Lidt vandløbspleje
Janus H.

Djursland
Besked: #1
Lidt vandløbspleje
Hejsa alle.

Jeg har brugt weekenden på at arbejde lidt på en af de små gydebække på djursland med den lokale forening.

Åen er der vidst aldrig blevet gjort noget ved før, og den bestod mest af sand og vandplanter. Alligevel var der en del vild ørredyngel, så gydeaktivitet har der altså været.

Forhåbentlig vil de nye gydebanker bidrage til endnu flere dejlige havørreder på de djurske kyster fremover Smile

Lidt billeder før og efter:

20-11-2011 20:18
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Lidt vandløbspleje
Smile Smile Smile En dag med skovl og trillebør kan være lige så god (eller bedre) som en dag med waders og fluestang! Det ser godt ud!

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
20-11-2011 20:40
Janus H.

Djursland
Besked: #3
(20-11-2011 20:40)Brandt Skrev:  Smile Smile Smile En dag med skovl og trillebør kan være lige så god (eller bedre) som en dag med waders og fluestang! Det ser godt ud!

Nemlig! Smile

(20-11-2011 20:47)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Ultra cool - det ser godt ud, Janus; tak for indsatsen Smile

Jeg glæder mig til at høste frugten af jeres arbejde de kommende sæsoner derude et sted på Djurlsland, you know where.....! Cool

You are welcome Big Grin

Her er lidt af de kommende beboere fra dagens elfiskeri, stuuure fisk:

20-11-2011 21:04
Frederik

København N
Besked: #4
Godt arbejde Janus... tak for!!!

jeg er ked af ikke selv at have fået gjort min tjans iår! Jeg kompenserer næste år!

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
20-11-2011 21:29
Thorsen

Århus C
Besked: #5
Uha, det ser godt ud Janus. Glæder mig til at se nærmere på afkommet i de kommende år og forhåbentligt være med til at bistå med vandpleje i foreningen næste år. Bliver der noget næste weekend så sig endelig til.

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
20-11-2011 22:17
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #6
Flot vand du har der Smile Læste også om jeres flotte fangster lige inden fredningen Cool

Venligst Nikolai

20-11-2011 22:25
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #7
Hej Janus
Hvilken bæk er det i har pyntet så pænt.
Var inde og se på DTU Auqua´s udsætningsplaner for noget tid siden, og det var ikke ret mange små tilløb til kanalerne, der egenede sig til udsætningerSad
Det ser godt ud det i har lavetSmile

mvh Jeppe
20-11-2011 23:54
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
fedt arbejde Janus Smile

Man skal slevfølgelig ikke blive alt for selvfed .. men man fisker med bedre samvittighed efter sådan en søndag med skovl & trillebør Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
21-11-2011 00:54
Rasmus Bech

Randers
Besked: #9
(20-11-2011 23:54)Jeppe Madsen Skrev:  Hej Janus
Var inde og se på DTU Auqua´s udsætningsplaner for noget tid siden, og det var ikke ret mange små tilløb til kanalerne, der egenede sig til udsætningerSad

mvh Jeppe

Det kunne godt ligne Ørum Å, men Janus, correct med if i'm wrong Smile

Og fuck det er flot arbejde Janus, tager cappen af for jer. Stor stor indsats Smile

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
21-11-2011 09:29
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #10
Cool Janus!! Cool

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
21-11-2011 10:20
Janus H.

Djursland
Besked: #11
(20-11-2011 23:54)Jeppe Madsen Skrev:  Hej Janus

mvh Jeppe

Hej Jeppe

Det er korup å i den sydligste del af systemet.

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener der er 7 havørredførende åer, hvoraf ihvertfald 3 er selvreproducerende. Det er vidst rigtigt at der er problemer med nogle af de små bække ja, så der er nok at gå igang med Smile

Jeg har kun lagt muskler til, det virkelige arbejde i det er at få det hele på plads inden, der er virkelig gjort meget fra foreningens side + dem der har støttet op om det rent økonomisk.

Send mig en PM med dit nummer hvis du vil med ud og se de store gyde en dag, det er snart Smile
21-11-2011 10:40
Bjarne Laursen

Hjortshøj
Besked: #12
Hej Janus

Flot arbejde som sædvanligt når i Grenå folk er igang... Big Grin

Og dejligt at se der er godt med store fisk i vores vandløb

/Bjarne
21-11-2011 11:27