LOON DEEP SOFT WEIGHT
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
LOON DEEP SOFT WEIGHT
Nogen der har erfaring med dette produkt? Bliver klumpen siddende på linen eller glider ned?

http://www.loonoutdoors.com/deep-soft-weight.html

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 19-10-2011 af 12:40 Nikolai R..)
19-10-2011 08:50
Adversering
LCB

Besked: #2
RE: LOON DEEP SOFT WEIGHT
Hej Nikolaj

Det er et udmærket produkt, hvor man dog på regne med at miste en klump i ny og næ. Hvis du vil være sikker på det ikke glider op og ned, så skal det sættes omkring en knude.

Jeg bruger hellere et splithagl, men jeg har også et lignende produkt til nødsituationer. Til at begynde med vil jeg dog helst have at fluen selv har den rigtige vægt, men det er også situationer og teknikker, hvor splithagl/softweight er den rigtige løsning.

Lars
19-10-2011 13:19
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #3
(19-10-2011 13:19)LCB Skrev:  Hej Nikolaj

Det er et udmærket produkt, hvor man dog på regne med at miste en klump i ny og næ. Hvis du vil være sikker på det ikke glider op og ned, så skal det sættes omkring en knude.

Jeg bruger hellere et splithagl, men jeg har også et lignende produkt til nødsituationer. Til at begynde med vil jeg dog helst have at fluen selv har den rigtige vægt, men det er også situationer og teknikker, hvor splithagl/softweight er den rigtige løsning.

Lars

Ja, der kan spares nogle flueskift undervejs, hvis man kan nøjes med at smide sådan en klump på, hvor der skal fiskes rigtig dybt for en stund for at pille den af igen efterfølgende Angel Studsede lidt over, at Loon på deres hjemmeside skriver, at det kan genbruges og at det skal i vand for at hærde??? Kan det genbruges, når det først er hærdet?

Tak for svarSmile

Venligst Nikolai

19-10-2011 13:30
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #4
Hvis det er som andet soft weight så sker der det at det bliver hårdt når vandet køler det ned. Når det skal af igen, varmer man det bare op mellem fingrene og så bliver det blødt igen. Men jeg kender ikke det aktuelle produkt.

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
19-10-2011 14:32
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #5
(19-10-2011 14:32)PeterMulbjerg Skrev:  Hvis det er som andet soft weight så sker der det at det bliver hårdt når vandet køler det ned. Når det skal af igen, varmer man det bare op mellem fingrene og så bliver det blødt igen. Men jeg kender ikke det aktuelle produkt.

Nu har jeg bestilt sådan en lille bøtte. Nu må vi se om det dur. Kunne lige så godt smide lidt ekstra oven i, der ikke kan handles på disse kanter, når man skal smide en 50'er i fragt hos Korsholm Blush

Venligst Nikolai

19-10-2011 14:49