Skydeline
Kasper J

Besked: #1
Skydeline
Står og overvejer at anskaffe mig en ny skydeline til mit kystfiskeri, da min gamle coatede line nærmer sig pensionsalderen, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Har tænkt mig måske at anskaffe både en coated og monofil. Derfor vil jeg høre hvilke liner (mærker) I vil anbefale?

Krav til linerne:
Coated:
- 0,024" - 0,028" i tykkelse
- skal være slidstærk
- skal have en lav hukommelse
- skal helst være med flettet dacron kerne

Monofil:
- skal have lav hukommelse

Det ville være dejligt med links til pågældende liner! Blush

På forhånd tak!

/Kasper
04-11-2011 11:17
Adversering
Kim A.

fjenneslev
Besked: #2
RE: Skydeline
Rio helt klart en rigtig fra skydeline kan fås blandt andet i grejbiksen

Mvh
Kim a.
04-11-2011 11:41
123

Besked: #3
Jeg har sådan en fætter liggende hvis det skulle have intersse. Den er vist brugt én gang på græs (eller måske slet ikke?) og skal koste 220inkl porto.
04-11-2011 11:42
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #4
Jeg synes at både Rio Slickshooter og Lawson crosswater er rigtig fede monofile skydeliner. De holder rimeligt begge to og jeg har fisket i frostvejr med begge uden problemer.

MVH. Emil La Beet

HAUNTEDBYTHEFLY.COM
04-11-2011 12:49
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Når der snakkes skydeliine med de krav vil jeg fremhæve følgende:

Coated:
Rio

Monofil:

Varivas

Zpey

Rio Slickshooter

Har prøvet alle følgende og må sige alle har levet op til alle mine forventninger og nogen der kan anbefales

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
04-11-2011 14:19
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #6
Loop Costum
04-11-2011 20:47
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #7
Vil gerne slå et slag for Zpey's.
Det er sku til dato den bedste jeg har prøvet ! Og der er sku næsten ingen hukommelse i den !

http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=10822

Mvh Stefan Skovbo
04-11-2011 21:42
Adversering
Kasper J

Besked: #8
Tak for jeres bud!
Lige et par spørgsmål:

Er der nogen af jer der kender til Guideline's LRL DC skydeline - ved I om DC kernen er den samme flettede af slagsen, som den der er i Coastal DC WF linen, så man kan lave egne loops af kernen? Er nemlig ikke vild med de færdiglavede loops, synes ikke de er så elegante...
Hvad er jeres mening i øvrigt om denne line - er den værd at smide penge efter?

Er der noget mærkbart slid i stangøjerne, ved brug af monofile skydeliner? De må da være hårdere ved øjerne end en coated line...
(Denne besked var sidst ændret: 05-11-2011 af 13:03 Kasper J.)
05-11-2011 12:58
Daniel Heinrichsen

Besked: #9
(05-11-2011 12:58)Kasper J Skrev:  Tak for jeres bud!
Lige et par spørgsmål:

Er der nogen af jer der kender til Guideline's LRL DC skydeline - ved I om DC kernen er den samme flettede af slagsen, som den der er i Coastal DC WF linen, så man kan lave egne loops af kernen? Er nemlig ikke vild med de færdiglavede loops, synes ikke de er så elegante...
Hvad er jeres mening i øvrigt om denne line - er den værd at smide penge efter?

Er der noget mærkbart slid i stangøjerne, ved brug af monofile skydeliner? De må da være hårdere ved øjerne end en coated line...

Hvis jeg var dig, var jeg hoppet på den LRL+, jeg har selv en, dog i anden tykkelse og jeg er rigtig glad for min! Tongue

Jeg synes personligt ikke at have oplevet noget betydeligt slid i øjerne, men det afhænger jo også i høj grad af øjernes kvalitet...

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh
Daniel
05-11-2011 14:06
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #10
(05-11-2011 12:58)Kasper J Skrev:  Er der noget mærkbart slid i stangøjerne, ved brug af monofile skydeliner? De må da være hårdere ved øjerne end en coated line...

Det vil Stig gerne svare på når han ser denne post Big GrinBig GrinBig Grin
05-11-2011 17:08
Kasper J

Besked: #11
Har bestilt en Lawson Crosswater til 99 kr. Så må jeg se om jeg kan få det til at køre med monofil skydeline - til den pris er det ikke verdens undergang hvis det ikke passer mig alligevel..!

@Thomas:
Tak for tilbuddet, men springer lige over i første omgang - så må jeg se om du stadig har den, hvis jeg ombestemmer mig...

/Kasper

PS. Vil stadig gerne høre vedr. slid i øjerne ved monofil-liner, og hvis nogen kender Guideline LRL DC skydelinen... Tak!Smile
06-11-2011 20:53
Bo_Hansen

Frederiksberg
Besked: #12
Jeg har personligt dårlig erfaring med rios coated skydeline - synes at coatingen har tendens til at falde af, efter 8-10 ture. Måske var det en mandagsmodel og så synes jeg at coated skydeline er alt for dyr.

Jeg bruger Berkley Ironsilk 0,40mm monofilline - den er jeg enormt glad for og så er den BILLIG.. I øjeblikket 79.- for 800 meter i Hunters House.

Bo Hansen
28-11-2011 18:22