Stjerner:
  • 3 stemmer - 4 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gert.
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
Gert.
Fluen er lavet med henblik på regnbuerørred på Vestsjælland.
Ofte patruljerer de undslupne regnbuer tæt på land inden for første revle.
Tit er de at finde helt inde i blære tangen 0,5-2 meter fra land.

Derfor har jeg før oplevet at skulle bruge en flue der svævede højt i vandet for at kunne præsentere fluen foran regnbuerne.

Fiskeriet er dødspændende når man på knæ sniger sig ind på dem og man 4 meter oppe af stranden ligger fluen ud på 25cm vand efter regnbuerne.

Mønstret er SUPER nemt at binde og det er måske ikke den smukkeste flue i æsken men jeg er ikke i tvivl om den er super effektiv, krogstørrelse og farve kan varieres så det kun er fantasien der sætter grænser for fluen.

Mit mønster:
Krog: TMC 811S
Krop: Futurefly signature dubbing Autum Green og Red Fox
Hackle: Polar chenille.

Start med at binde polar chenille ind i krogbøjning, lav dubbing løkke med dubbing og twist. Tørn dubbing til krogøjet og bind ned.
Tørn nu polar chenillen "palmerstyle" til krogøje, bind ned og afslut med whipfinish.
Fluen børstes lidt så dubbing blander sig med polar chenillen. Lidt hurtig lim på hovedet og fluen er færdig.

Jeg tager på kysten i morgen og kigger efter "Buer"
Jeg rapporterer ind senere med resultater med fluen.

/Allan

Ps. Ris/ros, kommentarer, modtages gerne.
[Billede: loppe007.jpg]

http://www.customflies.dk
(Denne besked var sidst ændret: 04-11-2011 af 03:24 aov.)
04-11-2011 03:12
Adversering
john2000

Hundested
Besked: #2
RE: Gert.
Hej Allan
Fin lille flue,minder lidt om aura reje. Du siger at det er en svæveflue,men er det ikke en lidt tung krog du har bundet den på.Huh Nu har jeg ikke bundet med det dubbing du bruger,er der meget opdrift i eller hur ?
Ps nu må vi snart stikke hovederne sammen, så jeg kan vise dig hvordan man binder en rigtig flueBig Grin

Må din bindetråd aldrig knække
04-11-2011 12:29
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Nogen meget spændende fluer du har lavet der til regnbuerne... Er jo tiden nu til at få dem afprøvet da der har været stort udslip her den 31 okt.. Big Grin

De ser fine ud, men er spændt på hvordan de går i vandet og svæve effekten er på dem.. Men helt sikkert nogen der nok skal prøves en dag

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
04-11-2011 12:35
123

Besked: #4
(04-11-2011 12:29)john2000 Skrev:  Du siger at det er en svæveflue,men er det ikke en lidt tung krog du har bundet den på.Huh

Tænkte det samme. En Gamaktsu 314 tror jeg er bedre egnet. Man kan jo prøve og se om det gør en forskel Rolleyes
04-11-2011 15:55
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #5
Hep.
Der var sofa fiskerne hurtige til at dømme 811 ude Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Fakta: 3 fisk i dag og 1 mistet, alle på den nye flue.

Spøg til side, den er tung 811, men jeg bruger næsten altid voks på forfang og line når jeg fisker på 10-20cm vand. Derfor kan fluen fint svæve.

Også kroger 811 bare pisse godt.

/Allan

04-11-2011 17:11
john2000

Hundested
Besked: #6
(04-11-2011 17:11)A.O. Skrev:  Hep.
Der var sofa fiskerne hurtige til at dømme 811 ude Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Fakta: 3 fisk i dag og 1 mistet, alle på den nye flue.

Spøg til side, den er tung 811, men jeg bruger næsten altid voks på forfang og line når jeg fisker på 10-20cm vand. Derfor kan fluen fint svæve.

Også kroger 811 bare pisse godt.

/Allan

Hej Allan
Jeg vil give dig ret i at i dag, samt lørdag og søndag er jeg sofafisker,jeg skal nemlig passe mit barnebarn. Men vi skal, da hun syntes det er for kold til at fiske,ud i skoven og finde gemmedyr.Big Grin
Når vi så er trætte af turen i skoven,skal hun binde fluer,samt rede alle mine skind da hun syntes de er lidt rodet i håret.Angry Det kan hun få en del tid til at gå med (hun er næsten 5 år som hun selv siger.
Så mandag står på ren afslapningBig Grin

Må din bindetråd aldrig knække
04-11-2011 21:53
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
6 mere i dag. Største over 3 kg. 4 mistet.

Alle på den hvide Gert

Hmmm den må nu svæve meget godt Cool

/Allan

05-11-2011 19:13
Adversering