Stjerner:
  • 2 stemmer - 4.5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sort laksezonker med gummiben
LCB

Besked: #1
Sort laksezonker med gummiben
Tjah, jeg har ikke noget navn til den, men i denne version er der vel i bund og grund tale om en variant over Red Butt, da fluen har netop det - en rød butt. Den kan med fordel og succes varieres med chartreuse butt og chartreuse disc foran.

Tråd: Sort UNI 8/0.
Rør: Sort FutureFly yderst og inderst, inderste rør kan med fordel vælges i anden farve.
Butt: Orange Mini FlatBraid.
Ben: Orange gummiben (vælges i samme farve som butt).
Krop: Salmon Supreme Dub i farven Rainbow Black.
Hackle: Sort indfarvet fasan rumpefjer.
Vinge: Sort indfarvet bisamrotte, taperet. Herunder Gliss 'n' Glow flash i pearl, rød og blå. Over vingen flerfarvet LureFlash.
Ben: Orange gummiben.
Fronthackle: Sort indfarvet høne.
Hoved: FutureFly disc i orange (eller farve efter butt).

Materialerne er listet i den rækkefølge de bindes ind. Der er ikke noget hekseri ved bindeteknikken.

Fluen er min absolutte favorit (i flere farvevarianter) til laks og havørred i strømvand herhjemme, og jeg har dem i længder fra 3cm til 15cm. De mindste bindes med vinge af egern, de lidt større med vinge af mink, de mellem store (som denne) med vinge af bisam og de største med vinge af opossum. Kan med stor succes også bindes med vinge af CraftFur, som jeg også holder meget af at bruge.

Lars
23-10-2011 20:45
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #2
RE: Sort laksezonker med gummiben
lækker, lækker flue!

Keep them coming Cool
24-10-2011 09:28
Leif Chr.

Besked: #3
Hej Lars

Flot flue .Det er den gule nu ogsåWink

Mvh Leif
24-10-2011 09:40
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #4
(23-10-2011 20:45)LCB Skrev:  Tjah, jeg har ikke noget navn til den, men i denne version er der vel i bund og grund tale om en variant over Red Butt, da fluen har netop det - en rød butt. Den kan med fordel og succes varieres med chartreuse butt og chartreuse disc foran.

Tråd: Sort UNI 8/0.
Rør: Sort FutureFly yderst og inderst, inderste rør kan med fordel vælges i anden farve.
Butt: Orange Mini FlatBraid.
Ben: Orange gummiben (vælges i samme farve som butt).
Krop: Salmon Supreme Dub i farven Rainbow Black.
Hackle: Sort indfarvet fasan rumpefjer.
Vinge: Sort indfarvet bisamrotte, taperet. Herunder Gliss 'n' Glow flash i pearl, rød og blå. Over vingen flerfarvet LureFlash.
Ben: Orange gummiben.
Fronthackle: Sort indfarvet høne.
Hoved: FutureFly disc i orange (eller farve efter butt).

Materialerne er listet i den rækkefølge de bindes ind. Der er ikke noget hekseri ved bindeteknikken.

Fluen er min absolutte favorit (i flere farvevarianter) til laks og havørred i strømvand herhjemme, og jeg har dem i længder fra 3cm til 15cm. De mindste bindes med vinge af egern, de lidt større med vinge af mink, de mellem store (som denne) med vinge af bisam og de største med vinge af opossum. Kan med stor succes også bindes med vinge af CraftFur, som jeg også holder meget af at bruge.

Lars

Hej Lars

Det er jo laksefluernes Ford T, du har gang i "“People can have the Model T in any color – so long as it’s black"

Fin flue.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
24-10-2011 09:53
LCB

Besked: #5
Ja, sådan er det - alle farver er gode, bare de er sorte Smile

Lars
24-10-2011 13:43
LCB

Besked: #6
Og her er den fra en anden vinkel, med en Green Butt-variant i baggrunden.

Lars
24-10-2011 17:39
Rasmus Bech

Randers
Besked: #7
Rigtig rigtig flot flue Lars Smile

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
24-10-2011 17:41
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
Cool Må hellere få bundet en håndfuld af de sorte bæster til den kommende sæson.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
24-10-2011 17:51