det virker Cool
Generelt er det et godt råd, at frekventere et velassorteret byggemarked (sådan et, der også handler med håndværkere!) - der koster fleece/uld/fiberpels en brøkdel af, hvad det koster i grej-forretningerne - og en moderne tømrer går ikke rundt og fryser om vinteren Angel

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
06-10-2011 22:04
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #10
(06-10-2011 22:04)Martin Brøndum Skrev:  Hej Stig

Jeg bruger Aklima undertøj, smartwool strømper og en fleece-bib - det virker Cool
Generelt er det et godt råd, at frekventere et velassorteret byggemarked (sådan et, der også handler med håndværkere!) - der koster fleece/uld/fiberpels en brøkdel af, hvad det koster i grej-forretningerne - og en moderne tømrer går ikke rundt og fryser om vinteren Angel

Det gør en dykker heller ikke med fourth element CoolCoolCoolCool

/Allan

http://www.customflies.dk
06-10-2011 22:08
Thorsen

Århus C
Besked: #11
Hej Stig

Hold øje med varehusenes kataloger de næste par uger. De har ofte Merino uld-undertøj til rimelige penge. 300kr for et set har jeg set det til.

Dyrt fleece tøj er absolut ikke en nødvendighed, men det kan til gengæld være mere behageligt at gå og tykkelsen er tyndere i forhold til den billige tykke med samme isoleringsevne.

Når det er koldt bruger jeg en Smartwool Hiking Liner crew inderst og en Smartwool sokker Hunter Extra Heavy yderst. Har sjældent kolde tær, men de lugter lidtSmile

En god hue kommer du i øvrigt langt med. Fleece med windstop er det jeg bruger.

Jeg har i øvrigt fået syet mig en fleecepose til at putte ind i soveposen og den er så lækker til brug i det kolde vejr. Prisen er 100 kr, hvis du selv kan sy den.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
06-10-2011 22:15
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #12
(06-10-2011 20:37)Stig Sörnsen Skrev:  Mange tak for de gode svar! Smile

Jeg har et par SmartWool skistrømper som jeg er meget glade for (godt nok købt i forbindelse med skiferie Wink).
Er det her et godt tilbud? http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=14095

Det er ikke så slemt med overkroppen, der har jeg noget fleece der fint giver varmen.
Et par gode tykke uldsokker ud over SmartWool skistrømper er også en god ide?

Mvh
Stig

Jeg synes, at det er et ok tilbud, og hvis du scroller lidt ned på linket, så er der et par scierrabibs på tilbud også. Det er tilsammen et "lunt tilbud".

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
07-10-2011 00:17