problemer med hårvinger?
LCB

Besked: #1
RE: problemer med hårvinger?
Og husk at 5 stramme tørn holder bedre end 15 knap så stramme - og 5 stramme tørn holder også bedre en 15 stramme tørn!!!

For mange tørn over samme punkt resulterer bare i at tråden begynder at skride, og så holder det ingenting alligevel!

Lars
23-10-2011 20:34
Adversering
LCB

Besked: #2
HEY - hvor da dælen er min post, som er et svar på #2 endt med at blive til #1???
Jeg må være blevet til en computer-geni. Nej vent, det må være den seneste opdatering af Mac OS Lion, det bare betyder at jeg er vigtigst til enhver tid Big Grin.

OK, spøg til side - HJÆLP, Stig :-)
23-10-2011 20:58
blackbart

Besked: #3
problemer med hårvinger?
hej
jeg har lidt problemer med at mine vinger af polarræv bare falder af efter at have brugt fluerne et par gange, jeg forsegler bare med lak, har godt nok fået skaffet noget sekundlim som jeg er begyndt at sikre med også, er det nok? eller er der en typisk begynder fejl man laver med sådan nogle vinger?
24-10-2011 04:00
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
(24-10-2011 04:00)blackbart Skrev:  hej
jeg har lidt problemer med at mine vinger af polarræv bare falder af efter at have brugt fluerne et par gange, jeg forsegler bare med lak, har godt nok fået skaffet noget sekundlim som jeg er begyndt at sikre med også, er det nok? eller er der en typisk begynder fejl man laver med sådan nogle vinger?

Typisk er det fordi man ikke binder stramt nok.

Tjek evt. ulf sils Laxflugor med liv, der kan man tydeligt se hvor stramt han binder hårvingen ind.
voks på bindetråden kan også være med til at holde lidt på vingen.
Alternativt kan du, når du afslutter fluen, "dubbe" lidt sekundlim på bindetråden og så tørne den et par gange, så trænger der lidt sekundlim ned igennen tråd og materiale og sikre det.

/Allan

http://www.customflies.dk
24-10-2011 04:12
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
(24-10-2011 04:00)blackbart Skrev:  hej

Måske binder du for tykt et bundt på ad gangen. Rævehår plejer ellers ikke at "falde af". Brug Allans råd og hvis vingen skal være fyldig, så deler du den op i flere bundter!

Stram tråd!

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
24-10-2011 04:28
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #6
Det er også vigtigt at "sprede" hårene lidt, over krogen, så du ikke binder bundet for snævert! Det bevirker nemligt oftest at hårene ryger ud og her hjælper hverken lim eller lak Sad

Mvh Stefan Skovbo
24-10-2011 23:27