Hvordan vendes bremsen på Sage 3500D
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
Hvordan vendes bremsen på Sage 3500D
Jeg havde ellers forsvoret at jeg ikke skulle til at fiske tohånds igen. Men når nu en venlig sjæl tilbyder et fint fluehjul l i bytte for mit Force 3XLT, så er det jo lige den slags bytte jeg er med på. Altså bytte grej, som er i overskud til andet grej, som åbner nye horisonter for eventyr.
Med andre ord så har jeg byttet mig til et Sage 3500D et hjul som skal bruges på en #10 stang efter Tarpon og gedder ell. på en 12-15 fods tohåndsstang. Da jeg hverken ejer en #10 enhånds eller en tohånds, så er der åbnet for drømme om både blanke laks, kæmpestore sild og lange grønne naphanse. Men før jeg når der til skal jeg skal jeg have vendt hjulet fra højre til venstreindspinning.

Er der måske nogen, der ved hvordan det gøres?

Er der nogen på FV, der har erfaringer med hjulet? Godt som skidt Angel

God aften

Jan

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 24-10-2011 af 22:39 Jan Fensten.)
24-10-2011 22:06
Adversering
Saltflyfish

Besked: #2
RE: Hvordan vendes bremsen på Sage 3500D
Hej Jan

Jeg har ingen erfaring med hjulet, men for nogle år siden læste jeg på et amerikansk forum, at du "skal"(" " da det vis også kan gøres uden) bruge et specielt værktøj for at komme ind til lejet, så du kan vende det.

Skal se om jeg kan finde tråden.

Mvh
Christian
24-10-2011 22:33
mads århus

Århus
Besked: #3
Hej Jan

Det kræver hvist et special værktøj at åbne bremse huset, men jeg har selv haft held ved at bruge en lille skrutrækker, der er 2 små huller ved siden af gevindet hvor man spænder spolen på,
Tag skrutrækkeren og stik i et af de små huller, pres den forsigtigt ned til den ikke kan komme længere, drej derefter hele bremse huset rundt med skrutrækkeren i hullet til du rammer et lille hul inde i bremsesystemet, derefter kan du dreje bremse huset af, det kræver en del omgange.
Når du er inde i bremsen er det bare at vende.

Håber du forstår den lidt kringlede forklaring.

Mvh Mads
(Denne besked var sidst ændret: 24-10-2011 af 22:39 mads århus.)
24-10-2011 22:38
Saltflyfish

Besked: #4
24-10-2011 22:43
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Hej Jan

Tillykke med hjuletSmile

Jeg har haft mit hjul med til Mandalselven i år og fiskede udelukkende med det på stangen. Det fungerer helt perfekt (også med stor laks påBig Grin). Der er masser af linekapacitet på hjulet og jeg har en snigende fornemmelse af, at mit hjul på sigt skal over på en (kommendeAngel) 14 fods laksestang - indtil videre har den siddet på min TCX 7126-4 - men måske skal den have lov til at lege med en TCX 9140-4??Cool

Efter min mening går design, funktionalitet og feeling op i en højere enhed med dette hjul - og med de øvrige 3000D hjul fra SAGE. Jeg har et 3400D på min switch og et 3300D på min enhåndssekser til Lilleåen.

Jeg vil dog ikke kloge mig på hvordan bremsen vendes???Blush

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
25-10-2011 18:25
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #6
(25-10-2011 18:25)Nikolai Kaad Skrev:  Hej Jan

Tillykke med hjuletSmile
Tak

Citér:Efter min mening går design, funktionalitet og feeling op i en højere enhed med dette hjul - og med de øvrige 3000D hjul fra SAGE. Jeg har et 3400D på min switch og et 3300D på min enhåndssekser til Lilleåen.

Mvh

Nikolai

Nu har Waterworks vist også haft en finger med i spillet ift. Sage Drag Series.

Hjulet er lidt tungt, men da det skal bruges på en tohåndspind går det nok.

Det virker til at være et vanvittigt stærkt hjul med en bremse, der stopper hvad som helst Cool
Når bremsen er spændt på klik 10, skal der virkeligt tages ved for at trække line af hjulet Angel

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 25-10-2011 af 21:07 Jan Fensten.)
25-10-2011 19:19
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
(25-10-2011 19:19)Jan Fensten Skrev:  Hjulet er lidt tungt, men da det skal bruges på en tohåndspind går det nok.

Det virker til at være et vanvittigt stærkt hjul med en bremse, der stopper hvad som helst Cool
Når bremsen er spændt på klik 10, skal der virkeligt tages ved for at trække line af hjulet Angel

Helt enig - og derfor tænker jeg også at det vil sidde som Hans i Grethe på en 14 fods stang, hvor det burde balancere stangen rigtigt godt.

...og ja, det er virkelig et heavy duty hjulCool

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
26-10-2011 22:13
Adversering