ny WF line til TFO BVK
Soendergaard

Besked: #1
ny WF line til TFO BVK
Hey.
- igår fik jeg min nye TFO BVK #7 hjem Smile og sikke en lækker stang! men nu skal min gamle line sgu også på pension og en ny god wf line skal på som passer til stangen. Det skal være en flydeline, og bruges til kystfiskeri. Kom med jeres bud? eventuelt erfaringer med hvad i bruger på en bvk?

Med venlig hilsen
Søndergaard
(Denne besked var sidst ændret: 03-11-2011 af 00:01 Soendergaard.)
01-11-2011 09:18
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #2
RE: ny WF line til TFO BVK
(01-11-2011 09:18)Soendergaard Skrev:  Hej.
Det skal lige siges at jeg er ny her på forummet, og dette er min første post Smile Har kigget en del i de forskellige debatter - tak for virkelig mange gode indlæg!
ps. er først for nyligt begyndt at fiske med flue igen, efter 7-8 års pause.

og nu til mit spørgsmål:
- igår fik jeg min nye TFO BVK #7 hjem Smile og sikke en lækker stang! men nu skal min gamle line sgu også på pension og en ny god wf line skal på som passer til stangen. Det skal være en flydeline, og bruges til kystfiskeri. Kom med jeres bud? eventuelt erfaringer med hvad i bruger på en bvk?

Med venlig hilsen
Søndergaard
Hvis det skal være en wf og du kun vil ofre en line, burde du overveje en Guideline Coastal. Det er ikke en flydeline, men en meget langsomt synkende line Wink

Venligst Nikolai

01-11-2011 09:24
123

Besked: #3
(01-11-2011 09:18)Soendergaard Skrev:  Kom med jeres bud? eventuelt erfaringer med hvad i bruger på en bvk?

Jeg har brugt en Skærra HMT WF#6 på en BVK 906 og det spillede som Hans i Grethe. Tror ligeledes en 7'er ville passe til din stang. Lystfisk.dk sælger dem til 399kr.
01-11-2011 10:17
Soendergaard

Besked: #4
har godt selv haft et godt øje til Guideline Coastal. Er der færdige loop for enden af guidline coastal som der er på scierra'en`?
Med hensyn til scierra hmt er jeg itvivl om klumpen ikke er for let?
hmm.. det sgu svært før man står med linerne på stangen.
Tak for svar
01-11-2011 18:25
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #5
(01-11-2011 18:25)Soendergaard Skrev:  har godt selv haft et godt øje til Guideline Coastal. Er der færdige loop for enden af guidline coastal som der er på scierra'en`?
Med hensyn til scierra hmt er jeg itvivl om klumpen ikke er for let?
hmm.. det sgu svært før man står med linerne på stangen.
Tak for svar

Du går ikke galt i byen med en coastal og får butikken til at lave løkkerne Wink

Venligst Nikolai

01-11-2011 18:28
JTHL

Aalborg
Besked: #6
Jeg ville normalt også anbefale Coastal slow int. linen, men lige ved en BVK, så syntes jeg måske at de 17gr. som Coastal linen vejer, er for meget til stangen. Jeg ville måske gå et gram ned og vælge en anden line.

Det er mine erfaringer fra en BVK #8'er, hvor vi prøvede med en 19gr. Coastal int. slow.

Men det er som sagt smag og behag, så ta stangen med hen til din grej pusher og prøv nogle forskellige liner, så du ikke går hen og køber noget i blinde, som du så fortryder.

Med venlig hilsen
Jan
01-11-2011 19:16
Mads Petersen

Århus
Besked: #7
Jeg har købt mig en BVK #6 i den forventning at jeg kunne bruge min Loop evotec 85. (Klump på 8,5 m og 15,5 gr.). Det gjorde jeg på baggrund af denne tråd:
http://www.kystfluefiskeren.dk/kystflue-...ejere.html

Evotec 85 har kastet godt på min Scierra Avalance #6 og på min meget gamle Fly Max #7/8. Dog har jeg måtte erfarer at vægten fra et skydehoved ikke bare lige kan overføreres til en helline. ( det line som er efter klumpen på hellinen, vejer mere end skydelinen... det giver jo fint mening bagefter Smile)
Jeg kan godt kaste med den og den kaster fint lang, men kan ikke presse den så meget som jeg gerne ville uden at det bliver slatten.
Her i weekenden giver jeg den et forsøg med et 15 gr. skydehoved og en opti stream.

Member of TBMM
01-11-2011 19:37
Adversering
Janus H.

Djursland
Besked: #8
Der gik lige ged i mit indlæg da jeg prøvede at redigere, men prøver igen.

Mads jeg synes ellers det spiller max med den line (selvom den er lidt tung), 1-2 blindkast og så afsted, hehe. Jeg er sikker på at den stang kaster super med et 15 grams skydehoved!

Loop Evotec 85 er ihvertfald en super letkastet line, meget bedre end de andre kortklumpede liner jeg har prøvet.

Guideline coastal vil jeg ikke anbefale, den bryder jeg mig ikke om.
(Denne besked var sidst ændret: 01-11-2011 af 22:15 Janus H..)
01-11-2011 19:42