Erfaringer med Brodin landing nets?
JesperVangMøller

Besked: #1
Erfaringer med Brodin landing nets?
Hej,

Jeg har i mange år fisket uden landingsnet og kun brugt et semi-smart foldenet, når jeg var på fjeldet, men i år oplevede jeg på et par fisk at nettet skar sig ind i finnen på en fisk, så nu vil jeg have mig et mere skånsomt net.

Umiddelbart er jeg faldet over Brodin´s net og overvejer lige nu om den kombinerede jule- og fødselsdagsgave til mig selv skal være deres "Trout" eller "Cutthroat"-udgave fra Pro-serien og vil derfor høre om der er nogen her på forum der har erfaringer med disse to net, alternativt med Brodin net?

Jeg regner med at nettet skal bruges på ørreder op til ca. 60 cm (ja, jeg har fundet en fantastisk elv i det nordlige skandinavien!), så umiddelbart vil jeg tro at det er Cutthroat-udgaven jeg skal gå efter?

Eller kan I tipse om andre mærker, som I har gode erfaringer med (og de må gerne være lidt kønne at se på Blush)

På forhånd tak

Jesper Møller
26-10-2011 11:51
Adversering
Allan Wermuth

Odense
Besked: #2
RE: Erfaringer med Brodin landing nets?
Jeg har haft både Fisknät og Brodin, og Brodin er klart og foretrække, idet de er væsentlig lettere og pænere forarbejdet.

Jeg kan klart anbefale Brodin net, og du bør måske overveje og købe et med Ghost-net (gumminet), som ikke så nemt kommer til og lugte, og så sætter fluen sig heller ikke så nemt i netmaskerne.

mvh
Allan
26-10-2011 12:32
JesperVangMøller

Besked: #3
Tak for dine observationer.

Jeg har luret på deres ghost-net og det er muligt de er praktiske, men jeg får næsten kramper af at se hvor grimme de er Wink

Jeg kan godt se det praktiske i dem, men jeg synes lidt de spolerer hele idéen i at have en fin træramme. Det er dog muligt jeg vælger sådan et net alligevel - jeg har i hvert fald på fornemmelsen at det er endnu mere skånsomt, men ved det ikke.
Om ikke andet kan jeg jo prøve at farve det med en sprittusch - muligheden for et skrig-grønt eller pinkt-farvet net lokker jo, hehe.

Jesper Møller
26-10-2011 12:42
Allan Wermuth

Odense
Besked: #4
Efter sidste tur til Slovenien, hvor vi efterfølgende kører 14 timer hjem i bil, så kan der godt brede sig en sær "duft" i bilen fra fiskenettet ....... og det var ellers blevet skyllet grundigt Angel

Duften fra netmaskerne forsvandt først efter jeg havde vasket det grundigt i sulfo 2-3 gange med grundig skylning.

Men du har da ret i, at de traditionelle knudeløse net ser pænere ud.

mvh
Allan
29-10-2011 08:59