Godt igang - Håber jeg da
Danni-Hansen

Besked: #1
Godt igang - Håber jeg da
Hej folkens.

Ville bare sige at jeg endelige har fået min første fluestang, en Ron Thompson TravelForce 6/7 med et Okuma AirFrame 4/6 (mener jeg?), med en lidt begynder flueline på, som er gul og til at se + en sinking poly leader (Regner med at købe nogle blandet senere)

Jeg har også så lige købt 100 ass. Fluer på nettet Smile Så glæder mig til at komme lidt igang med fluefiskeri, og håber da på det bider mig Big Grin

Har også været ude og øve mig lidt i de gamles have (Den er lige de rette mål til at man kan øve sig).

Jeg har dog et spørgsmål, er der nogen Mønbo'er/Falstringe her inde som eventuelt kunne tænke sig at fiske lidt til næste år? For jeg kan vel dårligt nok nå at fiske med stangen i år?

Jeg kunne også godt tænke mig hvis der er nogen der har en video omkring hvordan jeg binder en flue fast til den poly leader+hvordan man binder poly'en til linen? Og gerne flere video'er omkring hvordan man øver sig, mv.

Med Glædelige Hilsner:
Danni Hansen.
28-10-2011 17:35
Adversering
Frank

Odder
Besked: #2
RE: Godt igang - Håber jeg da
Du skal ikke binde fluen fast i poly leaderen
Det kan godt drille med at få kastet til at køre med en poly leader på.
Drop den til at starte på.
Det vigtigste er en ordenlig flue line så det er nok det næste du skal kigge efter.
Normalt Bag line inderst-flue line eller skyde line samt skyde hoved hvis det er det du fisker med- hvis du vilo have poly leader på er det her du sætter den på-forfang gerne taperet
ikke lang hvis du har polyleader på ellers en stang længde til 2.
Den største tjeneste du kan gøre dig selv er et kaste kursus.Så får du noget ud af det med det samme og slipper for at skaffe dig af med de selvlærte dårlie vaner"fejl"
Frank
28-10-2011 19:22
Danni-Hansen

Besked: #3
(28-10-2011 19:22)Frank Skrev:  Den største tjeneste du kan gøre dig selv er et kaste kursus.Så får du noget ud af det med det samme og slipper for at skaffe dig af med de selvlærte dårlie vaner"fejl"
Frank

Jeg kan godt li' idé'en om et kaste kursus, meeeeeeeen, det koster jo kassen?
Har forsøgt at finde nogen her nede på Møn/Falster som kunne undervise, dog uden held.. Har ellers googlet i en times tid nu..
28-10-2011 21:05
Frank

Odder
Besked: #4
se om der ikke er en fffd afd i nærheden som holder et kaste kursus
det kræver dog at du melder dig ind.
det koster kun 250kr for et år hvor du får blade og en hel del tilbud bla kaste instruktion.
http://www.fffd.dk
der kan du læse om medlems fordele osv
kan også være at du kan finde en venlig sjæl som vil hjælpe dig på vej. prøv event at spørge i en lystfiske forening
eller måske du en dag skal til københavn der er der da en kaste forening mener at flere af deltagerne her fra fiske vand er medlemmer der.
Det er en helt enorm stor fordel at få begyndt rigtigt.
held og lykke med at komme i gang med flue fiskeriet

Frank
(Denne besked var sidst ændret: 28-10-2011 af 21:29 Frank.)
28-10-2011 21:20
Danni-Hansen

Besked: #5
Hej Frank.

Jeg må se om jeg ikke kan finde en venlig sjæl her nede, for det er lidt svært for mig at rejse længere væk end Lolland/Falster/Møn.

Mht. Line, så kan jeg se der sidder noget rød line aller inderst (Går ud fra det er baglinen), det er der ikke sååå meget af, men, så kommer den gule line (Som jeg tror er flue linen), som der sidder noget gennemsigtigt loop i enden på.. Er det mon rigtigt?

Mvh. Danni.
(Denne besked var sidst ændret: 28-10-2011 af 21:57 Danni-Hansen.)
28-10-2011 21:57
Frank

Odder
Besked: #6
Det lyder rigtig nok
prøv at gå på biblioteket og se bogen godt igang med fluefiskeri af Niels Vestergaard
den forklar alt med tegninger.Lidt gammel men en fin bog til at sætte sig ind i det meste
Frank
28-10-2011 23:45
Danni-Hansen

Besked: #7
Interessant, det må jeg lige kigge på.

Tak for hjælpen Frank.
Mvh. Danni.
29-10-2011 21:36
Adversering
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #8
Hej Danni

Jeg går på uni i Nykøbing F, kommer dog fra københavn. Men vi kan da sagtens mødes i eftermiddag på falster og gennemgå grejet og det basale i fluekastet. Men vil dog stadig anbefale et kursus. Men kan godt forstå, hvis du ikke lige har pengene til et. Hvis du har en bil, så kunne vi evt. smut en tur på kysten. Ved selvfølgelig ikke hvor godt du kender området, men jeg kender da også et par rigtig fede pladser hvis er.

Håber at det kan være en hjælp. Gi' lyd hvis det har interesse.

MVH Emil

Mail: e.labeet@gmail.com
30-10-2011 11:47
Danni-Hansen

Besked: #9
Hej Emil.

Jeg har sendt dig en email Smile

Mvh. Danni.
30-10-2011 19:00